Abonē e-avīzi "Bauskas Dzīve"!
Abonēt

Reklāma

Piektdien parakstīs līgumu par “Rail Baltica” reģionālo mobilitātes punktu projektēšanu; tie plānoti arī Bauskas un Iecavas apkārtnē  

Sauriešos piektdien, 4.novembrī, plkst.11 parakstīs līgumu par dzelzceļa līnijas “Rail Baltica” reģionālo mobilitātes punktu būvprojektēšanu un autoruzraudzību, aģentūru LETA informēja “Rail Baltica” ieviesēja SIA “Eiropas dzelzceļa līnijas” pārstāvji.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.
Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Pasākums norisināsies Sauriešos – vietā, kur satiekas esošā un jaunā dzelzceļa infrastruktūra. Plānots, ka nākotnē Sauriešos atradīsies viens no “Rail Baltica” mobilitātes punktiem, dodot iespēju iedzīvotājiem gan ērti nokļūt uz Rīgu, gan Lietuvu, Igauniju un tālāk uz Eiropu.

Jauno Eiropas sliežu platuma dzelzceļu “Rail Baltica” izmantos ne tikai starptautiskajiem pasažieru un kravu pārvadājumiem, tas sniegs iespēju būtiski uzlabot reģionālo mobilitāti. Ikvienam būs iespēja ne tikai pa dzelzceļu ātri nokļūt Varšavā, bet arī, piemēram, no Bauskas – Kauņā vai Rīgā.

Uz “Rail Baltica” pamatlīnijas Latvijā projektēšanas darbos plānoti 16 mobilitātes punkti – Salacgrīvas, Tūjas, Skultes, Vangažu, Sauriešu apkārtnē, Rīgā pie Slāvu tilta, Torņakalnā, Zasulaukā, Imantā, kā arī Jaunmārupē un Olaines, Ķekavas, Salaspils, Baldones, Iecavas un Bauskas apkārtnē, kā arī viena jauna 1520 milimetru platuma dzelzceļa pieturvieta Āgenskalnā, Rīgā, pie Paula Stradiņa klīniskās universitātes slimnīcas.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Veidojot dzelzceļu kā sabiedriskā transporta mugurkaulu, “Rail Baltica” reģionālajās stacijās jeb mobilitātes punktos satiksies dažādi transporta veidi – dzelzceļš, valsts un pašvaldību autobusi, privātās automašīnas un elektrotransports, skrejriteņi, velosipēdi un visi citi mikromobilitātes rīki un būs pieejami dažādi pakalpojumi.

Simboliskajā projektēšanas sākšanas pasākumā “Rail Baltica” reģionālajā stacijā “Saurieši” piedalīsies “Rail Baltica” projekta īstenotāji un iepirkuma uzvarētāji. Piedalīsies satiksmes ministrs Tālis Linkaits (K), “Eiropas dzelzceļa līnijas” valdes priekšsēdētājs Kaspars Vingris, Ropažu novada domes priekšsēdētāja Vita Paulāne, “RB Rail” Latvijas filiāles vadītāja Kitija Gruškevica un uzvarētājapvienības “Rere Ineco” (Latvija, Spānija) pārstāvji.

“Rail Baltica” projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.

Paredzēts, ka “Rail Baltica” izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Dzelzceļa līniju “Rail Baltica” plānots atklāt secīgi pa posmiem laikā no 2026.gada līdz 2030.gadam.

Līdzīgi raksti

Reklāma

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Komentāri (8)

  1. Varbūt mobilitātes punkts ir vienkārši stacija? Varbūt rakstiet valsts valodā. Varbūt avīze ir jāsauc par celulozes tīklveida plakni?

    19
    1
  2. gribetos redzet finanshu parskatu, ka ari slegto ligumu sodu sankcijas ja valsts atteiksies no liguma

    2
    3
  3. “Bauskas apkārtnē” .. apkārtnē 😀
    Vispār, cik skatīti visi plāni, stacija reāli pasažieriem, Bauskā vai tās “apkārtnē” nebija plānota, teicās, lai pašvaldība par savu naudu būvē.

    3
    1
  4. Dezinformators! Vispār jau “Bauskas apkārtnē” bija gan plānota. Pašā Bauskas pilsētā nebija.

  5. Paga, paga, paskaties plānus. Bija plānota vilcienu apmaiņas stacija vai kaut kāds punkts, tur nebija ne miņas par pasažieru staciju.
    Varbūt kaut kas ir mainījies, protams, bet negribu ticēt, jo nav jau papildus naudas.

    1
    1
  6. Lūgtum informācija – https://www.railbaltica.org/wp-content/uploads/2020/11/Iecava-Bauska_informativs_17.11.2020.pdf

    Reģionālā stacija plānota, taču īsti saprotams, kas tur notiks un kur un no kurienes varēs aizbraukt, īsti saprotams nav. Cik atceros tad tik viennozīmīgi ar šo nebija, vai nu valstij/pašvaldībai bija jāuzņemas vilcienu satiskmes organizēšana vai kas. Ātrvilcienam, kas kursēs starp lielpilsētām, nebija paredzēts apstāties ne Bauskā, ne Iecavā.
    Turklāt pati stacija konceptuāli šobrīd iezīmēta netālu no Plūdoņa muzeja, kas jau nu galīgi nešķiet optimāls variants, ja neiet roku rokā ar pašvaldības organizētu sabiedriskā transporta plūsmu un park&ride risinājumu.

  7. Lūgtum informācija no RB – https://www.railbaltica.org/wp-content/uploads/2020/11/Iecava-Bauska_informativs_17.11.2020.pdf

    Ja atmiņa neviļ, nebija paredzēts, ka šeit apstāsies ātrvilcieni. Līdz ar to doma bija, ka pašvaldība/valsts organizē vilcienu plūsmu reģionālā līmenī. “Stacijas” atrašanās vieta gan ir tāda pašvaka un tai būtu jāiet roku rokā ar pašvaldības organizētu sabiedriskā transporta plūsmu un vēlams park&ride risinājumu.

    Bail, ka no RB Bauskas un Iecavas iedzīvotājiem vien tāds čiks sanāks. Vai arī tā reģionālā kustība būs pieejama tikai vēl pāris gadus pēc jau RB palaišanas.

    1
    1
  8. Droši vien būs atvērtais tirgus kā ar gāzi un elektrību. Uz RB laiku LDz būs lielākais metāllūžņu piegādātājs. Katrs ar savu drezīnu. Tas būs kārtējais čiks.

    3
    1
Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
BauskasDzive.lv komanda.