Abonē e-avīzi "Bauskas Dzīve"!
Abonēt

Reklāma

Uz grants ceļiem šķīdoņa dēļ apgrūtināta braukšana; nosaka transporta masas ierobežojumus

Atkušņa un nokrišņu ietekmē šķīdonis iestājies visā valsts teritorijā un diennakts laikā ir gandrīz dubultojies šķīdoņa skarto grants autoceļu posmu skaits. Vakar ierobežojumi bija ieviesti 469 posmos, bet šodien tie ir jau 725 valsts autoceļu posmos ar grants segumu, portālu informēja uzņēmumā “Latvijas Valsts ceļi” (LVC).

Saturs turpināsies pēc reklāmas.
Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Zemgalē ierobežojumi ir 150 posmos, tostarp Bauskas novadā vairāk nekā desmit posmos. Karte ar brauktuvēm, kur jārēķinās ar ierobežojumiem, ir pieejama ŠEIT.

Bauskas novadā pagaidu ierobežojumi ieviesti valsts autoceļu posmos :  Saulaine-Virsīte-Svitene-Senči (V1030),  Lietuvas robeža-Svitene-Jāņukrogs (V1032), Bauska-Brunava-Paņemūne (V1022),  Likverteni- Jaunsaule- Skaistkalne (V1020), Ozolaine-Skaistkalne-Straumes ( V1003), Krūškapi–Bikšas (V953),  Taurkalne – Dobelnieki,  Jaunsaule-Ozolaine-Bērznieki (V1019), Mežmuiža-Krīči (V937),  Bauska – Aizkraukle (P87), Druva -Birzgale -Valle (V995), Brukna-Baltiņi-Bārbele (V1017) , Jaunsaule-Ozolaine-Bērznieki (V1019) , Bauska—Linde (P88).

LVC pārstāve Anna Kononova norādīja, ka Bauskas novada ceļi un to uzturēšana ne ar ko neatšķiras no ceļiem visā pārējā valsts ceļu tīklā. Autovadītājiem un pārvadātājiem jārēķinās, ka šķīdoņa laikā grants ceļi nav komfortabli braukšanai, kā arī daudzviet noteikti transportlīdzekļu masas 10 tonnu ierobežojumi.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

A. Kononova atzīmēja, ka grants autoceļu uzturēšanas darbus šķīdoņa laikā nav iespējams veikt – uzbraucot ar smago tehniku uz pārmitrināta, nestspēju zaudējuša ceļa, tas tiks sabojāts vēl vairāk.

“Tomēr gan iedzīvotāji, gan pašvaldība regulāri uzstāj uz pretējo – lai uzturēšana tiktu veikta, neieklausoties speciālistos, kuri norāda, ka, veicot uzturēšanu šķīdoņa laikā, ceļa stāvoklis var vēl vairāk pasliktināties. 

LVC speciālisti seko līdzi ceļu stāvoklim, tiklīdz grants ceļi apžūst, uz tiem tiks veikti uzturēšanas darbi, kā arī tiks noņemti masas ierobežojumi. Šāda rīcība attiecināma uz visu valsts ceļu tīklu, kurā ietilpst arī Bauskas novadā esošie valsts autoceļi,” paskaidro A. Kononova.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.
Foto: L.Bajāre

Atļaujas kravu izvešanai šķīdoņa laikā netiek izsniegtas, satiksmes ierobežojumu ievērošanu kontrolē Valsts policija. Bez ierobežojumiem šķīdonī atļauts braukt operatīvajam un sabiedriskajam transportam, svaigpiena pārvadātājiem, kā arī transportam, kas izved kritušus lopus.

LVC skaidro, ka transporta masas ierobežojumi šķīdoņa laikā ir vispāratzīta prakse, un to īsteno arī citās valstīs ar līdzīgiem klimatiskiem apstākļiem. Latvijas īpatnība ir tā, ka no visa valsts pārziņā esošā autoceļu tīkla vairāk nekā puse ir ceļi ar grants segumu, pārsvarā tie ir vietējās nozīmes ceļi ar nelielu satiksmes intensitāti.

Pamanot, ka kāds ceļa posms ir zaudējis nestspēju, uzņēmums aicina informēt, zvanot uz diennakts informatīvo tālruni 80005555.

Līdzīgi raksti

Reklāma

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Komentāri (3)

  1. Būsim reālisti, daļa saucamo ‘grants ceļu” jau sen tādi nav. Brauktuvi veido māla, beži silts grants maisījums.
    Gadiem nav bijis ne laika, ne līdzekļu šķembu kārtas atjaunošanai-papildināšanai.
    Reālai tie ir “………………… izputināti gaisā.

    16
  2. Ceļa grāvju sistēma un meliorācijas grāvji reāli nestrādā. Ūdens netiek novadīts, ceļiem nav arī pareiza profila. Lietuvieši ūdeni novada.

Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
BauskasDzive.lv komanda.