Abonē e-avīzi "Bauskas Dzīve"!
Abonēt

Reklāma

Bauskas novada iedzīvotājiem skaidros “Rail Baltica” būvniecības plānus

Gatavojoties «Rail Baltica» pamattrases būvdarbu aktīvajai fāzei, «Eiropas Dzelzceļa līnijas» (EDzL) kopā ar ģenerāluzņēmēju «ERB Rail» 11.–13.decembrī Iecavas kultūras namā rīkos pamattrases būvniecības informatīvās dienas, «Bauskas Dzīvi» informēja projekta pārstāvis Miks Lūsis.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.
Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Informatīvajās dienās varēs uzzināt vairāk par projekta būvdarbu norisi un tā ietekmi uz Bauskas reģionu un vietējo kopienu.

«Rail Baltica» ieviesēja Latvijā EDzL 11. decembrī kopā ar Satiksmes ministriju (SM), «ERB Rail», Bauskas novada pašvaldību un Iecavas apvienības pārvaldi informēs sadarbības organizācijas par Iecavas pusē gaidāmajiem darbiem šogad un 2025.gadā, kā arī iepazīstinās ar pamattrases būvniecības komandu.

Novada ļaudis aicināti apmeklēt informatīvās dienas Iecavas kultūras namā 12.–13.decembrī, lai iepazītos ar pamattrases būvniecības informatīvajiem materiāliem, tiktos ar EDzL un «ERB Rail» ekspertiem. Jautājumus jau iepriekš var iesūtīt uz e-pastu: raksti@erbrail.com.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Tikšanās ar iedzīvotājiem 12.decembrī paredzēta no plkst.12 līdz 15, savukārt 13.decembrī – no plkst.16 līdz 19.

Pamattrases celtniecība ietver «Rail Baltica» darbus ārpus Rīgas. Jāizveido «Rail Baltica» dzelzceļa līnijas pamattrases infrastruktūra 230 kilometru garumā – sliežu ceļu apakšbūve un virsbūve, zemes sagatavošana, uzbērumu, dzelzceļa tiltu, ceļu, pazemes pāreju, pārvadu izbūve, inženiertehnisko tīklu pārvietošana, sliežu un balasta uzstādīšana.

EDzL valdes priekšsēdētājs Ēriks Diļevs norāda: ««Rail Baltica» projekts Latvijā ir sasniedzis nākamo fāzi – sadarbībā ar būvnieku, inženiertīklu turētājiem, valsts un pašvaldību iestādēm ir pabeigti priekšdarbi, lai sāktu būvniecību pamattrases posmā Bauskas novadā pie Iecavas. Šajā posmā īpašs uzsvars ir likts uz resursu un infrastruktūras plānošanu, kā arī spēcīgas komandas izveidi, lai būvdarbi sekmīgi ritētu uz priekšu.»

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

«Gatavojoties pamattrases būvdarbu aktīvajai fāzei, kopā ar EDzL un pašvaldību organizējam tikšanos ar vietējiem iedzīvotājiem, lai informētu par būvdarbu sākšanu un atbildētu uz jautājumiem,» pauž Endijs Svifts (Andy Swift), «ERB Rail» projektu vadības direktors.

EDzL ir projekta «Rail Baltica» nacionālais ieviesējs Latvijā. Tas izpilda projektu Latvijā atbilstoši noslēgtajiem finansēšanas līgumiem starp CINEA (European Climate, Infrastructure and Environment Executive Agency) jeb Eiropas Klimata, infrastruktūras un vides izpildaģentūru, un «RB Rail AS» – Igaunijas, Latvijas un Lietuvas kopuzņēmumu, kuru Baltijas valstis pilnvaro parakstīt finansēšanas līgumus un kurš atbild par «Rail Baltica» kopīgo izpildi.

Starptautiskais kopuzņēmums «E.R.B. Rail JV PS» (ERB Rail) ir reģistrēts Latvijā, to izveidojuši trīs Eiropas vadošie inženiertehniskie un būvniecības uzņēmumi ceļu, dzelzceļa, tērauda konstrukciju un lielu betona konstrukciju būvdarbu jomā: «Eiffage Génie Civil SAS» no Francijas, «Budimex S.A.» no Polijas un «Rizzani de Eccher S.p.A.» no Itālijas. «ERB Rail» līguma izpildi pamattrases būvniecībai ir sācis 2024.gada 8.janvārī.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Projekta finansējumu 81–85% robežās nodrošina ES infrastruktūras savienošanas instruments, atlikušo daļu – Latvijas valsts budžeta līdzekļi. ES atbalsta saņēmēja un projekta īstenotāja ir Satiksmes ministrija.

Izmantotie attēli – dzelzceļa infrastruktūras apkopes punkta Iecavā vizualizācija no edzl.lv

Līdzīgi raksti

Reklāma

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Komentāri (17)

  1. cik tūkstošus jūs, briškenam līdzīgie, ar mutes vārstīšanu vien, pievāksiet no “sliedēm” aprēķinātas summas? Vai neesat pārāk daudz to muldētāju? Nekas jau projektā nemainīsies, ja arī kāds “nezinītis” Iecavā ieklausīsies jūsu muldēšanā par lietām, ko it viegli atrast internetā.

    35
    7
  2. Tas būvniecības plāns jau tāpat skaidrs – nozagt vēl vairāk. Tik daudz, cik vien iespējams un vēl mazliet …

    29
    2
  3. zagšana vien prātā- neļerkstiet komentāros, ejiet uz tikšanos un pajautājiet, būs sirds mierīga

    1
    20
  4. Kitija TV teica, ka liela daļa “būvnieku” esot profāni, kas neko no dzelzceļa nesaprotot. Pašlaik esot nedaudz tēmu apguvuši.

    17
    1
  5. cik izmaksāja tie daudzie reklāmas klipi ar jau pa etakādēm un laukiem braucošajiem ātrvilcieniem? Cik investorus tie piesaistīja, jeb cik ,iespējams, miljonus to veidotāji “apguva” ? Tad, varbūt, šoreiz uz Iecavu atvediet kaut vienu reālu krēslu no topošā ātrviciena, lai Iecavas iedzīvotājs vismaz vienreiz sava mūža garumā var pasēdēt un izzbaudīt ko no rail Baltica “labumiem”

    24
    1
  6. Jāprasa, lai būvē Bauskas cilpu. Vai mēs sliktāki par Rīgu?
    Tāpat gribam no Bauskas centra pa jaunā standarta sliežu ceļu lepni aizvizināties uz Jevropu.

    8
    1
  7. Publiskās apspriedes rīko par izlemtām lietām, kuras iedzīvotājs vairs nevar ietekmēt, bet tādās lietās, kā novada budžets, projekti, restaurācijas utt. iedzīvotājam nemaz neprasa viedokli. ……

    13
  8. Saeimas deputāti ārkārtas sēdē par nākamā gada budžeta projektu piektdien kritizēja opozīcijas parlamentārieša Jāņa Vitenberga (NA) iesniegto priekšlikumu nākamā gada budžetā nodrošināt papildu 50 miljonu eiro valsts finansējumu dzelzceļa projekta “Rail Baltica” būvniecības procesa sadaļām, kas nevar tikt līdzfinansētas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Saeimas deputātu vairākums Vitenberga rosināto priekšlikumu noraidīja.

  9. 19. gadsimta beigās dzelzceļu Latvijas teritorijā projektēja dažus gadus un uzbūvēja trijos gados. Pašlaik debīlisma līmenis ir 15. gadsimta līmenī?

  10. Vienīgais variants Latvijā -Rail Maxima (Lietuva). Lietuvieši esot sapratuši kā un par cik ir jābūvē dzelzceļš un reāli būvējot. Lietuvieši beidzot padzītu mūsu dzelzceļa klaunus, varbūt pat piķi atspiestu.

Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
BauskasDzive.lv komanda.