Abonē e-avīzi "Bauskas Dzīve"!
Abonēt

Reklāma

Plāno līdzfinansējumu Bauskas tranzītielām; provizoriskā kopsumma aizrauj elpu – četri miljoni eiro

Bauskas novada domes sēdē ceturtdien, 27. jūlijā, deputāti skatīs lēmumprojektu «Par pašvaldības līdzdalību un līdzfinansējuma daļas pieejamību projektā «Tranzīta ielu Kalna un Zaļās ielas seguma atjaunošana»». Izbrīnu rada summas, kas projektā plānotas.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Iepriekš notikušajā vides un attīstības komitejas sēdē par lēmumprojektu ziņoja Agita Eglinska, Bauskas apvienības pārvaldes būvinženiere. Viņa ziņoja, ka informācija Satiksmes ministrijai jāiesniedz līdz 1. augustam. «Notiek paskaidrojuma raksta sagatavošana, pabeigta defektu aktu sastādīšana, darbu apkopojums, pilna informācija būs uz domes sēdi,» informēja A. Eglinska.

Deputāte Laina Baha vēlējās noskaidrot, ko ir plānots paveikt. «Seguma atjaunošana – divu kārtu asfalts, vietām trīs, asfalta režģis, pamatnes pastiprināšana, aku vāku pamatnes pastiprināšana, neaiztiekot akas, Mēmeles upes tilta atjaunošanas darbi. Pazemes komunikācijas neatjaunos, tikai segumu. Plānota aku vāku pacelšana uz augšu. Liks betona plāksnes, lai izlīdzinātu slodzi. Izstrādāts risinājums ar projektētājiem,» skaidroja A. Eglinska.

Kopumā lēmums varētu neraisīt nekādu īpašo izbrīnu, ja ne provizoriskās izmaksas – četri miljoni eiro. Kalna un Zaļās ielas kopējais garums ir apmēram trīs kilometri. Summa gan pašlaik esot tīri provizoriska un reālo parādīšot iepirkums.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Finanšu komitejas sēdē 20. jūlijā Bauskas novada domes priekšsēdētāja vietnieks Aivars Mačeks norādīja, ka lēmums ir jāpieņem, lai varētu prasīt līdzfinansējumu no Satiksmes ministrijas. Viņš gan atzina, ka šajā situācijā ar tādām izmaksām vienkāršāk būtu gaidīt, ka ielas segums sabrūk un tad sagaidīt valdības reakciju. Viņam piekrita deputāts Juris Krievs, norādot, ka pašvaldība, ieguldot naudu tranzīta ielā, vairāk šo naudu pazaudēs nekā iegūs. Tomēr A. Mačeks atklāja, ka notiek sarunas, lai palielinātu valsts budžeta ieguldījumu ielas sakārtošanā, tāpēc nepieciešams lēmumprojektu virzīt tālāk. Viņš vērtēja, ka darbi diez vai sāksies agrāk par 2025. gadu.

Jāatzīmē, ka izbrīnu radīja arī iepriekšējie tranzīta ielu seguma atjaunošanas darbi, kurus veica 2015. gadā. Toreiz projekta kopējās izmaksas bija 1 020 243 eiro, kur Satiksmes ministrijas finansējums bija 498 tūkstoši eiro un otru pusi nosedza Bauskas novada pašvaldība. Toreiz projekta gaitā īstenoja asfalta seguma rekonstrukciju, lietus kanalizācijas pievada izbūvi 60 metru garumā, kanalizācijas kolektora izbūvi 45 metru garumā, uzstādīja gājēju pārejas apgaismojumu, luksoforus, gājēju drošības barjeras un veica teritorijas apzaļumošanu. 

No vienas puses var piekrist, ka ielas seguma atjaunošana Bauskā iekļauj arī virkni citu darbu, bet paliek jautājums par to, kāpēc tas tik ļoti sadārdzina darbus. 2016. gadā notika autoceļa A7 seguma rekonstrukcija no Bauskas līdz Lietuvas robežai – gandrīz 17 kilometru posmā darbus veica par  1 719 605,00 eiro, kas vidēji uz kilometru bija apmēram četrreiz mazāk nekā Bauskas pilsētas teritorijā paveiktie darbi. Bauskas novada domes opozīcijas pārstāvji toreiz vērsa uzmanību, ka tranzītielas seguma atjaunošana Bauskas pilsētas teritorijā izmaksā negaidīti dārgi.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Pēdējie tranzīta ielu atjaunošanas darbi ir veikti Iecavas pilsētas teritorijā 2021. gadā, pirms Iecava ieguva pilsētas statusu, un tāpēc darbu izmaksas pilnībā sedza Satiksmes ministrija (piezīme: ja iela iet caur pilsētas teritoriju, par tās remontu maksā pašvaldība, piesaistot valsts budžeta finansējumu). Par 237 546,35 eiro Rīgas ielā ieklāja jaunu asfaltu, atjaunoja horizontālo marķējumu, uzstādīja ceļa zīmes un atjaunoja Iecavas upes tilta hidroizolāciju un segumu. Kopējais ielas garums – divi kilometri, salīdzinot ar 2016. gadā veikto asfalta seguma atjaunošanu posmā no Bauskas līdz Lietuvas robežai, izmaksas bija tikai nedaudz lielākas, kur var ņemt vērā tilta seguma atjaunošanu. Tātad – Bauskā visdārgāk.

Foto – Ivars Bogdanovs, no «Bauskas Dzīves» arhīva

Līdzīgi raksti

Reklāma

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Komentāri (16)

  1. Acīmredzot, kārtējo reizi naudu nav kur bāzt vairs. Protams, jebkurš ceļš kādreiz jāpārtaisa, jāuztur, bet vai tagad ir tas laiks, un vai tas būtu jādara ar tādām izmaksām, sevišķi, ja atjaunot taisās tikai SEGUMU? Es vēl saprastu, ja šajās izmaksās ietilptu citas izmaksas, pārbaudes, uzlabojumi, utt., galu galā, darbaspēka cilvēciska atalgošana, vai kas tamlīdzīgs…

    No tiem, kas šādām izmaksām piekrīt, laikam ar galvu neviens nav mēģinājis padomāt?

    26
  2. Būs iepirkums (konkurss, izsole), kas noteiks gala ciparu. Ja būvnieki būs nogribējušies (nav citu objektu) cena var būt ievērojami zemāka par provizorisko, savukārt ja nevienam šo objektu nevajadzēs, tad cena var būt kosmiska.

    11
  3. Ceļu būvnieku karteļa RailBaltic “pļaujas” laikā pasūtīt seguma atjaunošanu par astronomiskām summām no laba saimnieka viedokļa būtu vājprāts, bet kur tad te ir tas saimnieks 🤡🥳🤑

    48
  4. tad salīdzinājumam, Mediņš Skaitskalnē baznīcu sāka atjaunot gandrīz vienā laikā ar domes īpašumā esošo namiņu Rūpniecības ielas galā, paredzētu sociālo kalpotāju “sēdvietām”, vien domes namiņam vēl jumts noārdīts un sienas plikas, bet Mediņam drīz jau lāzeri svētceļniekiem ceļu izgaismos… Turklāt, ja salīdzina baznīcā un domes īpašumā “ieguldītās” summas… Bet, ja vēl salīdzinām ar ilgbūvi- Pilsrundāles pienotavu un tai atvēlētajām summām, tad tiešām ir par ko padomāt, ko un kāpēc kādi tur 30% iedzīvotāju ir ievēlējuši par viņu priekšstāvjiem, jeb , varbūt, barotājiem?

    34
    2
  5. tiešām,” kara laika” sadārdzinājums tik lielā apmērā, ja vēl “Covidlaikā” Iecavā apmēram tādu pašu ceļa gabalu, tādā pašā platumā un ar tādu pašu noslodzi, kā arī satiksmes organizēšanas grūtībām remonta laikā līdzīgām, lai no nedaudz pāri par 200 tūkstošiem “uzlektu” līdz 4 miljoniem? Piedevām, ja SP (Statistikas pārvalde” nekad nepieļāva lielāku inflāciju kā procentus 25- 30 gadā? Varbūt, tie “nobiruma” procenti pie līdzšinējās domes vadības ir auguši straujāk par visu lielo inflācijas pieaugumu?

    10
  6. Nu rejat,rejat, bet karavāna tak ies tālāk. Un vispār, tak teica ka Kalna iela bus ar vienu joslu,diez vai paredzētajām stāvvietām vajag atjaunot segumu tādā līmenī tā kā tranzītam.
    Kad prasa kko pilsētai,iedzīvotājiem, naudas nav, bet kad paspīd iespēja kkur iešnaukt tad vārds miljoni ir redzams biežāk nekā jebkad.

    31
  7. lasu un brīnos. Kā tad šis projekts ies kopā ar to Kalna ielas “mierināšanu” (lasi – mega korķu veidošanu) , kurai tūlīt vajadzētu sākties?

    24
  8. Cenas adekvātas.Aku vāku pacelšanai cik naudas vien aizies pie Eiropas tarifiem!?.Tas nav vis gurķu burkai vāku nocelt!

  9. tie laikam ir tie pēc kā jau labu laiku vadās mūsu izglītības sistēma, atražojot dauņus, kuriem var iestāstīt jebko, arī to, ka “attiecīgajā vietā” rudzi augot un uzrunātais tūlīt skries pie spoguļa skatīties…. Bet, par Eiropas cenām un izcenojumiem runājot, tie tur visbiežāk ir krietnu zemāki par Latvijas dauņiem noteiktajiem, ja neticiet- aizejiet uz RIMI un pierakstiet, bet pēc tam ieejiet kaut Vācijas ALDI

  10. Nu gan salīdzināji – zemo cenu veikalu ALDI ar RIMI! ALDI vat ar LIDLU salīdzināt, tie ir vienas kategorijas veikali.

Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
BauskasDzive.lv komanda.