Pagājušajā nedēļā noslēgts līgums starp Bauskas novada pašvaldību un ceļu būves firmu SIA “Binders” par Salātu ielas posma pārbūvi Bauskā. Līguma kopējā summa ir 1 956 536 eiro (bez pievienotās vērtības nodokļa), un būvdarbi tiks veikti atbilstoši SIA “ReālProjekts” izstrādātajam tehniskajam projektam. Līguma nosacījumi paredz, ka darbiem jābūt pabeigtiem desmit mēnešu laikā no būvdarbu zonas nodošanas dienas, liecina informācija elektroniskajā iepirkumu sistēmā.
Jāatgādina, ka iepirkums Salātu ielas remontdarbiem šogad rīkots jau otro reizi. Šī gada martā izsludinātajā iepirkumu konkursā par Salātu ielas posma pārbūvi Bauskā savus piedāvājumus iesniedza vien divi pretendenti: jau minētā SIA “Binders” un SIA “DSM”. “Binders” piedāvātā līgumcena bija 1 687 543, 98 eiro bez PVN, bet SIA “DSM” darbus bija gatava veikt par 1 937 752,33 eiro bez PVN. Par konkursa uzvarētāju tika atzīta ceļu būves firma SIA “Binders”, bet uzņēmums atteicās no līguma slēgšanas. Tā kā iepirkumā bija divi pretendenti, izvērtējot otru, atklājās, ka šim uzņēmējam ir nodokļu parāds un līgumu pašvaldība nevarēja slēgt. Vienīgā izeja no šīs situācijas – bija jauna iepirkuma izsludināšana, kurš noslēdzās 15. oktobrī.
Šajā iepirkumā startēja jau 11 pretendenti. Viszemāko līgumcenu – 1 725 445,63 eiro (bez PVN) – piedāvāja Bauskas novada uzņēmums SIA “Viona”. SIA “Ceļinieks 01” piedāvājums bija 1 866 906,64 eiro (bez PVN) un trešā lētākā līgumcena sekoja no SIA “Binders” – 1 956 536 eiro (bez PVN).
Vēl bija šādi līgumcenu piedāvājumi: SIA “Ceļu būvniecības sabiedrība “Igate”” – 1 990 346,06 eiro, SIA “Pamatceļš” – 1 982 920,65 eiro, SIA “VIA” – 1 996 416,42 eiro, “Baltijas Būve” SIA – 2 131 777,77 eiro, “SC GRUPA” SIA – 2 561 931,74 eiro, SIA “AIDACO CONSTRUCTION” – 2 249 000 eiro un SIA “ACBR” – 2 289 487,10 eiro. Visas summas bez PVN.
Divi pretendenti tika noraidīti – SIA “Viona” administratīvo neatbilstību dēļ (nebija prasītā apgrozījuma) un SIA “Latgales Ceļdaris” bija neatbilstības tehniskajām prasībām.
SIA “Ceļinieks 01” netika atzīta par uzvarētāju, jo konkursa rezultātu noteikšanā papildus cenai tika vērtēts arī piedāvātais garantijas termiņš. Lielāks garantijas termiņš bija SIA “Binders”, kas deva papildus punktus un ļāva iepirkumā uzvarēt.
SIA “Binders” pārstāve Vita Noriņa atklāja, ka no uzņēmuma puses spekulāciju nav bijis. “Aprīlī saņēmām Bauskas novada pašvaldības vēstuli, kurā tā informēja mūs, ka esam ieguvuši līguma slēgšanas tiesības. Vien tikai pēc diviem mēnešiem – jūnijā- saņēmām arī pasūtītāja parakstītu līgumu, taču, ko būvniekam nozīmē divi mēneši? Visi mobilizētie resursi bija jāpārskata, jānovirza citu projektu īstenošanai, kuriem bija zināmi darba uzsākšanas un nobeigšanas periodi. Jāatzīst, nav viegli pieņemt šādu lēmumu – atteikties no kāda līguma slēgšanas. Visi par un pret bija rūpīgi jāizvērtē. Par savu lēmumu mēs sniedzām atbildi augustā,” stāsta V. Noriņa.
Viņa precizē, ka 12. novembrī parakstītais līgums paredz Salātu ielas pārbūvi Bauskā posmā no Zaļās ielas līdz Dārza ielai.
“Būvdarbi jāsāk piecu darba dienu laikā pēc objekta būvdarbu zonas pieņemšanas nodošanas akta abpusējas parakstīšanas. Līdz tam notiek procesi, bez kuriem būvdarbu uzsākšana nav iespējama, piemēram, būvatļaujā noteikto būvdarbu uzsākšanas nosacījumu izpilde, satiksmes organizācijas saskaņošana, materiālu saskaņošana, pasūtīšana, piegāde u.c.” uzskaita V. Noriņa.
Ņemot vērā salīdzinoši nelielo būvdarbu izpildes termiņu, būvnieks ir ieinteresēts praktiskos būvdarbus uzsākt pēc iespējas ātrāk un turpināt tos bez pārtraukumiem. Taču jāņem vērā vēl kāds būvniecībai ļoti būtisks faktors – laikapstākļi. “Ja tie būs būvdarbiem labvēlīgi, darbi tiks uzsākti nekavējoties pēc iepriekšminēto sagatavošanās procesu izpildes. Ceram, ka darbus varēsim uzsākt līdz gada beigām,” apgalvo V. Noriņa.
“Ja laikapstākļi ir tādi, kādi šobrīd mums ir plānā zemes darbus uzsākt jau šogad. Divi apstākļi – kā vienosimies ar pasūtītāju un kādi būs laikapstākļi.”
Būvdarbu organizācija paredz darba frontes secīgu virzību uz priekšu pa etapiem. Darbi tiks sākti Salātu ielas posmā no Zaļās ielas līdz Mazajai Salātu ielai. Šajā teritorijā būvdarbu laikā iedzīvotājiem būs nodrošināta piekļuve saviem īpašumiem un mājvietām, neierobežota pārvietošanās operatīvajiem transportlīdzekļiem, bet pārējiem satiksmes dalībniekiem remontdarbu posms būs jāapbrauc, ievērojot norādes.
Salātu ielas posma pārbūve paredz ielas konstrukcijas pilnu pārbūvi un jauna asfalta seguma ieklāšanu. Taču līdz tam tiks mainītas visas apakšzemes komunikācijas – ūdens apgādes, sadzīves kanalizācijas, lietus ūdens kanalizācijas, elektroapgādes inženiertehniskās sistēmas. Tas nozīmē, ka ielas pārbūves sākumposmā notiks rakšanas darbi apakšzemes komunikāciju maiņai, un ceļu darbi sāksies pēc tiem, prognozējams, pavasarī.
Būvnieks cer uz iedzīvotāju izpratni par sagādātajām neērtībām un lūdz ievērot norādes būvdarbu zonā.
Bauskas novada domes priekšsēdētājs Aivars Okmanis iepriekš “Bauskas Dzīvei” apliecināja, ka darbus Salātu ielā plānots uzsākt jau šoruden. “Ja šogad to neizdarīsim, pazaudēsim kredīta naudu. Tāpēc vismaz kādu daļu vajag paveikt. Arī iepriekš tā bija domāts, ka ne jau vienā vasarā visu izdarīs. Katru gadu saņemam pārmetumus par ielas slikto stāvokli, un te vienīgais risinājums ir seguma pārbūve,” sacīja A. Okmanis.
Bijušā skeitparka teritorijā Dārza un Salātu ielas daudzdzīvokļu māju iekšpagalmā jau iezīmētas stāvvietas, un iedzīvotāji tur varēs novietot automašīnas, jo uz ielas tas nebūs iespējams. Kad beigsies Salātu ielas remonts, pašvaldībā vērtēs, ko iesākt ar šo brīvo laukumu.
Uzziņai
Projekta īstenošanas ietvaros paredzēta brauktuves ceļa segas pārbūve 597 m, iekļaujot inženierkomunikāciju tīklu ar jaunas ūdens apgādes sistēmas izbūvi 771,80 m, sadzīves kanalizācijas izbūvi 829,10 m, lietus kanalizācijas sistēmas pārbūvi 959,20 m garumā, elektroapgādes (ārējo) tīklu izbūvi 720 m garumā ar 26 apgaismojuma stabiem, kā arī tiks veikti esošo inženiertīklu aizsardzības pasākumi, ceļa aprīkojuma uzstādīšana un labiekārtošana.
Lai izveidotu drošu satiksmes kustības līmeni ielas satiksmei, kā arī gājēju un citu satiksmes dalībnieku drošībai, tiks izbūvēts gājēju/velosipēdistu celiņš un trases posma robežās pieslēgumā ar Mazo Salātu ielu līdz Pīlādžu ielai paredzēta rotācijas apļa izbūve.
Ir pārdomu laiks deputātiem no Iecavas. Iedzīvotāji aktīvāki, jo iet uz vēlēšanām un nav vienalga. Kādēl ievēlēti daudzi no Iecavas. Nodokļus maksā vislielākos novadā.
Bet nauda tiek gāzta tikai Bauskas ielās un pagātnes grēkos, kā arī Rundāles ķeizarzemē.
1.iepirkums martā, 2. oktobrī, vai tiešām starp iepirkumiem nepieciešami 7 mēneši? Kas jums tur pašvaldībā ir vieni neprašās?
Un kapec jasak ziemas sakuma?lai bardaks visu ziemu, ?var tacu sakt pavasarī un pa vasaru visu sakartot.
Cerams vairs nebūs tik augstas apmales, citād, reizēm nevar atvērt auto durvis (tās atsitas pret apmali)
šī iela Bauskā, tolaik Šišinašvili iela, bija pirmā iela pilsētā, kurā tika ierīkota lietus ūdens kanalizācija. Tiesa, tolaik pilsētas tēvi nezinādami ko tālāk ar to darīt, trubas galu “ielaida” sadzīves kanalizācijas kolektorā, ģeniāli tam laikam un joprojām aktuāli šobrīd. Jo pilsētā joprojām rīkojas pēc tolaiku metodēm, kā kaķi, nedaudz pakaš un apkaš, tas ir ieliek savas trubas un uzber krietnu kārtu grunts, lai ielai piegulošās, agrāk celtās būves atrastos vismaz pus metru “zem zemes”. Jājautā, vai jau no tiem laikiem pilsētā nevalda likumi, ko lēma par nokrišņu radītajiem ūdeņiem, to novadīsim uz šīm privātajām teritorijām un kaut viena šīm teritorijām nokrišņu novadīšanai ir pieslēgta lietus ūdens novadīšanas kanalīzācijai? No visām tām teritorijām lietus ūdens tiek novadīts sadzīves kanalizācijā, jo lietus ūdens kanalizācijai šīm teritorijām, piegulošajām “atjaunotajām” ielām nav un nav nekad bijis ieplānots. Vai tagad būs savādāk, vai labos vēl padomju laika nejēdžibas un to turpinājumu vēl mūsdienās?
To naudu tik īsā laika posmā nevar apgūt,ja sāk pavasarī un pa vasaru veic visus darbus. Un klāt nāks vel sadārdzinājums,ar ko jārēķinās ! A tu saki bardaks,bardaks. Prioritāte numurs viens – Nauda !
Un kurš tad būs apakšuzņēmējs un īstais būvnieks? Binders jau senāk pats neko nebūvēja.
Ja runā par vēsturiskiem faktiem, tad remontējot ielu pako tikai augstāku, bet vai pēc tāmes nav paredzēts noņemt virskārtu un ne tikai asfaltu? Kurš no pasūtītāja tam sekoj līdz?
Kurš, kurš? Tak jau Viona….
Slinkie Bauskas pašvaldības ķēmi nevarēja laikā saslēgt līgumu, un tagad šis “joks” mums izmaksājis papildus 270 tūkstošus (bez PVN). Uz vainīgo algām jau tas ietekmi neatstās (prēmijas gada beigās garantētas), bet novadam kaut kur citur šo naudu nāksies noņemt. Kaut kā stulbi sanāk, vai ne?
Tas pats Binders?! Tas jau vairs pat nav smieklīgi, bet gan nožēlojami. Tādus pisnesmeņus no iepirkuma vajadzēja patriekt ar sūdainu koku. Vienreiz jau aptaisījās un uzmeta, ar to nepietiek?
“Ceram, ka darbus varēsim uzsākt līdz gada beigām..” 😀
Ziemā var dabūt lielāku naudu .neparedzētas izmaksas. Tāpēc arī Ziemā sāk remontdarbus. Bauskā nav vienīgā kur tā notiek.
Nieka 600 metri 10 mēnešos?? Tav taka nedaudz par lēnu?
Pašvaldībai un Binderam jāizlasa komentārs ” vēsturiski fakti” un jāsalīdzina ar projektu. No tā viņi varēs secināt vai ir vai nav muļķi un Latvijas likumu ignorētāji. Parasti pašvaldības projekti ir nekvalitatīvu projektētāju radīti un tā ir laime būvniekiem, sadārdzināšanas laime.
Projektus parasti saprojektē “pa lēto”. Un būvnieks pēctam paņem vēl kādus desmitus tūkstošus, jo pašvaldībai nav kur likties un japiekrīt visādiem, “lētajā projektiņā” neparedzētiem darbiem, bez kuriem nevar nekādi…
Kur palika šīs vasaras neuzbūvētā Mēmeles apļa nauda?
Kādi desmiti? Miljonu objektos sadārdzināšanas solis ir 100 000. Viens solis jau izdarīts- 270000 ” trubā”. Varbūt tā bija saskaņota sadārdzināšanas shēma? Darbi ziemā vidēji un objektīvi ir par 20 procentiem dārgāki un uz pusi neefektīvāki izpildītā darba daudzuma ziņā , laika apstākļu, tumsas, cilvēka organisma stāvokļa, sezonālo slimību dēļ. Ko ziemā čakarē mēnesi, to pavasarī- vasaras sākumā izdara desmit dienās.
Kas ir Salātu ielas apakšzemes komunikāciju projektēšanas un būvdarbu veikšanas projekta vadītājs no pašvaldības puses? Pēc loģikas tam ir jābūt BNKS. Paskatīsimies kādas shēmas šie šoreiz būs izdomājuši un kā atkal nestrādās iedzīvotāju labā. Kas būs Bindera ŪK un EL apakšuzņēmēji? Kādi jelgavnieki?
Ha, Salātu iela jau ir priekšvēlēšanu aģitācija!
Lielākā daļa naudas tiks ierakta Salātu ielas pazemē- zemesdarbi, caurules, kabeļi. Domāju, ka pašvaldības Salātu ielas politiku bīda BNKS un tā ” krusttēvi”. Ūdens, kanalizācijas , elektrības ar Bauskas jelgavniekiem saistītājām firmām pagājušā vasara jau bija aizņemta, bet vajadzēja naudas āderi uz šo ziemu, tāpēc tika sarunāts ar Binderu paņemt pauzi vasarā, rudenī sadārdzināt un uzspiest Binderam ar BNKS saistītās ŪK un EL firmeles. Kā visi zinām, Cāzers vasarā bija ” karalis”. Cik šis “nosapņotais” gājiens jau ir izmaksājis pa tukšo? 327000 ar PVN. Būs vēl.
Mums pa tukšo 327000, bet kādiem(?) būs reāla nauda.
Binders jūs apjāja kā mazos ezīšus.
Kā var uzvarēt tas pats, kurš jau vienreiz uzmeta. Turklāt vēl ar sadārdzinājumu. Skaidra lieta, ka atkal sashēmots ar kukuļiem.