Gatavojoties «Rail Baltica» pamattrases būvdarbu aktīvajai fāzei, «Eiropas Dzelzceļa līnijas» (EDzL) kopā ar ģenerāluzņēmēju «ERB Rail» 11.–13.decembrī Iecavas kultūras namā rīkos pamattrases būvniecības informatīvās dienas, «Bauskas Dzīvi» informēja projekta pārstāvis Miks Lūsis.
Informatīvajās dienās varēs uzzināt vairāk par projekta būvdarbu norisi un tā ietekmi uz Bauskas reģionu un vietējo kopienu.
«Rail Baltica» ieviesēja Latvijā EDzL 11. decembrī kopā ar Satiksmes ministriju (SM), «ERB Rail», Bauskas novada pašvaldību un Iecavas apvienības pārvaldi informēs sadarbības organizācijas par Iecavas pusē gaidāmajiem darbiem šogad un 2025.gadā, kā arī iepazīstinās ar pamattrases būvniecības komandu.
Novada ļaudis aicināti apmeklēt informatīvās dienas Iecavas kultūras namā 12.–13.decembrī, lai iepazītos ar pamattrases būvniecības informatīvajiem materiāliem, tiktos ar EDzL un «ERB Rail» ekspertiem. Jautājumus jau iepriekš var iesūtīt uz e-pastu: raksti@erbrail.com.
Tikšanās ar iedzīvotājiem 12.decembrī paredzēta no plkst.12 līdz 15, savukārt 13.decembrī – no plkst.16 līdz 19.
Pamattrases celtniecība ietver «Rail Baltica» darbus ārpus Rīgas. Jāizveido «Rail Baltica» dzelzceļa līnijas pamattrases infrastruktūra 230 kilometru garumā – sliežu ceļu apakšbūve un virsbūve, zemes sagatavošana, uzbērumu, dzelzceļa tiltu, ceļu, pazemes pāreju, pārvadu izbūve, inženiertehnisko tīklu pārvietošana, sliežu un balasta uzstādīšana.
EDzL valdes priekšsēdētājs Ēriks Diļevs norāda: ««Rail Baltica» projekts Latvijā ir sasniedzis nākamo fāzi – sadarbībā ar būvnieku, inženiertīklu turētājiem, valsts un pašvaldību iestādēm ir pabeigti priekšdarbi, lai sāktu būvniecību pamattrases posmā Bauskas novadā pie Iecavas. Šajā posmā īpašs uzsvars ir likts uz resursu un infrastruktūras plānošanu, kā arī spēcīgas komandas izveidi, lai būvdarbi sekmīgi ritētu uz priekšu.»
«Gatavojoties pamattrases būvdarbu aktīvajai fāzei, kopā ar EDzL un pašvaldību organizējam tikšanos ar vietējiem iedzīvotājiem, lai informētu par būvdarbu sākšanu un atbildētu uz jautājumiem,» pauž Endijs Svifts (Andy Swift), «ERB Rail» projektu vadības direktors.
EDzL ir projekta «Rail Baltica» nacionālais ieviesējs Latvijā. Tas izpilda projektu Latvijā atbilstoši noslēgtajiem finansēšanas līgumiem starp CINEA (European Climate, Infrastructure and Environment Executive Agency) jeb Eiropas Klimata, infrastruktūras un vides izpildaģentūru, un «RB Rail AS» – Igaunijas, Latvijas un Lietuvas kopuzņēmumu, kuru Baltijas valstis pilnvaro parakstīt finansēšanas līgumus un kurš atbild par «Rail Baltica» kopīgo izpildi.
Starptautiskais kopuzņēmums «E.R.B. Rail JV PS» (ERB Rail) ir reģistrēts Latvijā, to izveidojuši trīs Eiropas vadošie inženiertehniskie un būvniecības uzņēmumi ceļu, dzelzceļa, tērauda konstrukciju un lielu betona konstrukciju būvdarbu jomā: «Eiffage Génie Civil SAS» no Francijas, «Budimex S.A.» no Polijas un «Rizzani de Eccher S.p.A.» no Itālijas. «ERB Rail» līguma izpildi pamattrases būvniecībai ir sācis 2024.gada 8.janvārī.
Projekta finansējumu 81–85% robežās nodrošina ES infrastruktūras savienošanas instruments, atlikušo daļu – Latvijas valsts budžeta līdzekļi. ES atbalsta saņēmēja un projekta īstenotāja ir Satiksmes ministrija.
Izmantotie attēli – dzelzceļa infrastruktūras apkopes punkta Iecavā vizualizācija no edzl.lv
Laiks Pasakam !
cik tūkstošus jūs, briškenam līdzīgie, ar mutes vārstīšanu vien, pievāksiet no “sliedēm” aprēķinātas summas? Vai neesat pārāk daudz to muldētāju? Nekas jau projektā nemainīsies, ja arī kāds “nezinītis” Iecavā ieklausīsies jūsu muldēšanā par lietām, ko it viegli atrast internetā.
Iecavnieku informēšanas ” darbs” ļaus apgūt miljonu?
Labāk ātrāk būtu taisījuši Bauskas un Iecavas apvedceļu!