
11.jūnijā Rīgā norisināsies informatīvā diena Bauskas apvedceļa publiskās un privātās partnerības (PPP) projekta potenciālajiem partneriem, portālu informēja uzņēmumā “Latvijas valsts ceļi” (LVC).
Balstoties uz veiksmīgo pieredzi, kas iegūta, īstenojot pirmo publiskās un privātās partnerības (PPP) projektu ceļu nozarē – Ķekavas apvedceļa PPP projektu – un ar valdības atbalstu, VSIA “Latvijas Valsts ceļi” (LVC) ir uzsākusi darbu pie nākamā PPP projekta – Bauskas apvedceļa. Iepirkuma izsludināšana plānota 2026. gada janvārī. Lai informētu par projekta attīstību un uzklausītu nozares pārstāvju viedokļus un ierosinājumus, tiek rīkota informatīvā diena, kurā piedalīsies vadības, finanšu, juridiskie un tehniskie eksperti.
LVC pārstāve Anna Kononova atklāja, ka īpašuma atsavināšana Bauskas novadā ir sākuma stadijā, patlaban zemes vēl nav atpirktas. “Bauskas apvedceļa novietojums dabā paliks ietekmes uz vides novērtējuma paredzētajā koridorā, šī gada rudenī būs zināms, kur atradīsies sašaurinātais koridors, kurā privātais partneris izstrādās būvprojektu,” sacīja A. Kononova.
Informatīvā diena 11. jūnijā sāksies pulksten 9:30 Satiksmes ministrijas (SM) ēkā. Pasākuma atklāšanā klātesošos uzrunās LVC valdes priekšsēdētājs Mārtiņš Lazdovskis. Par projekta nozīmi nozares kontekstā vēstīs satiksmes ministrs Atis Švinka. Pēc tam Mārtiņš Lazdovskis iepazīstinās ar pašu Bauskas apvedceļa projektu, savukārt Eiropas PPP ekspertīzes centra pārstāvis Diarmaids Kīho (Diarmaid Kehoe) sniegs pārskatu par publiskās un privātās partnerības projektiem ceļu nozarē Eiropas Savienībā.
Pulksten 10:40 sāksies sadaļa par juridiskajiem aspektiem, kurā ieskatu sniegs zvērināta advokāte Dace Cīrule no “Larklaw”. Tālāk paredzēta atklāta diskusija par projekta juridiskajiem jautājumiem.
Pulksten 12.15 pasākums turpināsies ar prezentāciju par projekta finanšu aspektiem, ko vadīs “Deloitte Latvia” partneris Andris Liepiņš. Eiropas Investīciju bankas (EIB) pārstāvis Giedrius Ruskys sniegs informāciju par finansēšanas iespējām. Tālāk sekos atklāta diskusija par finanšu jautājumiem, bet pēc tam Mārtiņš Lazdovskis noslēgs dienu ar kopsavilkumu un nākamo soļu iezīmēšanu. No pulksten 13:55 līdz 15:30 paredzēta neformāla tīklošanās un sarunas ar ekspertiem.
Darba valoda būs angļu, ar tulkojumu latviešu valodā. Pasākumam jāreģistrējas līdz 6. jūnijam: https://forms.office.com/e/gLJ6xan6Gj?origin=lprLink.

Atgādināsim, ka pagājušā gada 11.jūnijā valdība atbalstīja PPP procedūras sākšanu Bauskas
apvedceļa būvniecībai.
Iepriekš minēts, ka plānotās Bauskas apvedceļa projekta izmaksas 23 gados, ieskaitot ceļa uzturēšanu un periodisko seguma atjaunošanu, plānotas līdz 300 miljoniem eiro. Precīza līguma summa būs zināma pēc PPP iepirkuma noslēguma, veicot pārrēķinu atbilstoši iepirkuma nolikumā noteiktajai procedūrai.
Bauskas apvedceļa pamata trase būs jaunbūves ceļš 14,2 kilometru (km) garumā. Plānots, ka tam būs divas joslas katrā virzienā. Apvedceļa trasē tiks izbūvēts arī jauns tilts pār Mēmeli, divlīmeņu mezgli un caurbrauktuves, kuru skaits vēl tiks precizēts projektēšanas gaitā, vietējie ceļi apmēram 3,5 km garumā, kā arī tiks pārbūvēti atsevišķi esošie vietējie autoceļi un izbūvēts savienojums ar Bauskas šosejas pamata trasi apmēram divu kilometru garumā.
Nu tad jau atkal gadiem spriedīs……
Sūnu ciemā 30 gadi tukšas ļurināšanas, lai uzbūvētu ceļu 14,2 km garumā. Un, jā – vēl tilts. Bet vēl jau līdz būvēšanai nemaz nav tikuši. Nebeidzamais stāsts turpinās.
Te jau pat ne 30 gadi, bet nu jau tuvu 75. Pirmie apvedceļa plāni tapa vēl 1950-tajos.
Man gan vairāk interesē vai kāds ir padomājis kā mēs uzturēsim Bauskā dzīvību, kad to apvedceļu uztaisīs? 🙂
Būs Bauskā Lidl, būs dzīvība. Lauku vecenes tur katru dienu spietos riņķī.. 😀
kur taada nepatika pret lauku cilveekiem.Kaada rociiba kuram ir,tas tur arii iepeerkas.
Būs LIDL, paši lēto veikalu izsmējēji pilnus ratus stums no veikala ārā! 😁😄😆