Abonē e-avīzi "Bauskas Dzīve"!
Abonēt

Reklāma

Pēc četriem mēnešiem sāks darboties pirmais vidējā ātruma kontroles posms; vidējā ātruma kontrole paredzēta arī uz Bauskas šosejas

Noslēdzies iepirkums par vidējā ātruma kontroles sistēmu ieviešanu valsts ceļu tīklā un uzturēšanu turpmāko triju gadu laikā. Tiesības slēgt līgumu ir ieguvusi pilnsabiedrība “Fima Group”. Uzņēmuma iesniegtā līgumcena 1 261 155,87 eiro (bez PVN) bija zemākā no piecu pretendentu piedāvātajām. No tās ap 900 000 eiro (bez PVN) paredzēti vidējā ātruma kontroles sistēmas ierīkošanai 16 posmos, bet ap 360 000 eiro (bez PVN) – sistēmas uzturēšanai triju gadu periodā 2023.-2025.gadā, portālu informēja uzņēmumā “Latvijas valsts ceļi”.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.
Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Uzņēmuma “Latvijas valsts ceļi” pārstāve Anna Kononova paskaidroja, ka četru mēnešu laikā no līguma stāšanās spēkā uzņēmumam jāveic transportlīdzekļu vidējā braukšanas ātruma kontroles pilotprojekta ieviešana vienā posmā, veicot reģistrācijas iekārtu projektēšanu, izbūvi un aprīkojuma uzstādīšanu, datu apmaiņas servisu izstrādi informācijas nodošanai Ceļu satiksmes drošības direkcijai (CSDD), kā arī visu iekārtu un sistēmu verificēšana.

Lūdzot precizēt, kurš tieši būs šis posms, vai iespējams, ka tas varētu būt Bauskas šosejas posms, A. Kononova norādīja, ka patlaban nav zināms, kurš konkrēti posms būs pirmais. “Uzņēmējiem jāsāk darbs, pēcāk konsultācijās ar pasūtītāju tiks izlemts par secību. Visi posmi ir jāaprīko 9 mēnešu laikā pēc līguma noslēgšanas,” atklāja A. Kononova.

16 aprīkojamie posmi:

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

• Rīga-Igaunijas robeža (A1) (13,4.-20,0. km),

• Rīga-Sigulda-Igaunijas robeža (Veclaicene) (A2) (54,4.-62,2. km),

• Inčukalns-Valmiera-Igaunijas robeža (A3) (36,2.-38,9. km),

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

• Rīgas apvedceļš (A5) (23,0.-28,7. km),

• Rīga-Daugavpils-Krāslava-Baltkrievijas robeža (A6) (102,2.-116,1. km),

• Rīga-Daugavpils-Krāslava-Baltkrievijas robeža (A6) (133,3.-139,2. km),

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

• Rīga-Daugavpils-Krāslava-Baltkrievijas robeža (A6) (150,2.-159,7. km),

• Rīga-Bauska-Lietuvas robeža (A7) (24,2.-40,1. km),

• Rīga-Jelgava (Lietuvas robeža) (A8) (49,4.-69,3. km),

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

• Rīga-Liepāja (A9) (26,0.-38,2. km),

• Rīga-Liepāja (A9) (156,6.-169,4. km),

• Rīga-Ventspils (A10) (24,0.-30,8. km),

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

• Rīga-Ventspils (A10) (45,0.-52,5. km),

• Rīga-Ventspils (A10) (134,9.-140,8. km),

• Krievijas robeža-Rēzekne-Daugavpils-Lietuvas robeža (A13) (81,8.-88,5. km),

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

• Cēsis-Vecpiebalga-Madona (P30) (22,1.-29,2. km).

Par pamatu autoceļu posmu izvēlei ņemta ceļu satiksmes negadījumu (CSNg) statistika par pēdējiem trim gadiem, kā arī kopējā satiksmes intensitāte, kravas transporta īpatsvars un satiksmes organizācija (aizliegums apdzīt).

Vidējā braukšanas ātruma kontroles sistēma ir automātiska mērīšanas sistēma, kas šo funkciju pilda, balstoties uz noteikta ceļa posma nobraukšanai patērēto laiku. Sistēmas ieviešanas mērķis ir kontrolēt transportlīdzekļu vidējo braukšanas ātrumu potenciāli bīstamos autoceļu posmos. Vidējā ātruma kontroles sistēma papildus veiks arī reģistrēto transporta līdzekļu tehniskās apskates (TA), autoceļu lietošanas nodevas samaksas un OCTA samaksas kontroli.

No 2025.gada sistēmas uzturēšana tiks īstenota par valsts budžeta līdzekļiem

Līdzīgi raksti

Reklāma

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Komentāri (14)

  1. Tā protams ir ļoti atbalstāma lieta, bet ja būtu līdzekļi, tad lietderīgi arī būtu uzstādīt sistēmu posmā Iecava-Bauska, jo tas tāpat ir A7 ar lielu intensitāti un atšķirībā no paredzētā posma Ķekava – Iecava ir līkumaināka un nepārskatāmāka.

    4
    2
  2. a man poooo es ar ričāgu piecas reizes pārsniedzu vidējo braukšanas ātrumu ha ha

    1
    1
  3. Atkal naudas kāstuve! Kad vienreiz ceļus sāks paplašināt lai normāli var braukt vismaz 110! Nāk ziema atkal vajadzēs vilkties pa ledainajiem ceļiem!

    6
    1
  4. Doma pareiza. Ja reiz nevaram 3o gadu griezuma sakartot savus galvenos celus, tad turpmak ar bmv brauksim, ka ar ciema ziguli…

    4
    1
  5. Tur būs vienkārši ārprāts ! Jau tagad ir ” vilcieniņi ” , kad fūre brauc pa priekšu , un no muguras desmit vieglie , kuri gaida kad varēs apdzīt . Ja būs vidējā ātruma kontrole , tad intresanti “vilcieniņi” pazudīs , vai būs no Ķekavas līdz Iecavai visa posma garumā ? Jo apdzīt vairs tā nevarēs , nedod dievs pārkāpt vidējo braukšanas ātrumu !!!!

  6. Iedomājos tādu variantu,visi visur brauc neko nepārkāpj nu daži tur ved sievu dzemdēt, sasirgušu senioru ņu paskrien biški atrāk un tas ar vis! Un stāv radars noplucis nekrāsots ,strāva atslēgta aīzmirsts! Naudiņu nenes! Un tautas miljoni rūsē ceļa malā! Vajag mums tādu mēslus uz ceļīem! Ja kas tad pacels nodokļus!

  7. Visa Eiropa izbraukāta. Šitādi mēsli vēl tikai LT redzēti. Pa A7 jau tā braukšana ir zem katras kritikas un drošības, tagad sāksies vēl lielāks murgs. Bet kaut kā jau tas budžets jāpapildina, pedagogiem algas jāceļ. 🙂

    1
    1
  8. Palasot komentārus tāda sajūta, ka te visi kaut kādi autosportisti savākušies un domā, ka koplietošanas ceļš ir domāts, lai parādītu savas “prasmes”.
    Atļautais ātrums ir 90 km/h, uz tik arī brauc, baigi sarežģīti? Baigā jēga visus dzīt, pabraukt brīdi uz 100 un pēc tam pie/aiz Ķekavas atkal satikties? 🙂

    P.s. Fūri var apdzīt arī uz 100-110, radars par to tev “neiekodīs”.

  9. uz a7 likt vidējo ātruma kontroli ir vienkārši naudas izmešana vējā, jo tāpat jāvelkas aiz fūrēm, un vienreizēja 120 km/h uzspiešana, lai apdzītu fūri nepalielinās vidējo ātrumu virs 90 km/h.

  10. Izklausās, ka liela daļa nesaprot, ka vidējo ātrumu mēra vairāku km posmā, nevis tieši kur radars stāv. Tam radaram var nesties garām ar 130, ja pirms tam esi uz 80 vidēji braucis.

  11. Prieks par to kononovu, neko nezin. Nevarēja arī atbildēt kādēļ uz a1 aizdirsa Kauguru ielas abas izbrauktuves ar nepārtraukto līniju, kur 10m tālāk privātam stāvlaukumam pārtrauktās. Kaut ko pļukāja ka tā esot drošāk, pabraukt ielai garām un tad griezties atpakaļ. Tā debīlā taču ikdienā tur nebrauc un padotie ir tādi paši idioti.

  12. Tikai sodīt, sodīt. Kad būs 4 vai 6 joslu maģistrāle no Grenctāles līdz Ainažiem??? Kas tiek darīts, lai satiksme uz galvenajiem ceļiem būtu droša un tāda, ka nebūtu jāliek ātruma ierobežojumu vispār?!

    1
    2
Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
BauskasDzive.lv komanda.