
Šodien notiks informatīvā diena Bauskas apvedceļa publiskās un privātās partnerības (PPP) projekta potenciālajiem partneriem, aģentūru LETA informēja VSIA “Latvijas valsts ceļi” (LVC) pārstāvji.
Informatīvā diena notiks plkst.9.30 Satiksmes ministrijas (SM) ēkā, un tajā piedalīsies vadības, juridiskie, un tehniskie eksperti, kā arī finanšu nozares pārstāvji.
Pasākumā Eiropas PPP ekspertīzes centra pārstāvis informēs par PPP projektiem ceļu nozarē Eiropas Savienībā (ES). Tāpat pasākumā SIA “Deloitte Latvia”, kas Bauskas PPP projektam sniegs finanšu un juridiskās konsultācijas, informēs par projekta juridiskajiem aspektiem, bet Eiropas Investīciju bankas (EIB) pārstāvji informēs par sadarbības ar EIB bankas praktiskiem aspektiem.
Tāpat paredzēta jautājumu un atbilžu sesija par projekta finanšu aspektiem, kā arī sarunas ar nozares ekspertiem.
LETA jau ziņoja, ka valdība pērn 11.jūnijā atbalstīja PPP procedūras sākšanu Bauskas apvedceļa būvniecībai.
Valdības rīkojums paredzēja arī sākt zemju atpirkšanu Bauskas un Iecavas apvedceļu būvniecības vajadzībām, kā arī noteica nacionālo interešu objekta statusu abu apvedceļu infrastruktūrai.
Atbilstoši Ministru kabineta (MK) rīkojumam Iecavas un Bauskas apvedceļu projekts sadalīts divās kārtās, pirmajā kārtā izbūvējot Bauskas apvedceļu, bet otrajā – Iecavas apvedceļu un posmu, kas to savieno ar Ķekavas apvedceļu.
LVC uzsver, ka, turpinot uzlabojumus Eiropas nozīmes autoceļu maršrutā E67 jeb “Via Baltica” posmā Latvijas daļā, nepieciešams veikt Rīgas apvedceļa pārbūvi, izbūvēt Iecavas un Bauskas apvedceļus un posmus, kas apvieno visus trīs apvedceļus, kā arī Rīgas apvedceļa un Bauskas šosejas savienojumu pēc jauna duālā tilta pār Daugavu izbūves.
Bauskas apvedceļa PPP projekta plānotais laika grafiks paredz, ka uzreiz pēc MK rīkojuma izdošanas tiek sākta zemju atsavināšana apvedceļa izbūvei, 2026.gada sākumā plānots izsludināt PPP iepirkumu, 2027.gada beigās vai 2028.gada sākumā noslēgt līgumu, bet projektēšanai un būvniecībai jānotiek no 2028.gada līdz 2030.gadam.
Iepriekš minēts, ka plānotās Bauskas apvedceļa projekta izmaksas 23 gados, ieskaitot ceļa uzturēšanu un periodisko seguma atjaunošanu, plānotas līdz 300 miljoniem eiro. Precīza līguma summa būs zināma pēc PPP iepirkuma noslēguma, veicot pārrēķinu atbilstoši iepirkuma nolikumā noteiktajai procedūrai.
Bauskas apvedceļa pamata trase būs jaunbūves ceļš 14,2 kilometru (km) garumā. Plānots, ka tam būs divas joslas katrā virzienā. Apvedceļa trasē tiks izbūvēts arī jauns tilts pār Mēmeli, divlīmeņu mezgli un caurbrauktuves, kuru skaits vēl tiks precizēts projektēšanas gaitā, kā arī tiks pārbūvēti atsevišķi esošie vietējie autoceļi un izbūvēti jauni kopumā apmēram 13 kilometru garumā. Vienlaikus paredzēts izbūvēt savienojumu ar Bauskas šosejas pamata trasi apmēram divu ar pusi kilometru garumā.
LVC izveidota 2004.gada nogalē un pieder valstij. Uzņēmums pārvalda valsts autoceļu tīklu, administrē valsts autoceļu tīkla finansējumu un organizē iepirkumus valsts vajadzībām. LVC pārvalda vairāk nekā 20 000 kilometru valsts autoceļu.
Reklāma