
Trešdien, 11. maijā, Bauskas novada domē tika sasaukta kārtējā darba grupa, lai turpinātu iesākto pie drošākas, klusākas un tīrākas pilsētvides izveides Bauskas pilsētas iedzīvotājiem un viesiem, portālu informēja pašvaldībā.
Darba grupa vienojās par Kalna ielas Bauskā satiksmes organizācijas maiņu, kas paredzētu organizēt transportlīdzekļu kustību taisni vienā joslā abos virzienos Kalna ielas posmā no Draudzības ielas līdz rotācijas aplim, kā arī izskatītas iespējas par rotācijas apļa izbūvi Mēmeles un Kalna ielas krustojumā.
Lai attālinātu brauktuves zonu no ietves, padarot pārvietošanos gājējiem drošāku, kā arī mazinātos automašīnu izraisītās vibrācijas nelabvēlīgā ietekme uz vecpilsētas ēkām, ir izstrādāta un starp Bauskas novada pašvaldību un uzņēmumu «Latvijas Valsts ceļi» saskaņota satiksmes organizācijas shēma ar ceļa horizontālajiem apzīmējumiem, kuri paredz satiksmes organizēšanu Kalna ielā vienā joslā abos virzienos, iekļaujot kreisā pagrieziena iespējamību abos virzienos posmā no Rīgas līdz Plūdoņu ielai.
Darba grupā strādāja Bauskas novada vadība, uzņēmuma «Latvijas Valsts ceļi» pārstāvji, būvuzraugi, projektētāji un biedrības «Bauskas vecpilsēta» pārstāvji.
Bauskas pilsētas nodaļas vadītājs Jānis Feldmanis atklāja, ka pirmais satiksmes organizācijas plāns Kalna ielai no projektētāju puses solīts mēneša laikā. Pēcāk sekos izstrādātā piedāvājuma izvērtēšana, kad pašvaldība no savas puses lūkos, kas ir iekļauts un kas, iespējams, izpalicis. Pēc dokumenta izstrādes varētu būt zināmas arī provizoriskās darbu izmaksas.
«Automašīnas pa vienu joslu līdz Bauskai atbrauc, un pa vienu joslu tās no Bauskas dodas prom. Divas joslas ir vien no rotācijas apļa līdz Draudzības ielai, visas lielās fūres izmanto šīs divas joslas apdzīšanai, tāpēc tiek pārsniegts atļautais ātrums, vērojama strauja bremzēšana, tiek radītas avārijas situācijas. Nenoliedzami šajā brīdī ļoti grūti prognozēt, modelēt, saprast, kurā brīdī kas varētu notikt. Jāatzīmē, ka šī satiksmes organizācija nebūs kā akmenī cirsta uz mūžu mūžiem. Pārmaiņas tiks ieviestas eksperimentālā kārtā, un korekcijas ir pieļaujamas,» teic J. Feldmanis.
Viņš minēja, ka ir daudz dažādu nianšu, kas vēl jāizvērtē. Piemēram, vai gājēju pārejai pie rotācijas apļa nevajadzētu būt regulējamai. Ja šeit izvieto luksoforu, tad iespējams plānot tā saucamo «zaļo vilni».
Plūdoņa ielas krustojumā paredzēts, ka Rīgas virzienā būs viena josla, bet otrā pusē no Rīgas ielas līdz Plūdoņa ielai tiks saglabātas divas, bet vienu joslu varēs izmantot tikai kreisā pagrieziena veikšanai.

Tiks izvērtēta arī pagaidu rotācijas apļa izveide Mēmeles un Kalna ielas krustojumā. J. Feldmanis pieļauj, ka nedaudz vajadzēs paplašināt krustojuma robežas, pieberot kādu daļu. Tāpat nepieciešams izzināt, cik tālu iestiepjas veco ebreju kapu teritorija. Iespējams, daļa no krustojuma jau sen ir virsū apbedījuma vietai. «Aplis dos iespēju veikt pagriezienu no Mēmeles ielas, tāpat, dodoties no Bauskas puses, droša iebraukšana būs uz uzņēmumu «Kronis» un dārzniecību,» skaidro J. Feldmanis.

Viņš atzīmē, ka pašlaik ļoti bīstams ir Rīgas un Kalna ielas krustojums, lai pārbrauktu pāri Kalna ielai un turpinātu tālāk kustību pa Rīgas ielu, jāšķērso katrā pusē divas rindas, kas ir gana sarežģīti. J. Feldmanis vērtē, ja uz brauktuves paliek viena rinda, vajadzētu parādīties spraugām, un dažādus manevrus veikt būs gana vienkāršāk.
Pagaidu satiksmes organizācijas maiņai Kalna ielā paredzēts izmantot norobežojošos elementus. «Ar joslu pārkrāsošanu te nekas nebūs līdzēts. Pārvietojamie norobežojošie elementi ir dažādi, LVC speciālisti atzinīgi izteicās par Igaunijā ražotiem, bet kādi tiks izvēlēti, vēl nav zināms. Jāsaprot, ka tie nebūs viegli noņemami, fūres ritenis tos nesadragās, un tie, kurš iedomāsies, ka tāds stabiņš mājās lieto noder, arī nevarēs to pārvietot. Savukārt, kad būs pilnībā skaidrs, kāds ir labākais satiksmes organizācijas veids Kalna ielā, tiks izveidoti stacionāri sadalījumi – zaļās joslas, puķu dobes vai kā citādi, tas nākotnē vēl būs izvērtējams,» skaidro J. Feldmanis.
Viņš paredz, ka satiksmes intensitāte varētu pieaugt Salātu–Rīgas ielas posmā, kustība būs intensīvāka arī Brīvības bulvārī.
J. Feldmanis atturējās nosaukt konkrētus termiņus, kad jauno kārtību satiksmes plūsmai Kalna ielā varētu ieviest. Vasaras laikā tas noteikti tiks īstenots, līdz septembrim jau vajadzētu jaunajai satiksmes organizācijai darboties un visiem jau jābūt pieradušiem pie pārmaiņām.