Bauskas novada Jaunsaules ciema iedzīvotāji sašutuši par slikto ceļa seguma stāvokli brauktuvei uz Jaunsauli, aģentūra LETA noskaidroja iedzīvotāju tikšanās laikā ar VSIA “Latvijas Valsts ceļi” vadību un mediju pārstāvjiem.
Uz tikšanos šodien, 29. jūnijā, bija ieradušies vairāk nekā 10 iedzīvotāji, būvuzrauga pārstāvis, “Latvijas Valsts ceļu” vadība, kā arī Rīgas Tehniskās universitātes Būvniecības inženierzinātņu fakultātes vadošais pētnieks Viktors Haritonovs.
Lai gan ceļš “Likverteni-Jaunsaule-Skaistkalne” (V1020) līdz Jaunsaulei atjaunots vien pagājušajā gadā, ir grūti neizbraukt cauri izveidojušajām bedrēm, skaidroja iedzīvotāji. Ceļam veikta dubultā virsmas apstrāde.
Jaunsauliete Sarmīte Misēviča pastāstīja, ka pirms ceļa atjaunošanas viņa kopā ar iedzīvotājiem rakstījusi Satiksmes ministrijai vēstuli, kurā lūdza atjaunot ceļu. “Tad, kad to izdarīja, lējām prieka asaras, bet šobrīd ceļš ir vienkārši briesmīgs,” saka Misēviča.
Vairāki iedzīvotāji minējuši, ka paspējuši nomainīt riepu komplektus, jo bedrēs riepas sadragātas, arī automašīnu atsperes mainītas.
“Latvijas Valsts ceļu” valdes loceklis Gundars Kains sanākušajiem stāstīja, ka tika saņemts finansējums noteiktam laikam, kura laikā nauda ir jāiztērē. “Par šo naudu bija iespējams īstenot tikai dubulto virsmas apstrādi,” skaidroja Kains, “tika piesaistīta laba būvuzraudzība, bet būvnieks labāk specializējas asfaltbetona klāšanā”.
Darbus minētajā ceļa posmā veica SIA “Ceļu būvniecības sabiedrība “Igate””.
Kains gan piebilda, ka būvnieks par neizdarītajiem darbiem gala finansējumu nav saņēmis. “Pasūtījām kurpi ar zoli, un cīnāmies, lai kurpei zole būtu,” sacīja Kains.
Pašlaik būvniekam līdz 30.jūnijam ir jāsalabo visi defekti, un vēl divus gadus šim ceļam būšot garantija, kas nozīmē, ka nolīgtajam uzņēmumam brāķus būs jālabo par saviem līdzekļiem. Valsts uzņēmuma “Latvijas Valsts ceļi” Bauskas daļas vadītājs Dzintars Dzenis ir pārliecināts, ka līdz rītdienai defekti netiks salaboti.
Vietējā autoceļa “Likverteni-Jaunsaule-Skaistkalne” (V1020) vidējā satiksmes intensitāte šajā posmā ir 391 automašīna diennaktī, kas ir 2020.gada dati. Līgumcena par remontu ir 1,3 milj. eiro ar pievienotās vērtības nodokli, kas tiek finansēti no papildus piešķirtajiem 100 miljoniem eiro no budžeta programmas “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”.
Kā liecina “Firmas.lv” informācija, gada pārskats par 2021.gadu “Ceļu būvniecības sabiedrībai “Igate”” vēl nav iesniegts, bet 2020.gadā uzņēmums strādāja ar 28 661 311 eiro apgrozījumu un 295 773 eiro zaudējumiem.
Vairāk par šo tematu lasiet laikrakstā “Bauskas Dzīve” piektdien, 1. jūlijā
Un 3km Skaistkalne-Putni! Gadu “jauns” segums ir bedre bedrē!!!!!! Labi dzīvojam!
Labi kāšam valsti tas saucās………
mūsdienu variantā redzams, kā Kains pieveica “ābelu”, t.s. iztērēja piešķirto naudu. Naudu, kuras valdībai un Reiram trūkst it visam, bet šādiem “pasākumiem” redzams, nekad nav trūcis un esam mēs ES tur, kur nav vairs jāatskatās, ka kāds var aizsteigties garām….
Jainsaule izmirstošs ciems. Veci cilvēki un bezdarbnieki, alkoholiķi palikuši. Līdz ar ko priekš kam viņiem labu ceļu …tādi uzskati.
Degviela dārga, ceļi slikti….Jaunsaulieši pērkat zirgus….būs labāk un mazāk galvassāpju.
kapec vid neierosina kriminallietu par naudas izsaimniekoshanu?? ak jaaaaa suns saimniekam nekozh
Atbilde Ttt. Dzīve gara kas zin kur Ttt dzīvos visu dzīvi. Ka nesanāk ka pats ar laiku būs pieskaitāms pie paša minētajām kategorijām. Un neviens nav mūžigs, pats reiz būs vecs vecis vai vecene, nezinu rakstītājam dzimumu, par kuru jaunie smiesies. Atceries to.
Ķo par tādu “tērēšanu ” saņemtu Ķīnā ?
Poļi pašlaik būvē autobāņus, uz apmēram pusmetrīgas betona pamatnes. Poļi esot sākuši normāli būvēt ceļus pēc tam kad visi iesaistītie esot beidzot “pierijušies”. Tādas ir baumas. Varbūt īstenībā ir citādi, redz vācu autoceļu būvniecības firmu emblēmas. Kad mūsējie “speciālisti” beidzot “pierīsies”?Latvija nav Polija, mūsu budžets var nesagaidīt “pierīšanos”.