Jūlija sākumā plānots uzsākt pašvaldības autoceļa «Priedītes–Mežotnes stacija» pārbūves darbus, portālu informēja Rundāles apvienības pārvaldes vadītājs Aigars Sietiņš.
Bauskas novada pašvaldības izsludinātajā iepirkumā par autoceļa «Priedīte –Mežotnes stacija» pārbūvi ar piedāvāto līgumcenu 211 010, 11 eiro (bez PVN) uzvarējusi SIA «Valkas ceļi». Konkursā kopumā savus piedāvājumus iesniedza septiņas firmas, Valkas uzņēmuma piedāvājums bija lētākais, liecina pieejamā informācija Elektronisko iepirkumu sistēmā.
A. Sietiņš informēja, ka brauktuves rekonstrukcija tiks veikta1806 metru garumā, ceļa posmā no 0,0 km līdz 1,806 km, remontdarbu laikā paredzēts pārbūvēt caurtekas un drenāžas, izbūvēt ceļa pamatni un veikt dubultās virsmas apstrādi.
«Šis posms visās kartēs ir iezīmēts kā tūrisma un velo ceļš. Katru gadu saņemam pretenzijas par šīs brauktuves stāvokli. Ceļam ir grants segums, un vairākos posmos tas ir pamatīgi izskalots. Autoceļa virsmā atsegti lielie laukakmeņi, kas bijuši iestrādāti ceļa seguma pamatnē, līdz ar to ir grūti izbraucams un nav iespējams veikt uzturēšanas darbus – greiderēšanu un sniega tīrīšanu atbilstoši Latvijas Valsts autoceļu tehniskajai specifikācijai. Tālab te var līdzēt tikai pārbūve,» skaidro A. Sietiņš.
Viņš atklāja, ka ceļu būvnieks darbus bija paredzējis sākt jau pirms mēneša, bet tagad šis process ievilcies. «Ja iepriekš ļoti gribēja darbus sākt iespējami ātri, tad tagad viss tiek vilkts garumā. Nenoliedzami ceļu būvē sadārdzinājums raisa bažas, Bauskas novada pašvaldība no Valkas uzņēmuma ir saņēmusi vēstuli, ka ir gaidāmas izcenojumu izmaiņas, tagad mēs gaidām būvnieka tāmi. Par iespējamo sadārdzinājumu būs jālemj domei, tāpat kā tas darīts par citiem pašvaldības objektiem,» norāda A. Sietiņš.
SIA «Valkas ceļi» būvdarbu vadītājs Renārs Avotiņš apliecināja, ka teorētiski darbus varētu sākt jau nākamajā nedēļā, taču viss atkarīgs esot no pašvaldības lēmuma par papildus finansējuma piešķiršanu.
«Konkurss tika izsludināts pagājušā gada oktobrī, novembra sākumā tika paziņoti rezultāti, bet finansējuma apstiprināšana šim projektam krietni ievilkās. Gatavi darbus uzsākt bijām jau aprīlī. Gala lēmums par finansējumu sekoja vien jūnijā, bet tikmēr cenas uzkāpa pamatīgi. Šonedēļ plānojam iesniegt pašvaldībā cenu sadārdzinājumu. Par zemes darbu veikšanu mums noslēgts līgums ar apakšuzņēmēju, mūsu ziņā ir virsmas likšana,» stāsta R. Avotiņš.
Vaicājot, vai ir pieļaujams, ka SIA «Valkas ceļi» noslēgto līgumu varētu lauzt, R. Avotiņš atzina, ka vēl jāizvērtē sadārdzinājums un tad jāskata, kas ir lētāk – vai līgumu lauzt vai būvēt. «Katrs būvuzņēmējs tagad lūko, ja ir zaudējumos, tad labāk citur paralēli strādāt un nopelnīt, nekā patērēt laiku un mīnusos būt. Lai tuvākajā laikā sāktu darbus, mums nepieciešama vismaz provizoriska atbilde no pašvaldības, ka sadārdzinājumu tā apņemas segt, » tā R. Avotiņš.
Projekta kopējās būvdarbu izmaksas aprēķinātas 255 322,23 eiro apmērā ar pievienotās vērtības nodokli, autoruzraudzība 847 eiro, būvuzraudzības izmaksas 11 603,90 eiro, kas kopā sastāda 267 773,13 eiro.
Bauskas novada dome Pašvaldību aizņēmumu un galvojumu kontroles un pārraudzības padomei lūgusi atļauju vidējā termiņa aizņēmumam 217 023,89 eiro Valsts kasē ar tās noteikto aizņēmuma procentu likmi investīciju projekta «Pašvaldības autoceļa B7 «Priedītes–Mežotnes stacija»» pārbūvei pa gadiem: 2022. gadā – 108 511,95 eiro un 2023. gadā – 108 511,94 eiro.
Plānots, ka aizņēmuma atmaksas termiņš būs desmit gadi, bet aizņēmuma pamatsummas atmaksa uzsākama 2024. gada martā. 2022. gadā tiks nodrošināts pašvaldības budžeta līdzfinansējums 25 374,62 eiro apmērā un 2023. gadā – 25 374,62 eiro, kas tiks veikts vienlaikus ar aizņēmuma izmaksu.
nevajadzēja veikt šī naudas “apgūšanas” projekta lietderības pamatotību? Vai kāds ir uzskaitījis, cik transportlīdzekļu veic šo ceļa gabalu mēnesī, nemaz nerunājot par atsevišķām dienām, nedēļām, kad tur nebrauc neviens? Kāds izskatās par lielu “cukura naudu” remontētais ceļš gar Mazmežotnes muižu uz Mežotnes pilskalnu, bet tur notiek kāda kustība ik dienu, bet cik nolaists tas izskatās it sevišķi rudeņos un pavasaros?
Brēktin brēc dubultās virsmas apstrāde ceļam gar Važītes kapiem. Kaut kā neizprotams nekurienes ceļš tiks pie gluda bezputekļu seguma, bet Važītes kapsēta grims putekļos.
par Važītes autoceļa dubulto virsmas apstrādi vajadzētu interesēties Latvijas Valsts ceļos nevis pašvaldībā. Vajadzētu atšķirt kurš ceļš kurai iestādei pieder.
BDz, lūdzu painteresējieties, no kādiem līdzekļiem Rundālei piešķirs finansējumu sadārdzinājuma segšanai? Vai apvienības pārvalde sadārdzinājumam līdzekļus spēs atrast no saviem resursiem? Vai tomēr līdzekļi tiks piešķirti no Bauskas novada pašvaldības “izsmeltajiem” neparedzētajiem līdzekļiem?
Nu kāds Tev tur valsts ceļš, tagad valsts met pakaļ tos ceļus, Bauskas novadam tikai jāgrib to pārņemt, valsts būs laimīga atkratoties no šī ceļa!
Jāvērtē vai vispār jēga tajā aizaugušajā bezceļā kaut ko guldīt iekšā.
Gribēju šo posmu ar velo nesen izbraukt, bet tā kā upē ūdenslīmens liels, tad jau pēc pāris desmit metriem secināju, ka labāk nemēģināšu. Ar kādu diez auto jābrauc, lai tiktu tur cauri?
Ko tad tur vēl vērtēt? Vai tad neredzi – viss jau izvērtēts – Bauskas novada svarīgākais tūrisma ceļš ir jānogludina- tas jau ir kā akmenī iecirsts un izmainīt tur nevar itin neko, vēl tik papildus kāposts jādabū, lai cenu pieaugumu segtu. Pēc tam tad arī pārņems valsts ceļu un savienos abus galus kopā, lai Okamnis uz mājām var aizbarukt pa gludu taku.
Tāpat kā “Njā”, iepriekšējā raksta dēļ, ka šo posmu remontēs, mēģināju tur izbraukt, es gan ar auto. Arī aprāvos, jo upē ūdens bija tik daudz, ka ceļš izskatījās manam auto ne pa spēkam.
Vienīgais, ko pamanīju brauciena laikā – visās malās ceļam bija izliktas zīmes, ka visur ir privātīpašums. Kas, loģiski, noved pie secinājuma, ka kādam šis pasākums ir stipri izdevīgs. Interesanti tikai, kam tur tās zemes pieder.
Vai nebūtu pareizāk šī ceļa posmu no “Priedītēm” līdz bijušajai Rundāles stacijai izslēgt no kartes. Arī pirms 30 gadiem, kad tas vēl bija labi izbraucams, satiksme tur bija praktiski 0. Šis ceļš bija aktuāls laikā, kad tagadējās Bauskas-Elejas šosejas vietā kursēja “mazbānītis”. Tagad mums naudas ir tik daudz ka varam “simttūkstošus” šķaidīt pa labi un pa kreisi, sevišķi, ja tuvumā “lielu” cilvēku privātīpašumi…
Ceļš ir laba lieta, tikai projektētāji noteikti kaut ko būs salaiduši grīstē, citādi mūspusē nemaz nav. Nu nevar zināt ne vietējais projektētājs kādi ir Lielupes max pali, pat skatoties vecās tabulās. Vai šis sadārdzinājums būs pēdējais? Ar nepacietību gaidīsim Lielupes rudens-ziemas-pavasara palus. Uz palu rēķina varētu uzģenerēt kādu naudiņu.
Braucām tur pirms gadiem 10,gandrīz nogrimām ar Toyota džipu. Tātad nekas nav mainījies.