Uzlabojot Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes (PMLP) sniegto pakalpojumu ātrumu un kvalitāti, pārvalde pakāpeniski turpina ieviest iespēju klientiem attālināti pieteikties rindā, lai noformētu personu apliecinošos dokumentus – pasi un personas apliecību jeb eID karti. Pieteikties rindā attālināti no šīs nedēļas iespējams arī uz Bauskas nodaļu, portālu informēja PMLP Personāla vadības un sabiedrisko attiecību departamentā.
Iestāties rindā attālināti var, izmantojot mobilo lietotni “Qticket”. Attālināti pieteikties iespējams jau 13 nodaļās – Rīgas 2. nodaļā, Rīgas 3. nodaļā, Rīgas 4. nodaļā un Tukuma nodaļā, Daugavpils nodaļā, Ogres nodaļā, Jūrmalas nodaļā, Jelgavas nodaļā, Liepājas nodaļā, Ventspils nodaļā, Valmieras nodaļā, Cēsu nodaļā un Rēzeknes nodaļā. Kopš vakardienas, 6. septembra, šāda iespēja nodrošināta arī Bauskas nodaļai un vairāki PMLP klienti otrdien jau paguvuši saņemt pakalpojumu, izmantojot šo jauninājumu, apliecināja Pārvaldē.
Jaunieviestais risinājums ļauj PMLP klientiem attālināti pieteikt kārtas numuru rindā, izmantojot viedtālrunī lejupielādētu mobilo lietotni “Qticket”, tādējādi jau iepriekš uzzinot, kāds varētu būt aptuvenais gaidīšanas laiks, un provizorisko laiku, kad pienāks klienta kārta saņemt pakalpojumu. Jauninājums ļauj tiešsaistē sekot līdzi rindai katrā konkrētajā nodaļā – pakalpojumu varēs pieteikt, piemēram, vēl esot mājās vai tuvojoties PMLP nodaļai.
Tādējādi nodrošināta iespēja konkrētajā dienā pieteikties pakalpojuma saņemšanai attālināti un doties uz nodaļu tikai tad, kad tuvosies apkalpošanas laiks.
Lai saņemtu elektronisko kārtas numuriņu, ir jāveic trīs vienkāršas darbības: nepieciešams lejupielādēt “Qticket” lietotni, izvēlēties pakalpojuma sniedzēju – Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldi – un pakalpojumu – Iestāties rindā.
Pārvalde aicina klientus būt saprotošiem, ja lietotnes ieviešanas sākumposmā rodas tehniskas problēmas, un par visiem gadījumiem ziņot, rakstot uz e-pasta adresi qticket@pmlp.gov.lv.
PMLP pavēstīja, ka šobrīd Bauskas nodaļā, salīdzinot ar vasaras periodu, pieprasījums pēc personu apliecinošiem dokumentiem ir nedaudz sarucis.
Pārvalde atgādina, ka stājies spēkā Personu apliecinošu dokumentu likuma pārejas noteikumu 9. punkts (turpmāk – Likums), kas nosaka, ka, ja Latvijas Republikā izsniegtam Latvijas pilsoņa, Latvijas nepilsoņa vai bezvalstnieka personu apliecinošam dokumentam beidzies derīguma termiņš laikposmā no 2020. gada 1. marta, tas uzskatāms par derīgu personu apliecinošu dokumentu personas identitātes apliecināšanai klātienē Latvijas Republikā līdz 2023. gada 30. aprīlim, ja dokuments nav kļuvis nederīgs citu iemeslu dēļ.
Likumā noteiktais attiecībā uz personu apliecinoša dokumenta derīgumu nav attiecināms uz tādu personu apliecinošu dokumentu – pasi vai personas apliecību (eID), kas kļuvis nederīgs citu iemeslu dēļ, piemēram, dokuments ir sabojāts, mainījušās dokumentā ierakstītās ziņas, piemēram, vārds, uzvārds, personas kods, valstiskā piederība.
Personu apliecinošu dokumentu, kuram beidzies derīguma termiņš laika posmā no 2020. gada 1. marta, var izmantot tikai procesiem vai pakalpojumiem, ko persona pieprasa, saņem vai īsteno klātienē, un šāds dokuments nevarēs tikt izmantots personas identitātes apliecināšanai elektroniskajā vidē, ar to nebūs iespējams saņemt elektroniskos pakalpojumus vai parakstīt dokumentus, jo beidzoties personas apliecībā (eID) noteiktajam termiņam, beidzas arī tajā iekļauto sertifikātu derīguma termiņš, un to nav iespējams noteikt garāku kā dokumenta termiņu, kā arī nav iespējams saņemt jaunus sertifikātus ar personas apliecību, kuras derīguma termiņš ir beidzies.
PMLP vērš uzmanību, ka Fizisko personu reģistrā informācija par personu apliecinošu dokumentu derīguma termiņu netiks grozīta, tas paliks tāds, kāds norādīts personu apliecinošā dokumentā pie izsniegšanas. Informācija par personu apliecinošo dokumentu derīguma termiņa beigšanos Fizisko personu reģistrā informācijas saņēmējiem tiks nodota līdzšinējā kārtībā, atkarībā no konkrētās vienošanās, vai tiek sniegtas ziņas tikai par derīgiem personu apliecinošiem dokumentiem vai arī par personu apliecinoša dokumenta neaktuālajiem (vēsturiskajiem) ierakstiem.
Papildu jautājumu gadījumā, jautājumus aicina sūtīt pa e-pastu sadarbiba@pmlp.gov.lv.
Reklāma