Pasta centrs “Bauska” saņems vienu no VAS “Latvijas pasts” iegādātajiem jaunajiem un modernajiem elektrovelosipēdiem pastniekiem sūtījumu piegāžu nodrošināšanai. Kopumā uzņēmums iegādājies 105 šādus velosipēdus, pie pastniekiem nonākuši pirmie 35, bet pārējos plānots piegādāt tuvāko nedēļu laikā, portālu informēja uzņēmuma “Latvijas pasts” pārstāve Gundega Vārpa.
Viņa skaidro, ka jauno elektrovelosipēdu ražotājs ir Zviedrijas uzņēmums “Monark”, kas ar velosipēdiem nodrošina arī Norvēģijas pasta darbiniekus. Konkrētie velosipēdi ir ražoti specifiski tieši “Latvijas pastam”, ņemot vērā iepriekš iesniegto informāciju, lai tie būtu maksimāli izturīgi, kvalitatīvi un ar tiem varētu katru dienu piegādāt sūtījumus.
G. Vārpa norādīja, ka velosipēdu specifikācijas sagatavošanā “Latvijas Pasts” sadarbojās ar biedrības “Drošās ielas” pārstāvjiem, un tas ļāva detalizēti definēt nepieciešamos velosipēdu parametrus, kā arī prognozēt šo braucamrīku maksimāli harmonisku iekļaušanos ikdienas satiksmē. Sadarbībā ar ekspertiem noteikta, piemēram, rāmja forma un materiāls, elektropiedziņas jauda un akumulatora ietilpība, kravnesība un maksimālā ietilpība, pārnesumu skaits un pārslēgšanas iespējas, riepu specifikācija, ietverot izturību pret caurduršanu, kravas un elektro slodzēm, kā arī bremžu, lukturu, skaņas signāla u.c. parametri maksimāli ērtai piegāžu nodrošināšanai un velosipēdu lietojamībai no pastnieku viedokļa.
“Jaunais pastnieku pārvietošanās līdzeklis dienā var nobraukt 60 kilometru ar tam piestiprinātajām somām, kurās var ievietot līdz pat 60 kilogramu sūtījumu. Velosipēdam ir zems rāmis, lai pastnieks var viegli uzkāpt un nokāpt no tā. Plato un stabilo atbalsta kāju ir ļoti ērti nolaist un pacelt – velosipēds var “pats stāvēt”, un to nav nepieciešams kaut kur speciāli atbalstīt,” jauno braucamo apraksta G. Vārpa.
Viņa papildina, ka velosipēdos ir iemontēta GPS jeb Globālās pozicionēšanās sistēma, kas ļauj attālināti redzēt velosipēda atrašanās vietu, kā arī ieraksta pārvietošanās maršrutu.
Līdz ar jauno elektrovelosipēdu pastnieki komplektā saņem arī īpašus Latvijas uzņēmuma “Raval Bike” ražotus stūres cimdus, lai rokām būtu silti, braucot ziemas apstākļos. Katram elektrovelosipēda izmantotājam piešķirta arī ķivere, cepure un mobilā tālruņa turētājs.
G. Vārpa atklāja, ka Bauskā sūtījumi šobrīd tiek piegādāti ar automašīnu vai kājām. Paredzēts, ka viens elektrovelosipēds tiks testēts arī Bauskā, lai saprastu, cik tas ir efektīvs piegādēm tieši šajā pilsētā un vai nav nepieciešamas izmaiņas piegādes iecirkņos.
Tiesa gan, lai Bauskā varētu jauno braucamrīku izmantot, nepieciešams izbūvēt nobrauktuvi pie piegādes telpu ieejas. Konkrētā risinājuma plānošanas darbi uzticēti uzņēmuma tehniskajiem darbiniekiem.
30.to gadu pastnieka-velosipēdista ekipējumā ietilpa dienesta revolveris ar ko atšaudīties no suņiem un,saprotams-laupītājiem.
Kkas jēgpilns pārmaiņas pēc!
ka tiešām pastnieciņiem patiess prieks…nu nezinu, lietū, sniegā, pa ceļa malām krēslā un tumsā, suņi uc interesenti- vai tiešām tas ir mūsdienīgs risinājums?
Lai pasta Rīgas priekšniecība rāda piemēru!
vai visiem ir tiesības? vai tad nevajag?
pret kalnu stieps gan somu gan velosipedu
Ņirgāšanās par pastnieku tā vietā,lai iedotu džipi,iedod miskasti ko elektro riteņi . Kāpēc džipu,jo lauku ceļi daudzviet neizbraucami..
Man labāk patīk noskatīties, kā pie manas pastkastes pasta meiča piebrauc ar savu Audi A3.
Skrituļdēlis lētāks. Dārgo elektrību arī nevajag.