Ministru kabinets (MK) šodien, 16. maijā, atbalstīja Satiksmes ministrijas (SM) izstrādātos kritērijus pašvaldībām aizdevuma saņemšanai ceļu būvniecības projektiem. Papildu kritēriji izstrādāti, lai finansējumu ieguldītu ceļu projektos, kas veicina mobilitāti pašvaldību teritorijās un nodrošina lielākus ieguvumus pašvaldību iedzīvotājiem, «Bauskas Dzīvi» informē Satiksmes ministrijas komunikācijas nodaļā.
«Kad valstī vajadzību ir daudz, bet finanšu līdzekļi ir ierobežoti, mans uzdevums ir nodrošināt, lai investīcijas ceļu attīstībai un uzlabošanai tiktu ieguldītas gudri – tādos projektos, kas dod reālu labumu pašvaldību iedzīvotājiem. Jebkurā Latvijas novadā jābūt kvalitatīviem ceļiem, lai bērni tiktu uz skolu, un seniori uz pagasta centru vai pie ārsta”, uzsver satiksmes ministrs Jānis Vitenbergs.
SM redzējumā, lai pieejamo finansējumu pašvaldību ceļu attīstībai ieguldītu jēgpilni, lemjot par aizdevuma piešķiršanu, ir jāizvērtē ne tikai projektu finansiālā puse, bet arī to nozīmība mobilitātes nodrošināšanai pašvaldības teritorijā. Ir būtiski ņemt vērā un izcelt projektus, kas būtiski uzlabos mobilitāti, tostarp sabiedriskā transporta vai skolēnu pārvadāšanas maršrutā vai piekļūšanu pašvaldībai būtiskam saimnieciskam uzņēmumam.
SM veiks projektu izvērtējamu, atbilstoši noteiktiem kritērijiem – ceļš vai tā posms ir nozīmīgs mobilitātes nodrošināšanai pašvaldības teritorijā; tā vizuālais vērtējums ir “ļoti slikts” vai “slikts”; investīciju projektam ir augsta realizācijas gatavības stadija un ir noslēgta iepirkuma procedūra; investīciju projekta īstenošanu paredzēts uzsākt ne vēlāk kā līdz 2023. gada 31. decembrim un pabeigt ne vēlāk kā līdz 2025. gada 31. decembrim; pašvaldība nodrošinās līdzfinansējumu ne mazāk kā 15% apmērā no kopējām projekta izmaksām; investīciju projekts atbilst pašvaldības attīstības programmas investīciju plānam; investīciju projekts iever tikai kapitālos izdevumus un, plānotie pasākumi netika un netiek finansēti no Eiropas Savienības struktūrfondu līdzekļiem vai citiem ārvalstu finanšu palīdzības instrumentiem.
Tāpat investīciju projektu izvērtēšanā tiks skatīts, vai projekts ir nozīmīgs mobilitātes nodrošināšanai pašvaldības teritorijā. Lai projekts tiktu atzīts par nozīmīgu, tam ir jāatbilst vismaz vienam no tālāk minētajiem kritērijiem: tilts vai tā sastāvā ietilpst tilts; tiks radīti labvēlīgi apstākļi gājējiem un mikromobilitātes rīku izmantošanai; projekts ietilpst sabiedriskā transporta vai skolēnu pārvadāšanas maršrutā; nodrošina piekļūšanu pašvaldībai būtiskam saimnieciskam uzņēmumam, pakalpojumu sniedzējam vai pašvaldības infrastruktūras objektiem.
Lai investīciju projektu pieteicēji vizuāli novērtētu objektus, SM ir izstrādāta metodika, kas būs pieejama SM tīmekļa vietnē www.sam.gov.lv.
SM atzinumu sniegs pēc pašvaldības investīciju projekta saņemšanas. Pašvaldības projektus varēs iesniegt SM katru mēnesi līdz četrpadsmitajam datumam, bet ne vēlāk kā līdz 2023.gada 14.augustam.
Foto no “Bauskas Dzīves” arhīva.
tā nav prioritāte 😀
Aprīļa beigās tika solīts ka maijā sāks labot Bauskas ielas !Gribu zināt vai jau labo Bauskas ielas.Kaut kā neesmu pamanījis.Maijs jau pusē.Atkal tukša pļurkšķēšana ????????????
VS šogad laikam nostumts malā bedrīšu labošanā. Laikam nav izdevīgi kādām kabatām.
lai nonāktu līdz kaut vai vienas grants(smilts) kravas uzbēršanai, ir jāveic skurpulozs izpētes darbs un tam mums domē speciālistu pagaidām netrūkst, tiesa, tādu, kuri derīgi vien darbam domē vai valsts pārvaldes institūcijās….
Nepaspēs. Izpēte, projekts, projekta ekspertīze, konkurss, konkursa rezultātu pārsūdzēšana vai vispār pretendentu neesamība un jau decembris vai jauns pavasaris. Gatavi projekti un izkonkursēti būvnieki diez vai ir.