
Sauriešos piektdien, 4.novembrī, plkst.11 parakstīs līgumu par dzelzceļa līnijas “Rail Baltica” reģionālo mobilitātes punktu būvprojektēšanu un autoruzraudzību, aģentūru LETA informēja “Rail Baltica” ieviesēja SIA “Eiropas dzelzceļa līnijas” pārstāvji.
Pasākums norisināsies Sauriešos – vietā, kur satiekas esošā un jaunā dzelzceļa infrastruktūra. Plānots, ka nākotnē Sauriešos atradīsies viens no “Rail Baltica” mobilitātes punktiem, dodot iespēju iedzīvotājiem gan ērti nokļūt uz Rīgu, gan Lietuvu, Igauniju un tālāk uz Eiropu.
Jauno Eiropas sliežu platuma dzelzceļu “Rail Baltica” izmantos ne tikai starptautiskajiem pasažieru un kravu pārvadājumiem, tas sniegs iespēju būtiski uzlabot reģionālo mobilitāti. Ikvienam būs iespēja ne tikai pa dzelzceļu ātri nokļūt Varšavā, bet arī, piemēram, no Bauskas – Kauņā vai Rīgā.
Uz “Rail Baltica” pamatlīnijas Latvijā projektēšanas darbos plānoti 16 mobilitātes punkti – Salacgrīvas, Tūjas, Skultes, Vangažu, Sauriešu apkārtnē, Rīgā pie Slāvu tilta, Torņakalnā, Zasulaukā, Imantā, kā arī Jaunmārupē un Olaines, Ķekavas, Salaspils, Baldones, Iecavas un Bauskas apkārtnē, kā arī viena jauna 1520 milimetru platuma dzelzceļa pieturvieta Āgenskalnā, Rīgā, pie Paula Stradiņa klīniskās universitātes slimnīcas.
Veidojot dzelzceļu kā sabiedriskā transporta mugurkaulu, “Rail Baltica” reģionālajās stacijās jeb mobilitātes punktos satiksies dažādi transporta veidi – dzelzceļš, valsts un pašvaldību autobusi, privātās automašīnas un elektrotransports, skrejriteņi, velosipēdi un visi citi mikromobilitātes rīki un būs pieejami dažādi pakalpojumi.
Simboliskajā projektēšanas sākšanas pasākumā “Rail Baltica” reģionālajā stacijā “Saurieši” piedalīsies “Rail Baltica” projekta īstenotāji un iepirkuma uzvarētāji. Piedalīsies satiksmes ministrs Tālis Linkaits (K), “Eiropas dzelzceļa līnijas” valdes priekšsēdētājs Kaspars Vingris, Ropažu novada domes priekšsēdētāja Vita Paulāne, “RB Rail” Latvijas filiāles vadītāja Kitija Gruškevica un uzvarētājapvienības “Rere Ineco” (Latvija, Spānija) pārstāvji.
“Rail Baltica” projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.
Paredzēts, ka “Rail Baltica” izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Dzelzceļa līniju “Rail Baltica” plānots atklāt secīgi pa posmiem laikā no 2026.gada līdz 2030.gadam.