Pasažieru pārvadātājs AS “Nordeka”, kas apkalpo maršrutus arī Bauskas novadā, pagājušajā gadā strādāja ar 8,688 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 2,8% vairāk nekā gadu iepriekš, savukārt kompānijas zaudējumi samazinājās 2,3 reizes – līdz 1,188 miljoniem eiro, liecina “Firmas.lv” informācija.
Uzņēmuma gada pārskata vadības ziņojumā teikts, ka 2022.gada zaudējumos tika iekļauts izveidotais uzkrājums Konkurences padomes (KP) uzliktajam sodam, kad KP par aizliegtu vienošanos reģionālās nozīmes pasažieru pārvadājumos piemēroja naudas sodu kopumā 1,975 miljonu eiro apmērā trim pārvadātājiem, tostarp “Nordeka” – 637 600 eiro apmērā.
Vadības ziņojumā skaidrots, ka “Nordeka” nepiekrīt KP lēmumam un ir pārsūdzējusi lēmumu tiesā, tādēļ 2023.gada pārskatā ir samazināts 2022.gada uzkrājums par 360 402 eiro.
Vienlaikus “Nordeka” zaudējumus pērn galvenokārt ietekmēja notikumi pasaulē un Latvijā, kā arī Autotransporta direkcijas (ATD) lēmums pārtraukt ar “Nordeku” noslēgtos līgumus maršruta tīkla daļās “Limbaži, Sigulda” un “Cēsis”.
Tāpat degvielas un energoresursu kāpums radīja papildu zaudējumus uzņēmumam. Atbilstoši noslēgtajiem līgumiem ar ATD maršrutu tīkla daļās “Pierīga” un “Bauska” degvielas cenu un indeksācija ir paredzēta no 2025.gada otrā pusgada, kas varētu kompensēt iepriekšējos gados uzkrātos zaudējumus, minēts vadības ziņojumā.
Tajā arī teikts, ka “Nordeka” neatkarīgi no KP lēmuma par soda piemērošanu, ATD lēmuma vienpusēji lauzt līgumus reģionālās maršruta tīkla daļās “Limbaži, Sigulda” un “Cēsis” un aktuālajām tiesvedībām, turpina darbību un fokusējas uz naudas plūsmas stabilizēšanu un pakāpenisku pieaugumu.
Nu labi,apgrozījums pieaudzis.Bet kā būs ar gaidāmo ļoti daudzo reģionālo reisu samazinājumu?Ne vārda.
Apgrozījums pieaudzis, bet algas gan nē.
Kad policija sāks sodīt sabiedriskā transporta vadītājus par apzinātu neiekļaušanos satiksmē. Kad sabiedriskais transports ārpus apdzīvotām vietām turpina braukt 50-60 km stundā provicējot nevajadzīgas apdzīšanas un apdraud satiksmes drošību!
Nordekas sniegtaisbpakalpojums ir briesmīgs pilnīgi visās kategorijās. Ja katru dienu ar viņiem jāpārvietojas, tad tās ir šausmas.
Izņemot reisus uz Rīgu, pārējie ir katastrofa.
Algas Nordekā ir minimālās.Vergu cienīgs darbs.
Ir 2044 gads, nordeka apgrozījums saņemot valsts dotācijas 10 000 000 eiro, zaudējumi 9 000 000 , pie tam pārvadāti ļoti daudz pasažieri – vaseli 100