
Daļa baušķenieku sūdzas, ka aizvadītajā nedēļas nogalē pilsētā dažviet bija grūtības pārvietoties, jo apledojušās ietves neesot kaisītas ar pretslīdes materiāliem. Baušķeniece Inga norādīja, ka vakar ap pustrijiem dienā ietve uz Mēmeles tilta bijusi kā “slidotava”, Mēmeles ielas ietvi klājis melnais ledus.
Pilsētvides servisa uzņēmuma SIA “Vizii Urban” valdes priekšsēdētājs Valdis Purvinskis paskaidroja, ka pagājušajā nedēļā ietves Bauskas pilsētā netika kaisītas, jo, apsekojot ietvju stāvokli, netika konstatēts fakts, ka ietves būtu slidenas un apdraudētu gājēju pārvietošanos. Mēmeles tilta ietves arī tika pārbaudītas, taču slīdamība netika novērota.
“Jāņem vērā, ka pagājušajā nedēļā bija arī lietainas un vējainas dienas. Kad lietus pārstāja līt, uzņēmuma speciālisti monitorēja situāciju – gan gaisa temperatūru, gan ietvju stāvokli. Gaisa temperatūra bija virs +2 grādiem, diena bija vējaina, pilsētas ietves nožuva, tādēļ tika pieņemts lēmums kaisīšanas darbus neveikt. Ielas gan tika kaisītas ar smilts/sāls maisījumu – 20. novembrī un 22. novembrī –, jo ceļu virsmas bija mitras, un uz ielām, kurās ir mazāka satiksmes intensitāte, tika novērots, ka brauktuves paliek slidenas, līdz ar to tika veikta saskaņošana ar pašvaldību ielu brauktuvju kaisīšanai,” pastāstīja V. Purvinskis.
Viņš atklāja, ka šodien, 24. novembrī, sniegs sāka snigt pulksten 6:30 no rīta. Tehnika izbrauca no garāžām stundu vēlāk un uz pulksten 10 kopējais ietvju kaisīšanas darbu apjoms sasniedza aptuveni 85%. V. Purvinskis pieļāva, ka, tupinoties snigšanai, visticamāk būs jāveic atkārtota kaisīšana vai pat sniega šķūrēšana.

“Kamēr turpinām aktīvi sekot līdzi situācijai, atgādinām, ka arī autobraucējiem ir jārūpējas par automašīnu atbilstību drošai braukšanai ziemas sezonā – jau tagad ieteicams izmantot ziemas riepas, kas būs obligātas no 1. decembra. Tāpat jāizvēlas atbilstošs braukšanas ātrums. Gājējus aicinām izmantot atstarotājus redzamībai uz ceļa, kā arī atbilstošus apavus. Tas, ka ceļi un ietves tiek kaisīti, vēl nenozīmē, ka tie nebūs slideni,” akcentē V. Purvinskis.
Viņš apliecina, ka pilsētā katru dienu atrodas SIA “Vizii Urban” darbu vadītājs, kas kontrolē laikapstākļu prognozes, kā arī ietvju un brauktuvju stāvokli. Arī katru rītu mobilās brigādes darbinieki novērtē esošo situāciju un pēc nepieciešamības dod signālu kaisīšanas un/vai šķūrēšanas darbu veikšanai. Katru nakti strādā arī dežūrējošais darbinieks, kurš nakts laikā 3-4 reizes izbrauc caur pilsētu, lai novērtētu ietvju un brauktuvju stāvokli.