Sestdiena, 13. decembris
Lūcija, Veldze
weather-icon
+-3° C, vējš 1.17 m/s, D-DA vēja virziens
BauskasDzive.lv ikona

Reģistratūru sazvanīt nevar, pie ārstiem jāgaida mēnešiem; Bauskas slimnīcā apgrūtināta medicīnisko konsultāciju pieejamība (14)

Iecavas veselības centrā, kas tagad ir Bauskas slimnīcas filiāle, uz reģistratūras tālruni vairs neatbild, traumatologa apskate un acu ārsta vizīte jāgaida vairākus mēnešus, – tādus novadnieku ziņojumus par apgrūtinātu pieteikšanos medicīniskajām konsultācijām saņēmusi «Bauskas Dzīve».

Slimnīcas vadītāja Margarita Epermane pacientu norādītās nepilnības skaidro ar lielo pieprasījumu un nepietiekamu valsts finansējumu.

Lasītāja apraksta situāciju novembrī, kad ilgi nav varējusi sazvanīt Iecavas filiāles reģistratūru, līdz beidzot pēc ilgas gaidīšanas atbildējusi reģistratore Bauskā. «Bija jānoklausās, kā darbinieks Bauskā mēģina sazvanīt Iecavu, lai noskaidrotu, kad var pieteikt man vajadzīgo pierakstu pie ārsta. Kurš izdomāja likvidēt iespēju sazvanīt Iecavas filiāli un kāpēc? Tas ir noziedzīgi pret pacientiem. Aicinām atjaunot tiešu saziņu ar pacientiem slimnīcas Iecavas filiālē!» rosina novadniece.

SIA «Bauskas slimnīca» valdes locekle Margarita Epermane skaidro: «Iecavas filiāle strādā. Informācija par pieraksta veidiem un numuru bija pieejama jau no 2024. gada 1. oktobra, izziņota sociālajos tīklos, pašvaldības izdevumā «Bauskas Novada Vēstis», monitoru ekrānos slimnīcas iestādēs. Pat ja zvana uz bijušo Iecavas veselības centru, tālruni paceļ. Ja nepaceļ, tad atzvana. Arī Vecumnieku filiāles numuru pāradresē uz Bauskas zvanu centru. Pašlaik uz zvanu centru ienāk aptuveni 200 – 400 zvani dienā. Vislielākā slodze ir pirmdienās un darba dienu rītos.»

«Bauskas Dzīve» gan pagājušajā nedēļā pārliecinājās, ka Iecavas filiāles numurs neatbild ne tieši, ne ar pāradresāciju, un arī atzvanīšanu nesagaidījām. Savukārt slimnīcas vadītājas nosauktie informācijas kanāli acīmredzami nav bijuši pietiekami rezultatīvi, ja par vienoto pieteikšanos nezināja ne laikrakstā, ne arī daļa novada iedzīvotāju.

Veidos vienotu zvanu centru

M. Epermane atklāj, ka nākamgad iedarbinās zvanu centra funkciju: «Mēs varēsim redzēt, cik cilvēku gaida sazvanīšanos un automātiski atbildēt – ja esat trešais zvanītājs, jūs varēs apkalpot pēc tāda un tāda laika.»

Viņa piebilst, ka Iecavas kolēģi un jebkurš klientu apkalpošanas centrā strādājošais ir vienotā sistēmā. «Tas nozīmē, ka pacientu var pierakstīt uz izmeklējumiem vai konsultācijām neatkarīgi no vietas. Reģistratūra klātienē bija un būs gan Iecavā, gan Vecumniekos, gan Bauskas slimnīcā.»

Papildina Bauskas novada pašvaldības izpilddirektors Ivars Romānovs: «Bauskas slimnīca ir pieņēmusi lēmumu par vienota zvanu centra izveidi visās filiālēs, lai nodrošinātu vienotu klientu apkalpošanas standartu un pierakstu ārstu pieņemšanai. Vienīgais – varbūt jādomā par trokšņa slāpēšanas sienām starp zvanu centra operatoriem.»

Astoņi mēneši ģipsī?

Cita lasītāja apraksta kavēšanos ar traumatologa apskati ārstēšanās procesā.

«Seniors 10. oktobrī Bauskā uz ietves kritis, bija lūzums ceļgalā. Neatliekamā palīdzība aizvedusi tepat uz Bauskas uzņemšanu, tur četras stundas noturēja, tad pārveda uz Jelgavas slimnīcu. No Jelgavas izrakstīts ar ieģipsētu kāju 15. oktobrī. Sieviete, kas par senioru rūpējas, Bauskas reģistratūrā ieradusies 31. oktobrī, lai pieteiktu pacientu pie traumatologa, vizītei jābūt mēneša laikā. Reģistratūrā paziņoja, ka pieraksts iespējams pēc astoņiem mēnešiem, jo neesot traumatologa. Vai pensionāram ar mazu pensiju jāmaksā 50 eiro par apskati? Kāpēc ir šāda situācija, un ko Bauskas slimnīcas vadība dara, lai šo absurdu izbeigtu?»

M. Epermane apstiprināja, ka laiks Bauskas slimnīcas uzņemšanas nodaļā bijis vajadzīgs, lai pacientu pēc kritiena un pirmās palīdzības stabilizētu un sagatavotu pārvešanai uz Jelgavas slimnīcu atbilstīgai traumatologa aprūpei.

«Bauskas slimnīcai nav traumatoloģijas profila, bet gadījums norāda uz tāda nepieciešamību. Līdz ar reformu esam iesnieguši savus argumentus pārskatīt slimnīcas nozīmi tīklā, balstoties uz novada iedzīvotāju skaitu – 41 tūkstotis. Bauskas novads ir viens no lielākajiem, bet iepriekšējo reformu dēļ kopš 2009. gada slimnīcas loma un profili ir samazināti.»

Rindas likumsakarīgas, jo trūkst finansējuma

Iestādes vadītāja piebilst, ka Bauskas slimnīcā valsts apmaksāto pakalpojumu saņemšanas kārtība visiem ir vienāda, neatkarīgi no sociālā, etniskā vai cita piederības kritērija. Izņēmumi ir zaļais, dzeltenais koridors, skrīninga izmeklējumi, kuru mērķis ir agrīna onkoloģijas diagnostika.

«Tā kā pēdējos gados valsts finansējums būtiski nav palielināts, bet ar jaunu speciālistu pieejamību iedzīvotāju pieprasījums Bauskas slimnīcā ir audzis, rindas pieaug likumsakarīgi. Esam identificējuši nepieciešamos speciālistus, tomēr ir tādi, kuru nepietiek visā Latvijā. Tomēr esam pārliecināti, ka līdz ar dienas stacionāru varēs vieglāk piesaistīt ķirurģiskā profila mediķus, nodrošinot ne tikai ambulatorās konsultācijas, bet arī mazinvazīvās operācijas,» skaidro M. Epermane.

Ar ģimenes ārsta starpniecību

Vēl viena lasītāja norāda, ka viņai pārbaude pie acu ārsta vajadzīga ik pēc trim mēnešiem un agrāk to atrisinājusi pagaidīšana ikdienas rindā. «Tagad jaunās dakteres strādā tikai astoņas dienas mēnesī un tikai pēc pieraksta. Tas jāgaida pieci – seši mēneši. Kas tā par nekārtību un ko ieteiktu, lai to sakārtotu?»

M. Epermane hroniskiem pacientiem iesaka apmeklēt ģimenes ārstu, kurš var izrakstīt medikamentus atbilstoši oftalmologa rekomendācijām un nepieciešamības gadījumā nosūtīt atkārtoti pie acu ārsta. «Tā hroniskajiem pacientiem būs nodrošināta nepārtraukta ārstēšana, negaidot pierakstu pie speciālista.»

Bauskas slimnīcā labi izprotot senioru un citu pacientu satraukumu par gaidīšanas rindām. Tieši tāpēc slimnīca regulāri gatavo pamatojumus Nacionālajam veselības dienestam par kvotu pārskatīšanu un finansējuma palielināšanu, piebilst vadītāja.

Argumentē profilu papildināšanu

Kaut arī Bauskas slimnīcai valsts finansējums ir mazāks nekā līdzīga lieluma novados, vadība strādā, lai vēsturiski izveidojušos disproporciju mainītu, saka M. Epermane. «Bauskas slimnīca strādā pie ilgtermiņa risinājumiem un piesaista jaunus speciālistus. Ir izdevies palielināt podologa pieejamību, iegūt valsts finansējumu pulmunologa konsultācijām. Palielināts finansējums ultrasonogrāfijai. Slimnīca regulāri sniedz argumentētu informāciju gan Nacionālajam veselības dienestam, gan Veselības ministrijai par nepieciešamību palielināt finansējumu, lai nodrošinātu pacientiem savlaicīgu veselības aprūpi tuvāk dzīvesvietai.»

Citos novados ar līdzīgu iedzīvotāju skaitu ir 3. un 4.līmeņa slimnīcas, nodrošinot arī traumatoloģijas, ķirurģijas, pediatrijas stacionāros profilus. «Bauskas slimnīca ir apņēmusies pamatot attīstības nepieciešamību reformas kontekstā, paplašinot profilu daudzveidību,» saka M. Epermane. 

Pieraksta iespējas Bauskas slimnīcā

Pieraksta un norēķinu iespējas Bauskas slimnīcā un filiālēs Iecavā un Vecumniekos ir vienotas.

Elektroniskais pieraksts:

● e-pastā registratura@bauskasslimnica.lv;

● mājaslapā www.bauskasslimnica.lv/lv/e-pieraksts/;

● vietnē www.eveselibaspunkts.lv.

Pieraksts pa tālruni:

● vienotais pacientu pieraksta tālrunis 63923433;

● rehabilitācijas pieraksta tālrunis 22097293.

Pieraksts klātienē:

● Bauskas slimnīcā, Dārza ielā 7-1, Bauskā;

● Iecavas filiālē, Dzirnavu ielā 1, Iecavā;

● Vecumnieku filiālē, «Atvasaras» Vecumniekos. Klātienē var pierakstīties konsultācijām gan reģistratūrā klientu apkalpošanas centros Bauskas slimnīcā, gan filiālēs, neatkarīgi no pakalpojuma sniegšanas adreses.

Bauskas slimnīcas un filiāļu jaunumi arī sociālo tīklu kontos un mājaslapā www.bauskasslimnica.lv.

AVOTS: BAUSKAS SLIMNĪCA

BauskasDzive.lv ikona Komentāri (14)

mjā
08:46 13.12.2025
Uz izmeklējumu Bauskas slimnīcā gaidu jau gadu un 3 mēnešus. Nav zināms, cik ilgi vēl būs jāgaida, solīja, ka tikšu decembrī, bet es tam neticu. Arī uz maksas pakalpojumu nevar tikt ātrāk, rinda viena. Pirms pieciem gadiem uz šo pašu izmeklējumu gaidīju tikai 2 mēnešus. Kā saka, жить стало лучше, жить стало веселее.
Agris
09:19 13.12.2025
Pa naudu var tik bez rindām, vnk bizness Iet Bauskas slimnīcā.
Agris
09:21 13.12.2025
Pa naudu var tik bez rindām, vnk bizness Iet Bauskas slimnīcā.
Feisbuks
09:28 13.12.2025
Galvenais uzdevums tiek pildīts godam-vadītājai “pazīmēties” sociālajos tīklos izdodas perfekti. Domes vietniece komunkācijas jomā nobāl pret šīs kundzes jaudu un komandas varējumu.
Inita
09:55 13.12.2025
Tas ir ĀRPRĀTS.... Vienā divos vārdos to var izteikt MURGS
Elfrīda
09:55 13.12.2025
Telefonu neceļ droši vien tāpēc,ka baidās no krāpnieku zvaniem,sak,piezvanīs un izmānīt kādus kodus vai ko…nu un rindas pie ārstiem…nu kurā vietā to tagad nav!?Tādi laiki.
Vieglins
10:05 13.12.2025
Man ir ļoti laba pieredze ar Bauskas slimnīcu un arī filiāli Iecavā. Vēlos pateikt paldies foršiem darbiniekiem. Diemžēl, rindas ir daudzviet. Man patīk arī vadītājas aktivitātes, atklātība un pašas paraugs veselības uzturēšanā. Viņa uz visiem 101% ir īsta savā vietā un laikā.
SAHS
10:21 13.12.2025
ELFRIDA TEV TAISNIBA. KRAPNIEKI PIEZVANIS UN PIERAKSTISIES RINDAA JAU NAKOSAA DIENAA. JA ,TAD LABAK NECELT.
SAHS
10:27 13.12.2025
ELFRIDA TEV TAISNIBA. KRAPNIEKI PIEZVANIS UN PIERAKSTISIES RINDAA JAU NAKOSAA DIENAA. JA ,TAD LABAK NECELT.
Vārds - tas ir labi...
11:26 13.12.2025
"Viņa piebilst, ka Iecavas kolēģi un jebkurš klientu apkalpošanas centrā strādājošais ir vienotā sistēmā. «Tas nozīmē, ka pacientu var pierakstīt uz izmeklējumiem vai konsultācijām neatkarīgi no vietas. Reģistratūra klātienē bija un būs gan Iecavā, gan Vecumniekos, gan Bauskas slimnīcā.»" Tas kā praktiski jebkas Bauskas novadā - cenšas sekot līdzi laikam, modernizēt sistēmas, bet ... vislabāk strādā aizvēsturiskas pieejas (reizēm neuzbāzīgs/vai visai uzbāzīgs mājiens par aizvēsturiskās pieejas vēlamo izvēli), turklāt komunikācija ar vadītājiem un to prasme komunicēt šķiet būs palikusi nemainīga vairākus desmitus gadu
kas kuram
11:27 13.12.2025
vienam(ai) pietiek ar var vadītājas aktivitātēm, atklātību, pašas paraugu, bet daudziem jo daudziem gribas tikt pie veselības, vismaz pie ārsta, bet tas nav iespējams. Tad vadītājai vajadzētu arī atklāti paziņot, kad parunu "arstēšanās Bauskas slimnīcā ir noziegums pret paša ķermeni", varēs uzskatīt par novecojušu? Laikam, arī ne šājā gadsimtā?
Mēris jāārstē
11:32 13.12.2025
200-400 zvani dienā!!! Un Mēri, veselības ministrs vēl gribēja samazināt slimnīcas? Ū
Tā NAV domāšana par pacientu.
12:37 13.12.2025
Vienotā sistēmā ir izdomāta,lai viens cilvēks, kurš vada covidizmeginajumu redzētu kādus ārstu apmeklē vakcinetie. Svarīgi ir saprast kur ir pieraksts,nevis pats apmeklējums.
dex
13:01 13.12.2025
Ļoti bieži Bauskas poliklīniku nevar sazvanīt. Ne no rīta, ne pusdienā,. ne pēcpusdienā. Priekš kam tad domāts tas zvana centrs. Laikam darbinieces pārāk bieži sēž kafijas pauzēs.

BauskasDzive.lv aicina interneta lietotājus, rakstot komentārus, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro minētos noteikumus, komentārs var tikt izdzēsts vai autors var tikt bloķēts. Administrācijai ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem. Jūsu IP adrese tiek saglabāta.