Abonē e-avīzi "Bauskas Dzīve"!
Abonēt

Reklāma

Naktīs Bauskā asfaltēs Kalna un Zaļo ielu; rotācijas apli pie Mēmeles tilta nebūvēs

Šonedēļ līdz svētdienai, 22. septembrim, naktīs no pulksten 23 līdz 6 rītā Bauskā noritēs Kalna un Zaļās ielas asfaltēšana. Iedzīvotāji aicināti būt saprotoši un ievērot izvietotās satiksmes organizācijas shēmas izmaiņas, aicina būvnieki.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.
Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Jūnija beigās sāktie Kalna un Zaļās ielas remontdarbi turpināsies līdz oktobra beigām, «Bauskas Dzīvi» informēja SIA «Vianova» projektu koordinatore Amanda Bārene. Viņa lēš, ka aktīvā darbu fāze ilgs vēl pusotru mēnesi, saskaņā ar noslēgto līgumu termiņš ir 31. decembris, ieskaitot objekta nodošanu ekspluatācijā.

A. Bārene apliecināja, ka būtiski satiksmes ierobežojumi dienas periodā pilsētā vairs nav gaidāmi. «Virskārtas frēzēšana ir beigusies, bet asfaltēšana turpināsies, to pārsvarā darot naktī, lai mazinātu ietekmi uz satiksmi. Ņemot vērā, ka uz tilta joprojām notiek remontdarbi, visā posmā dilumkārtu uzklāt neizdosies. Pašlaik Mēmeles tiltam ir savesta kārtībā tikai viena puse, pilnībā te darbi varētu noslēgties oktobra otrajā nedēļā,» prognozē A. Bārene.

Viņa papildina, ka apakšuzņēmējs vēl uzklās horizontālo marķējumu. Šo darbu gan ietekmē laikapstākļi. Līdz šim tie būvniekus ir lutinājuši, kā būs uz priekšdienām, rādīs laiks. Taču, visticamāk, horizontālo marķējumu uzklās pa daļām.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.
Foto: Ivars Bogdanovs

Jau iepriekš vēstīts, ka viens no tranzītielas pārbūves mērķiem ir satiksmes «mierināšana», ko paredzēts panākt, samazinot joslu skaitu. A. Bārene atklāja, ka tās varētu būt septembra beigas vai oktobra sākums, kad autovadītāji ieraudzīs jauno kārtību, kā turpmāk būs jāpārvietojas pa Kalna ielu Bauskā.

Projektā bija iekļauts satiksmes rotācijas aplis Mēmeles tilta galā, Kalna un Mēmeles ielas krustojumā. A. Bārene paskaidroja, ka projektēšanas laikā atklājušies fakti, kas noveda pie tā, ka rotācijas apli te nebūvēs, bet šajā posmā vien atjaunos segumu.

Kā šis fakts ietekmē līguma summu un kas bija iemesli, kas liedza tapt vienam no satiksmes sakārtošana objektiem, A. Bārene atteicās komentēt, aicinot to jautāt pašvaldībai.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.
«Būvuzņēmējs strādā saskaņā ar darba uzdevumu. Būvniecība ievirzījusies noslēdzošajā fāzē, laika grafiks ir ievērots. Ne pagājušās nedēļas intensīvie nokrišņi, ne arī jūlijā piedzīvotā vētra būtisku kaitējumu neradīja un neietekmēja darba gaitu,» rezumē A. Bārene. Foto: Ivars Bogdanovs

Bauskas novada domes priekšsēdētājs Aivars Okmanis «Bauskas Dzīvei» paskaidroja, ka Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) audits nerekomendē rotācijas apļa būvi minētajā vietā pārāk lielā kalna slīpuma dēļ. Tādēļ no šīs projekta daļas jāatsakās.

Savukārt Bauskas novada pašvaldības Attīstības un būvniecības departamenta vadītājs Mārtiņš Veinbergs papildina, ka CSDD satiksmes drošības auditā atklājušies divi vājie punkti. «Rādiuss aplim izrādījās par mazu, vienā vietā kapi traucēja, bet otrā iegāja privātīpašumā. Kā visbīstamākais norādīts, ka autotransports ieiet slīpumā un ziemā te bieži būtu satiksmes negadījumi. Galvenokārt tas attiecas uz smago transportu, kas uz slidenas brauktuves ir grūti vadāms. Pat pieļauts, ka kāds auto varētu ieslīdēt upē. Līdz ar to mēs neuzstājām uz rotācijas apļa nepieciešamību, tālab viss paliks vecajās robežās, vien no jauna šis posms tiks noasfaltēts,» pauž M. Veinbergs.

Lai nezaudētu līguma summu, pašvaldība saņēmusi konceptuālu atbalstu no uzņēmuma «Latvijas Valsts ceļi» un Satiksmes ministrijas, ka rotācijas apļa būvei paredzētos līdzekļus novirza satiksmes drošības aprīkojuma iegādei un uzstādīšanai.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

«Ar fotofiksāciju ir dokumentēti barjeru defekti. Braucot pa ielu, iespējams, tos neviens neievēro, bet tuvumā aina atklājas bēdīga, tās ir korodējušas un nolietojušās. Projektā to maiņu nebijām paredzējuši, domājām, ka izlīdzēsies tāpat. Līdz apvedceļa būvei valsts noteikti vairs naudu nepiešķirs, un šīs barjeras tuvāko trīs gadu laikā tāpat būtu jāmaina. Tās nav lētas, un to garums ir vairāki simti metru, pašvaldībai līdzekļu šādam mērķim nebūtu,» paskaidro M. Veinbergs, piebilstot, ka līguma summa nepalielināsies un nesamazināsies.

Kopumā paveikto vērtējot, M. Veinbergs atzina, ka darbu kvalitāte ļoti apmierina. «Pats galvenais, ka būvnieki nemēģina iemānīt kaut ko lētu, uzdodot to par dārgu. Negribu būvniekus pārslavēt, bet tas ir labākais, kas beidzamajos gados ceļu būvē novadā ir bijis,» tā M. Veinbergs.


«Bauskas Dzīve» jautā

Vai šovasar notiekošais Kalna un Zaļās ielas remonts Bauskā jums bijis liels traucēklis ikdienas gaitās?

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Māris Červids, strādā celtniecībā
– Jā, jo satiksme tika švaki organizēta.

Inguna Ģirupniece, pārdevēja
– Man pa Bausku nesanāk tik bieži pārvietoties ar auto, tāpēc grūtības neizjūtu.

Nikolajs Tions, uzņēmējs
– Pārvietoties pa visu pilsētu ir problemātiski – izrakņātas ielas un ierobežojumi! Vis-
trakākā ir Salātu iela, kur bieži jābrauc – tur nevar normāli pārvietoties. Remonta dēļ rei-
zēm ir grūti izbraukt no mājvietas Mūsā, bieži ir sastrēgumi.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Anete Bēka-Hegenbarte, skolotāja pirmsskolā
– Reizēm veidojas sastrēgumi, kas paildzina laiku ceļā. Pagaidām visi sakostiem zobiem pacieš to, jo zina, ka beigās remonts atmaksāsies.

Rihards Gailītis, pensionārs
– Sākumā bija diezgan apgrūtinoši pārvietoties, taču tagad situācija ir uzlabojusies.

Līdzīgi raksti

Reklāma

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Komentāri (12)

  1. Pavasarī Salātu ielu nelaboja, jo augustā sākšoties Salātu ielas remonts.
    Drīz jau septembris būs pagājis. Ielu salabojiet!

    26
  2. Ar apli pie vecā universālveikala kāda “senā” pašvaldība izgāzās. Aplis ir par mazu lielgabarīta kravām un par mazu standarta fūrēm. Nesen naktī tur praktiski iestrēga transports ar tramvaja vagoniem. Fūru piekabju pakaļējās trīs asis mazā rādiusā strādā kā asfalta frēzes un rada hronisku bedri. Ar lēnināšanu gan jau arī būs problēmas, sastrēgumi vai avārijas situācijas. Interesanti, ka apmēram divi gadi pašvaldībai bija vajadzīgi lai paskatītos kur ir privātīpašumi, ieraudzītu kapus un ceļa slīpumu. Tas pierāda , ka kāds vai kādi pašvaldības “specālisti ‘ir lieki, un arī kādi stulbeņi projektētāji bija nolīgti.

    56
  3. Ar apli pie vecā universālveikala kāda “senā” pašvaldība izgāzās. Aplis ir par mazu lielgabarīta kravām un par mazu standarta fūrēm. Nesen naktī tur praktiski iestrēga transports ar tramvaja vagoniem. Fūru piekabju pakaļējās trīs asis mazā rādiusā strādā kā asfalta frēzes un rada hronisku bedri. Ar lēnināšanu gan jau arī būs problēmas, sastrēgumi vai avārijas situācijas. Interesanti, ka apmēram divi gadi pašvaldībai bija vajadzīgi lai paskatītos kur ir privātīpašumi, ieraudzītu kapus un ceļa slīpumu. Tas pierāda , ka pašvaldības bija pavirša un projektētāji neprofesionāli.

    16
  4. Jebkuram autovadītājam bija skaidrs, ka rotācijas aplis Mēmeles tilta galā ir diskutabla iecere no visiem aspektiem!
    Pirms līguma, bez projektēšanas uzsākšanas pašvaldībai bija pašai jāpasūta CSDD audits un izejot no tā secinājumiem jāveido iepirkums!!
    CSDD audits, kad pats pēdējo reizi sūtiju ja pareizi atceros, neizmaksāja vairāk par ~1500 eur!
    Tagad jāveic izmaiņas līgumos u.c., lai juridiski un fiziski “kaut kā šo naudu agūtu”.

    11
    1
  5. Domē strādājošie ar visu Okmani priekšgalā izcēlās kārtējo reizi. Satiksmes mierināšana sanāk arī izgāzusies, jo visas fūres no kalna īpaši nesas lejā un bremzēt nedomā. Rotācijas apļi ir mazāki, bet ne slīpumā, būtu jautrs šis aplis.

    14
  6. Tiešām kāds vēl balsos par šiem cilvēkiem? Nu kā var stāstīt iedzīvotājiem par šādu projekta realizāciju, saņemt finansējumu un nepārliecināties par reālo situāciju projekta ieviešanā? Kā var melot divu gadu garumā un kā var šādi speciālisti strādāt šādos amatos? Vienaldzība tā ir vai paškritikas trūkums? Zūdiet miglā!!!
    Bauskas avīze jūs esiet vienīga iespēja noskaidrot šos novada varoņu vārdus, kuri parakstīja līgumus un projektēja sākotnējo ieceri, lai šādi priekšsēži un viņu roklaižas turpmāk šeit vairs nesēdētu.

    24
  7. Varbūt Bauskas Dzīvei jāuzdod jautājums par Salātu ielas remontu?! Jo parastajiem mirstīgajiem neviens neatbild

    27
  8. es redzu, te ļaudis interesējās par to, kad Salātu ielu remontēs…Atbildēšu- tas notiks tūliņ,- tikko vēzis kalna galā nosvilps…Mazlietiņ pacietības, mazlet iecietības pret CITIEM.

  9. Salātu ielā varētu ierīkot arī darbojošos lietusūdens kanalizāciju. Grāvī ar ūdeni pat jauns asfalts ilgi neturēsies. Bet bez akām brauktuvē, jo tās trīsdesmit gadu laikā neviens neprot izbūvēt neiegrimstošas.

Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
BauskasDzive.lv komanda.