No šodienas, 16. maija, 27 Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes (PMLP) nodaļas atsāks personu apliecinošu dokumentu noformēšanu pirmspandēmijas apkalpošanas kārtībā, t.i., katru dienu rindas kārtībā, neveicot iepriekšēju pierakstu, informēja pārvaldē. Klientu apkalpošana rindas kārtībā tiks atsākta arī Bauskas nodaļā.
PMLP sabiedrisko attiecību vadītāja Madara Puķe paskaidroja, ka arī turpmāk, neraugoties uz gaidāmajām klientu apkalpošanas izmaiņām, iespējams turpināt veikt pierakstus. Visi iepriekš veiktie pieraksti tiks apkalpoti.
“Pēc 16. maija PMLP pilsoņu un nepilsoņu pases un eID kartes noformēs divos veidos. Tie klienti, kuri būs veikuši iepriekšēju pierakstu, ieradīsies saņemt pakalpojumu konkrētā, iepriekš pieteiktā laikā – tātad nestāvot rindā. Otrs apkalpošanas veids būs rindas kārtībā. Klienti ieradīsies nodaļā un tiks pieņemti tādā kārtībā, kādā būs ieradušies,’’ stāsta M. Puķe.
Tiesa Bauskā šobrīd pieteikties dokumenta nomaiņai var, sākot no 2. augusta, tālab, ja dokumenta nomaiņa nepieciešama steidzamā kārtā, jārēķinās, ka būs jāgaida “dzīvajā rindā”.
PMLP pārstāve M. Puķe iepriekš “Bauskas Dzīvei” skaidroja iemeslus, kādēļ uz personu apliecinošu dokumentu saņemšanu jāgaida tik ilgi.
Viens no tiem – iepriekš neparedzēts klientu pieplūdums, proti, pēc 23. februāra, kad Krievija iebruka Ukrainā, daudzi vecāki steidza noformēt personu apliecinošus dokumentus bērniem. Salīdzināšanai – 2021. gada martā dokumenti visā valstī noformēti 5000 bērniem, 2022. gada martā 25 000.
Tāpat sastrēgumu rada personāla trūkums, kā arī šogad aprit 10 gadi, kad lielam skaitam cilvēku pienācis laiks dokumentus mainīt. ”Tāpat arī ir ievērojams skaits klientu, kuri savus dokumentus pazaudējuši vai nav noformējuši pandēmijas laikā, jo tobrīd tas nav bijis aktuāli,” stāstīja PMLP pārstāve.
M. Puķe atzīmēja, ka no šodienas rindas kārtībā varēs noformēt tikai pases un elektroniskās identifikācijas kartes. Uzturēšanās atļaujas kartes noformēšanai būs jāveic iepriekšējs pieraksts.
Ierodoties noformēt dokumentus, līdzi jāņem vecā pase un elektroniskā identifikācijas karte. Dokuments būs jānodod pārvaldei. Klienti tiks apkalpoti tādā kārtībā, kādā ieradīsies nodaļā, un uz pakalpojuma saņemšanu būs jāgaida.
Uzziņai
> Saskaņā ar ”Personu apliecinošu dokumentu likumu” Latvijas pilsoņiem un nepilsoņiem no 15 gadu vecuma sasniegšanas personas rīcībā jābūt vismaz vienam derīgam personu apliecinošam dokumentam – pasei vai personas apliecībai (eID kartei). Var izvēlēties arī abus šos dokumentus.
> No 2023. gada 1. janvāra personas apliecība (eID karte) būs obligāts personu apliecinošs dokuments Latvijas pilsonim vai nepilsonim, kurš sasniedzis 15 gadu vecumu.
> Vienlaikus likumā ir noteiktas dažas personu grupas (persona, kurai noteikta I invaliditātes grupa, persona, kura ir virs darbspējas vecuma, persona, kurai noteikts politiski represētās personas statuss u.c.), uz kurām nosacījums par eID kartes kā obligātu personu apliecinošu dokumentu attiecināms ilgākā pārejas periodā, proti, no 2021. gada 1. janvāra līdz 2030. gada 31. decembrim.
Avots: PMLP
Par cik tuvojas 2023.gads, kad Karte obligāta varētu jau izveidot iespēju tikt sestdienā uz noteiktām stundām ar pierakstu, personīgi netieku darba dēļ 😀
un lai tiktu ēkā vispirms tiec pa skaistajam kāpnītēm uzkāpt