Abonē e-avīzi "Bauskas Dzīve"!
Abonēt

Reklāma

Uz grants ceļiem Zemgalē sācies pavasara šķīdonis

Daudzviet Zemgalē uz grants autoceļiem ir iestājies šķīdonis, un ir ieviesti transporta masas ierobežojumi. Visvairāk tādu posmu ir Dobeles apkārtnē (12 posmi). Bauskas novadā pagaidu ierobežojums ir noteikts uz autoceļa Vecsaule — Rudzi — Code (V1018), portālu informēja uzņēmumā VSIA “Latvijas Valsts ceļi” (LVC).

Saturs turpināsies pēc reklāmas.
Saturs turpināsies pēc reklāmas.

LVC skaidroja, ka transporta masas ierobežojumi tiek ieviesti un atcelti pēc katra konkrētā ceļa faktiskā stāvokļa un iespējamo bojājumu izvērtēšanas. Šobrīd uz otrās šķiras valsts autoceļa Vecsaule-Rudzi-Code transporta masas ierobežojumi ir ieviesti sešu kilometru posmā no Vecsaules līdz Rudzukrogam, un tie būs spēkā līdz 18. februārim.

Sākoties atkusnim, visbiežāk pavasarī, kad uz ceļiem nonāk liels ūdens daudzums, uz autoceļiem ar grants segumu iestājas šķīdonis – pārmitrināts grants segums zaudē nestspēju un braukšanas apstākļi pasliktinās. Lai nestspēju zaudējušie autoceļi netiktu neatgriezeniski sabojāti, uz tiem ievieš autotransporta masas ierobežojumu – tiek liegta pārvietošanās transportam, kas smagāks par 10 tonnām.

Vairāk nekā desmit posmos Bauskas novadā ir noteikti patstāvīgi transporta masas ierobežojumi (posmi atzīmēti ar zilo krāsu). Pagaidu ierobežojums ir noteikts uz autoceļa Vecsaule — Rudzi — Code (atzīmēts sarkanā krāsā). 

LVC norādīja, ka atļaujas kravu izvešanai šķīdoņa laikā netiek izsniegtas, satiksmes ierobežojumu ievērošanu kontrolē Valsts policija. Bez ierobežojumiem šķīdonī atļauts braukt operatīvajam un sabiedriskajam transportam, svaigpiena pārvadātājiem, kā arī transportam, kas izved kritušus lopus.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Lai savlaicīgi ieviestu ierobežojumus LVC reģionālās nodaļas seko līdzi grants ceļu stāvoklim. LVC aicina arī iedzīvotājus, pamanot, ka ceļa posms ir zaudējis nestspēju, informēt LVC, zvanot uz diennakts informatīvo tālruni 80005555.

Transporta masas ierobežojumi šķīdoņa laikā ir vispāratzīta prakse, un to īsteno arī citās valstīs ar līdzīgiem klimatiskiem apstākļiem. Latvijas īpatnība ir tā, ka no visa valsts pārziņā esošā autoceļu tīkla vairāk nekā puse ir ceļi ar grants segumu, pārsvarā tie ir vietējās nozīmes ceļi ar nelielu satiksmes intensitāti.

LVC atzīmē, ka grants autoceļu uzturēšanas darbus šķīdoņa laikā nav iespējams veikt – uzbraucot ar smago tehniku uz pārmitrināta, nestspēju zaudējuša ceļa, tas tiks sabojāts vēl vairāk. Uzlabot grants ceļa stāvokli var tikai tad, kad tas ir apžuvis.

Foto: LVC

Līdzīgi raksti

Reklāma

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Komentāri (10)

  1. Ceļi vispār briesmīgi. Bauska-Skaistskalne caur Bārbeles,tāda drebelkaste ka var bez zobiem palikt. Mēs izvēlējāmies labāko, brauk uz Bausku caur Lietuvu. Ir protam par 20 kilometriem garāks tas ceļš,bet asfalts ir visu ceļa posmu. Savādāk braucot pa grants ceļu nespēsi mašīnu remontēt.

    8
    4
  2. Klaja ņirgāšanās par iedzīvotājiem…es zvanu uz diennakts nummuru 80005555 bet tāpat neko nedara

    5
    1
  3. Brauciet pa LVM ceļiem. LVM ceļi ir labi uzbūvēti. Uz mežu brauciet , izsūdziet bēdas kādai priedei un lieciet mieru LVC.

Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
BauskasDzive.lv komanda.