Abonē e-avīzi "Bauskas Dzīve"!
Abonēt

Reklāma

Sabiedriskā apspriešana par jauno DUS Bauskā – līdz otrdienai

Līdz otrdienai, 7. martam, publiskajai apspriešanai ir nodota degvielas uzpildes stacijas (DUS) būvniecības iecere Bauskā, Zaļajā ielā 14a, šajā laikā iedzīvotāji aicināti paust savu attieksmi, ierosinājumus, tomēr aktivitātes nav.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.
Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Sabiedriskās apspriešanas gaitā pagājušajā nedēļā Bauskas novada pašvaldības ēkas zālē bija rīkota DUS būvniecības ieceres sanāksme. Tikšanās laikā būvniecības ierosinātājas SIA «Kool Latvija» pārstāvjus uzklausīja Bauskas novada pašvaldības vadība, administrācijas speciālisti, Bauskas novada būvvalde. No iedzīvotāju vidus bija ieradies tikai viens interesents, kā noskaidroja «Bauskas Dzīve», – viņš arī novada domes deputāts Voldemārs Čačs. Izņemot domes priekšsēdētāju un vietnieku, un jau minēto deputātu, vairs neviens cits no domes deputātiem uz tikšanos nebija ieradies.

Bauskas novada būvvaldes vadītāja Dace Putna iepriekš «Bauskas Dzīvei» bija minējusi, ka, iespējams, interesenti nākšot uz sapulci 20. februārī un pēc tās iesniegšot anketas ar ierosinājumiem, tomēr tā nenotika. Līdz piektdienas, 24. februāra, vakaram bija iesniegtas divas anketas, bet līdz sabiedriskās apspriešanas beigām, kad var vēl paust savus ierosinājumus vai nosacījumus, lai, īstenojot būvniecības ieceri, netiktu aizskartas personas tiesības vai intereses, atlikusi viena nedēļa, informē D. Putna.

Kā «Bauskas Dzīve» jau ziņojusi iepriekš, nekustamajā īpašumā Zaļajā ielā 14a plānotās būves: DUS «Kool» veikala un operatora ēka, auto nojume ar degvielas uzpildes iekārtām (pildnēm), elektrouzlādes stacijas četriem auto, divas atsevišķas atklātas degvielas uzpildes iekārtas (pildnes) smagajiem auto, divas pazemes degvielu tvertnes (benzīns, dīzeļdegviela), pazemes auto gāzes tvertne («AGUS»), virszemes «AdBlue» modulis 4000L, automazgātava, automašīnu brauktuvju un stāvvietu laukumi, reklāmas pilons un bērnu rotaļu laukums.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

V. Čačs uzskata, ka DUS celtniecības plāns ir labs, viņš skaidro: «Sāks vismaz sakopt un attīstīt šo pilsētas teritoriju, kurā ir arī pašvaldības īpašums. Pagarinot un izbūvējot Salātu un nākotnē arī Pilskalna ielu, būs piekļuve šim pagaidām aizaugušajam nogabalam, kurā pašlaik ik pavasari nākas cīnīties ar kūlas dedzināšanu. Aiz SIA «Kool Latvija» teritorijas tālāk ir vairāk nekā piecdesmit apbūves gabali līdz pat Ceraukstes robežai, tos tad varēs izsolīt iedzīvotājiem, kad ielas būs izbūvētas piebraukšanai.»

Jau iepriekš Bauskas novada domes priekšsēdētājs Aivars Okmanis «Bauskas Dzīvei» norādījis, ka DUS būvniecības gadījumā no pašvaldības izmaksu nav. Ar SIA «Kool Latvija» ir līgums, ka tā izbūvē Salātu ielas pagarinājumu no Zaļās ielas līdz nākotnē plānotajam krustojumam ar Pilskalna ielu. Šo ielu pašvaldība apņēmusies pagarināt neatkarīgi no DUS būvniecības ar nolūku attīstīt teritoriju.

Arī SIA «Kool Latvija» laikrakstam apliecināja – ir līgumā paredzēts, ka uzņēmums par saviem līdzekļiem izbūvē Salātu ielas pagarinājumu, tie varētu būt kādi 90 – 100 metri. Protams, arī šī ielas posma apgaismojums jāierīko pašiem, kā arī kanalizācija «jāatvelk», pastāstīja uzņēmumā.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Noraidīta iespēja Zaļās un Salātu ielas topošajā krustojumā izbūvēt rotācijas apli, jo vietas šādam satiksmes organizācijas risinājumam tur nepietiek, tāpēc, visticamāk, tiks izbūvēts krustojums ar luksoforu. Daļa iedzīvotāju gan bažījas, ka auto sastrēgumu rindas pilsētā kļūs vēl garākas nekā jau pašlaik.

«Kool» zīmola degvielas uzpildes staciju (DUS) – Jūrmalas šosejas A10 malā. Foto: Publicitātes foto

Savukārt par DUS drošību runājot, deputāts V. Čačs teic, ka degvielas uzpildes stacijām ir izvirzītas ļoti augstas prasības, paši iedzīvotāji arī no pieredzes varot jau gadiem pārliecināties, kā Bauskā strādā gan «Neste», gan «Circle K», gan «Viada». V. Čačs pastāstīja, ka tikšanās laikā no uzņēmuma «Kool Latvija» pārstāvjiem uzzinājis arī interesantu informāciju, ka no DUS darbības ieņēmumiem 20% tiek plānoti no degvielas tirdzniecības, savukārt 80% – no sabiedriskās ēdināšanas. To «Bauskas Dzīvei» apliecināja arī SIA «Kool Latvija» atbildīgā kontaktpersona Laura Lindermane, sakot, ka tāda ieņēmumu attiecība esot pārsvarā visiem degvielas uzpildes staciju tīkliem. Viņa aicināja atbildēt uz jautājumu – cik bieži mēs iepildām degvielu auto bākā, un cik bieži mūsu ģimene ēd?

Gan tikšanās gaitā izskanējuši jautājumi par bērnu rotaļu laukuma nepieciešamību pie DUS, gan «Bauskas Dzīvei» lasītāji jautājuši: «Domājat, ja pie jaunā DUS būs kafejnīca un bērnu laukums, tad iedzīvotāji to ar atplestām rokām atbalstīs? Kafejnīcas Bauskā un tās tuvumā ir vairākas, un visi ir paēduši, kā arī pašreizējā DUS piedāvā dažādus ēdienus, tas nav būtisks iemesls, kāpēc vajadzīgs vēl, kā arī rotaļu laukums tur nav liela nepieciešamība, Bauskas pilsēta varēja saņemties un izveidot drošu un kvalitatīvu laukumu Bauskas centrā.» L. Lindermane pastāstīja, ka bērnu rotaļu laukumu iekārtošanas ideju noskatījuši ārvalstīs. Tur daudzviet pie degvielas uzpildes stacijām tādi izveidoti. Tie ir viens no jauna un ģimenei draudzīga koncepta DUS elementiem. L. Lindermane paskaidro, ka ģimenēm ar bērniem, braucot ceļojumos un citos tālākos pārbraucienos ar auto, bērniem ilgā statiskā sēdēšanas poza ir pārbaudījums, tāpēc, kad tiek piestāts uzpildīt degvielu vai uzēst, esot svarīgi, lai bērns var izkustēties. Kamēr vecāki uzpilda auto, – elektrouzlāde, piemēram, notiek ilgāk nekā degvielas pildīšana –, paēd, atvases rotaļājas drošā, norobežotā un labi aprīkotā laukumā. Protams, arī pilsētas bērni šo laukumu drīkstēšot izmantot.

L. Lindermane «Bauskas Dzīvei» atklāj arī plašāk, ko nozīmē SIA «Kool Latvija» attīstītais jauna koncepta DUS. Jau būvniecībā un dizainā atšķiroties no citiem ar izmantotajiem dabiskajiem materiāliem, jo fasādēs ir tikai koks, izmanto stiklu, ir akmens virsmas. Jāpiebilst, ka 2019. gadā konkursa «Gada būvniecības balva» nominācijā «Koka būve» 2. vietu ieguvusi šīs ķēdes degvielas uzpildes stacija «Kool Jūrmalas šoseja» Babītes pagasta teritorijā. Tāpat viņi atšķiroties ar ēdienkarti – piedāvājot īstu ēdienu, pārsvarā Latvijas produktus. «Piemēram, kartupeļus gatavo uz vietas, sākot jau ar mizošanu, saldētos nelietojam,» ilustrācijai min L. Lindermane. Viņa apliecina, ka «Kool» uzņēmumam svarīgs esot klientu komforts, tā būšot arī Bauskā.

Līdzīgi raksti

Reklāma

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Komentāri (28)

  1. Kam tadu štruntuvajag?pamatojums ar tads ne sis ne tas. Kafiju piedavas letak izsmiekls. Dizains ar gauzam bedigs.Pilseta nav veikalu kur nopirkt apgerbus, nav bernu apgerbu veikalu, benzintanki snabja un galas bodes pilns. Atputai un fiziskam aktivitatem briva daba vieta neatrodas.

    33
    9
  2. Kūlas dedzinātāji vienalga uzdarbosies, kamēr netiks sakārtota visa pļava, tikai tagad būs vēl interesantāk , jo tuvu atrodas degvielas stacija. Aiz stacijas teritorijas uzreiz sāksies pāraugusi sausa zāle. Kurš nosargās degvielas staciju?

    23
    3
  3. Salaatu/Zalaas krustojumaa luksofors tikai traucees satiksmi. Un no Upmalas/Zalaas krusta jaanovaac Stop ziime.

    7
    4
  4. Čačiņ, gadiem gaidot investorus industriālajā parkā, tev varētu būt mierinājums, ilgus gadus esot novada vadītāja vietnieka amatā panāktais, kaut maza pleķīša sakārtošanā no tavā pārraudzībā esošās aizlaistās platības, kaut pilsētai nevajadzīgas DUS veidolā.

    23
    4
  5. Jau gaile pārdevās ar texaco un nesti.. Ko jūs gribat no šitiem ākstiem? Parādiet mazpilsētu kur pilsētas centrā ir benzīntanki..pie tam divi.. Vai nav vienalga divi trīs vai pieci?

    30
    2
  6. Lai tik dara, ja uzradušies darītāji. Vai tad ir jēga, kā pašlaik ir? Citu priekšlikumu gan lielajiem kritizētājiem taču nav. Žēl, ka rotācijas aplim laikam pietrūkst vietas. Lai veicas!

    14
    3
  7. Labāk varētu Lidl uzcelt un tad jau arī aplis sanāktu un daži guļošie policisti uz gājēju pārejām.

    16
  8. Iedzīvotāji neprotestē, jo tur jau sen vajadzēja sakopt to teritoriju. Manuprāt labs koncepts DUSam.

    12
    4
  9. un cik bija to priekšlikumu no milzīgās domes speciālistu puses, lai sakoptu ilgu gadu garumā skatīto burvīgo ainavu Zaļās ielas abās pusēs? Viena, iespējams naudas atmazgātāja, ierīkotā DUS nekādu pavasari pilsētā neienesīs, ja visa novada attīstību balstīsim vien ar naudas apgūšanas palīdzību un investora gaidīšanu.

    6
    2
  10. Nesaisti ar šo rakstu,aiz ko Bauskā ir tik kaļķains ūdens,manuprāt vnk briesmīgs,gan ādu izteikti sausina,matus,visi krāni ātrāk apkaļķojas un tml!

    3
    2
  11. Ja būvē tur benzīntanku, tad prasītos arī vēl kāda automazgātuve, lai nav jābrauc pāri abām upēm, lai dabūtu tīru auto. Lidl būs, jau ir nopircis kaut kur zemi, tikai jāgaida.

  12. Rezumējot komentārus. Bauskā benzīntanku pietiek, degvielas cenas gandrīz vienādas, jaunais DUS karteli nejauks. Neko cenu ziņā arī nesola. Pluss būtu elektrouzlāde, bet Bauskā ir tikai daži elektroauto. Ēšana vietējiem nav pārāk aktuāla, var ēst, var neēst. Vietējie bērnus netaisās vest uz DUS rotaļlaukumu. Toties visiem noteikti nepatīk satiksmes bremzēšana ar jaunu luksoforu. Tad ir jālikvidē gājēju pāreja uz A7 pie veikala, citādi būs nepārtraukts sastrēgums. Vai pie privātās apbūves plača obligāti vajag DUS? Vai no privātās apbūves plača obligāti jābrauc uz Salātu ielu ? Nekur nav minēts, ka kāds taisās uzbūvēt ietvi posmā no policijas līdz Salātu ielai policijas pusē. Ietve laikam ir piemirsta. Vēl interesanta lieta. Igauņi ieguldīs infrastruktūrā un apbūves zemesgabala vērtība celsies.Pašvaldība izsolīšot zemesgabalu. Tātad DUS būvniecība paaugstinās pašvaldības peļņu pārdodot zemi. Jebkuri miljonu objekti pašvaldībām ir medusmaize, ieskaitot klasiskos “knābiskos” aspektus. Tātad būvēs. Priekš tranzīta, tātad apvedceļa nebūs vismaz divdesmit gadu. Droši vien būs kļūdas ar ūdensvada diametriem, kanalizācijas diametriem, kritumiem, ielu pīrāgiem, lietus kanalizāciju jaunajos ielu pagarinājumos. Igauņi gribēs pa lēto, ja vien viņi domā un dara kā mēs.

    12
    1
  13. Brīnums kā Čačiņš un Co nav jau tos zemesgabalus izpārdevuši kā ar citiem gabaliem pilsētā…

    5
    5
  14. Katram, kuram ir dators, viedtālrunis un internets var ieiet kadastrs. Lv un apskatīt, ka teritorijā pieder fiziskai personai.

  15. Rakstā teikts “piecdesmit apbūves gabali, tad tos varēs izsolīt iedzīvotājiem”. Kā to saprast, “pieder fiziskai personai”? Tātad pašvaldība ar igauņu naudu būvēs infrastruktūru nekustamo īpašumu spekulantam? Kur ir likuma sargi?! Kas melo? Kas shēmo?

    6
    3
  16. Tur, kur plānots dus- privātā teritorija. Tur, kur 6 ielas un 50 apbūves gabali- pašvaldības.

  17. Izskatās, ka te komentārus raksta galīgi nejēgas. Vienam šķiet, ka pašvaldība būvē DUS, otram šķiet, ka pašvaldībai būtu jābūvē apģērbu veikali, trešais gribētu, lai pašvaldība būvē LIDL veikalu, ceturtjam šķiet, ka pašvaldībai vajadzētu piespiest igauņu investoru, lai tas DUS nebūvē, bet naudu iegulda grants ceļu uzlabošanā. Tad vēl kādam šķiet, ka luksofors Salātu un Zaļās ielas krustojumā ir slikta, lieta, jo neļaus te nesties fūrēm, nesamazinot ātrumu. Ir taču loģiski regulējams krustojums, ja pāri Zaļajai ielai Salātu iela savienosies ar Pilskalna ielu, tā taču būs lielāka ērtība pilsētniekiem autobraucējiem. Tagad taču ir daudz grūtāk no Salātu ielas izgriezties uz Zaļās ielas, vai pretējā virzienā. Luksofors šo problēmu atrisinātu.

    15
    2
  18. Par spēļu zālēm cilvēku domas neintresē , bet par degvielas uzpildes staciju meklē viedokļus 😀

  19. var jau priecāties par ceturtā pēc skaita luksofora “ienākšanu” pilsētā, vien cerība, ka cerētais satiksmes palēninājums nebūs kā Uzvaras ielas krustojumā ar Parka ielu, kad viens kreisā pagrieziena gaidītājs liek nervozēt veselai rindai aiz sevis braucošo autovadītāju. Bet, ne tādi brīnumi vien pilsētā savulaik ieplānoti un pat realizēti, cilvēki kabinetos strādā, cītīgi strādā….

    6
    2
  20. jau tagad bieži vien Zaļajā, kā arī Kalna ielā redzams tas palēninājums, kad, iebraucot pilsētā no Lietuvas puses, sastrēgums jau teju kilometra garumā, vairākas reizes dienā. Vien, tā “maijpuķīšu smarža” līdz lēmējiem nenonāk.

    2
    3
  21. kaut ne mazums šeit ir tavējo, čangaļu, tomēr vietējo- zemgaļu, izskatās joprojām vairākums

    1
    5
  22. neviens nezina, kur palika dižais Okmaņa satiksmes lēnināšanas projekts Kalna ielas posmā? Ja nemaldos, jau pērnajā augustā tur bija jāsāk lēnināt. Atkal kā vienmēr – gvelž mēnešiem, sēž pieres saraukuši, veido darba grupas un atkal spriež, bet rezultātā – apaļa NULLE. Vēl jau visiem labā atmiņā arī Ābelnieka lepni pieteiktais, grandiozais parka projekts blakus Mazajai Salātu (agrākajai Salātu) ielai, agrāko pilsētas ganību teritorijā. Kur tas palika? Turpat kur bibliotēkas projekts un daudzi citi, kuru radīšanā izmestas grandiozas summas? Kāpēc lai kāds jūs uzskatītu par labiem saimniekiem, ja saimniekojat kā bezatbildīgi tukšpauri?

    5
    1
  23. Nez DUS būvnieki nolīgs “Vionu” uz ielas pagarināšanu? Varbūt varēs salīdzināt “Vionas” būvniecības ātrumu un kvalitāti dažādu pasūtītāju gadījumā.

Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
BauskasDzive.lv komanda.