Bauskas 2. vidusskolas skolēniem šajā mācību gadā bija iespēja uzklausīt Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameras padomes prezidenta Aigara Rostovska stāstus par pieredzi uzņēmējdarbībā un zināšanu nozīmi mūsdienu ekonomikā.
Pagājušajā gadā A. Rostovskis apciemojis kādu Rīgas skolu, kur saņēmis negaidīti daudz jautājumu un lielu interesi par uzņēmējdarbību. Tāpēc viņš izlēmis sarunas ar skolēniem piedāvāt arī citām skolām. Uz Bauskas 2. vidusskolu viņu uzaicināja pedagoģe Mārīte Aleksandrova, skolas karjeras konsultante, un Sanita Brūdere, sociālo zinību un ekonomikas skolotāja.
Uz tikšanos ar viesi bija ieradušies vidusskolas klašu audzēkņi. A. Rostovskis stāstīja par Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameras darbu un atklājis, kā savulaik pats kļuvis par uzņēmēju. Padomju Savienības sabrukuma laikā varēja sākt nodarboties ar privāto uzņēmējdarbību, un A. Rostovskis kopā ar draugu izmantojuši iespēju tirgot televizorus. Negaidīti vienā nedēļā iznācis nopelnīt tik daudz, cik abi vecāki saņēmuši algā mēneša laikā. Skolēni noklausījās dažādus stāstus par uzņēmējiem – pieminēja baušķenieku Andri Biti, kurš SIA «Karavela» sāka kā pārdošanas speciālists, bet tagad ir uzņēmuma vadībā.
Tikšanās jauniešiem likās noderīga. «Teiktais bija lietderīgs, balstīts uz faktiem un pieredzi. Tāpēc bija patīkami. Mani arī interesē uzņēmējdarbība,» stāsta Evelīna Gateža no 11.a klases, kas pati darbojas «Junior Achievement Latvija» programmā, kā arī piedalās dažādos ekonomikas pasākumos. «Ļoti noderīgs pasākums. Plānoju studēt uzņēmējdarbību augstskolā «Turība». Vērtīgi dzirdēt dzīvesstāstu, tas pastiprināja manu vēlmi studēt šajā nozarē,» pauda Rihards Dadžāns no 11. a klases.
Rihards Dadžāns (no labās) ar Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameras prezidentu Aigaru Rostovski.
Foto – ULDIS VARNEVIČS
Ķīniešu lobētājs un nekrietnelis.
Pļāpāt gudri prot, vairāk arī neko.
Ne tagad, bet vairākus gadus atpakaļ (kad mācījās pirmais bērns) skolā bija aktīva darbošanās šajā uzņēmējdarbības virzienā! Skolēniem bija ļoti labi panākumi.