Maija pēdējās dienās SIA «Ceļu būvniecības sabiedrība «Igate»» sāka jau vairākus mēnešus gaidīto ceļa defektu novēršanu. Tiesa, cik novēroja «Bauskas Dzīve», pēc šādas metodes veikta defektu novēršana diez vai atvieglos jaunsauliešu dzīvi.
Pagājušajā gadā VAS «Latvijas Valsts ceļi» pasūtīja SIA «Ceļu būvniecības sabiedrība «Igate»» ceļa Likverteni–Jaunsaule–Skaistkalne seguma uzlabošanu ar divkārtu virsmas apstrādes metodi. Tas iepriecināja visus iedzīvotājus Jaunsaules ceļa malā, bet ātri vien arī apbēdināja – ceļu izraibināja asas un dziļas bedres.
To, ka ideja par šāda veida virsmas apstrādi uz ceļa, kur pārvietojas arī diezgan smagas automašīnas, bija kļūda, neviens neatzīst. VAS «Latvijas Valsts ceļi» pārstāvji pauda, ka dubultā virsmas apstrāde nepastiprina ceļa nestspēju, taču tas neput vasarā un ir komfortablāks ceļa lietotājiem. Tiesa, Jaunsaules ceļam arī iepriekš bija grūtības ar nestspēju, un šajā gadījumā milzīgais bedru skaits to tikai apstiprina.
Defektus būvniekam jānovērš līdz 30. jūnijam, un maija beigās to novēršana sākās. Kā tas notiek, var redzēt attēlos – vienkārši ieberot ar lāpstām grants maisījumu bedrēs, turklāt vairāk izvēloties lielākās un iespaidīgākās bedres un ne vienmēr ieberot mazākās bedrēs. «Bauskas Dzīve» par šāda veida ceļa seguma labošanas kvalitāti uzdeva jautājumus gan uzņēmumam SIA «Ceļu būvniecības sabiedrība «Igate»», gan VAS «Latvijas Valsts ceļi», un lasītājus nākotnē informēsim par saņemtajām atbildēm.
Tikmēr varam vienkārši informēt par to, ko «Bauskas Dzīve» novēroja uz vietas. Šādi aizber ne visas bedres – daudzas mazākas bedres paliek, jo to gluži vienkārši ir tik daudz, ka visas aizbērt nesanāks. Arī mazākajām bedrēm, tāpat kā lielajām, ir asas malas un, visdrīzāk, tās ar laiku kļūs lielākas. Pat vietās, kur aizbērtas bedres, nerodas izjūta, ka var droši braukt pāri.
Jaunsauliešu problēmas tas neatrisinās, un, cik ilgi šāds remonts kaut vai īslaicīgi varēs palīdzēt, to vērosim kopā ar Jaunsaules ciema un ceļam tuvumā dzīvojošajiem iedzīvotājiem.
Latvijas autoceļu uzturētājs iegulda lielu naudu padomju laikā izbrāķētas ceļu atjaunošanas tehnoloģijas – divkārtu virsmas apstrādes – augšāmcelšanā. Vai ir prāts uz ceļa, kur nav masas ierobežojuma klāt šo dubulto virsmu? Ceļu eksperti ne reizi vien norādījuši, ka tas ir viens no lētākajiem paņēmieniem, kā iegūt melno segumu, taču šādā veidā apstrādātam ceļam ir īss kalpošanas laiks, segums ir nenoturīgs, ātri nolietojas, tāpēc no tautsaimniecības viedokļa tas neatmaksājas. Jaunsaules gadījumā ceļš nenokalpoja pat gadu, kur te kāda ekonomija? Kas maksās par salauzto auto? Kurš grib kratīties pa šīm bedrēm?
Krievu laikos šitas saucās ļiš bi bilo,,traks var palikt ar šito naudas izsaimniekošanu,kad tik pa lēto,bet ,ko lai saka,
Nevajag tās bedres izveidot.
Brocēnu cementa rūpnīca jau sen Satiksmes ministrijai un pašvaldībām piedāvā betona ceļu tehnoloģiju, kas pasaulē sen tiek pielietotas, bet Satiksmes ministrija pilnībā ignorējot šo piedāvājumu. Runa nav par autostrādēm, bet par reģionālajiem un pašvaldību ceļiem piemērotu tehnoloģiju.
Laikam galvenais iemesls neefektīviem lēmuniem ir nepieļaut ceļu remontus ar ilgu kalpošanas laiku, citādi nevar izbazarēt budžetu.
Latviešu pasaule.
…bet man šis bardaks noriebies!!! Kur ir atbildīgās personas? Kur novada galvas? Kā var pieļaut šādu bardaku? Kāpēc liek visiem pievērt acis un domāt, ka tas ir ok? Karalis pliks, bet visi plaudē, cik skaists tērps… nu nopietni? Lūdzu, Jaunsaulieši- sauciet BezTabu un visas iespējamās organizācijas, lai pievērš uzmanību … Nu nav tas nopietni… Kur novada saimnieki? Vai pieļautu ko tādu savā sētā???
Karlit, ja neesi kompetents,neraksti badus,kads Latvijas autocelu uzturet sakars,arJaunsaules cela,braki,praying nac majas
Ja raksta gan visadus badus
varbūt tev tas palīdzēs saprast esošo situāciju- youtube- Latvija. Nakts pirms rītausmas (2021.-2023.gads)
Tā ir,kā vinnē pa zemo konkursu un iepērk lēto materiālu.Vecais teiciens nav nomiris Skopais maksā divreiz
Zvanīju uz IGATI, šie saka, ka remontēs nākamnedēļ. Tagad tikai lielās bedres piebēra ar materiālu.
Igate atbild ka sāks remontēt, bet vispār viņš ir nodots ekspluotācijā? Kurš gudrais pateiks kur to varētu noskaidrot. Tūlīt pazvanītu vai uzrakstītu. Gribētu redzēt to komisijas sastāvu kura piedalījās ceļa nodošanā, ja tāda ir bijusi. No Jaunsauliešiem ceļa nodošanas fakts tika turēts lielā slepenībā.
Ko ,lai saka uz Bez tabu tika aizsūtīti video ar nelieliem aprakstiem par šo ceļu,viņi nereaģē…
Un kādas ielas pilsētā? Kādi māju iekšpagalmi? Ne izbraukt, ne izbrist ar kājam!Komunicējot ar pilsētas ,,saimniekiem” tik sūta no viena pie otra! Rezultāts? Nekāds,jo neviens nav īsti atbildīgs! Galvenais silta vietiņa un alga laicīgi! Kur solījumi palika? Ah,kā dievojās! Kā strādās,kā rūpēsies par iedzīvotājiem!! Kur ir??
Neceriet, ka daudzstāveņu iedzīvotāji nolīgs Igati vai citus pagalmu bedru asfaltēšanai. Pagalms vai iela, tā ir pilsētas teritorija un stāsti par ” privātajām domājamām daļām” ir absurdi, it īpaši , ja nav kur nolikt savu auto. Drīz atkal būs vēlēšanas, vēlēsim jaunus ” laimes lāčus”.
Šodien braucu! Tiešām viena otra bedre vispār nav aizbērta, bet uz citām lielas čupas. Traki!!!!!
Kur ir tas divkārtu virsmas segums?Jau no paša sākuma neizskatījās pēc divkārtu seguma.
Kāpēc igatei ir uzticēts labot ceļu posmā no Bauskas līdz Vecsaulei ja viņi nav salabojuši šo ceļu?
skumji.Gadijās braukt pa tādu pašu ceļu Sējas pagastā,Saulkrastu novadā ar kravas sedlu vilcēju ceļā Saulkrasti-Pabaži.Ceļš vienkārši perfekts pat pēc divām ziemām.Man domāt,ka pie vainas ir Akmenscūciņu šķembas,kas nu nekādi neder autoceļa virskārtai ko Bauskas novadā lieto ceļu uzturētāji un būvnieki.Jāizmanto ir grants un oļi
Un kurš būvnieks taisīja ceļu gar Lepšām, tur jau arī ir divkārtu segums, bet jau ilgu laiku kalpo un šādi neizskatās.
Gribētu teikts, ka labāk patika ceļš pirms remonta. Putekļi- jā, dažas lielākas izsistas bedres- jā, bet nebija šitāds bardaks, ka bedre pie bedres, mašīnu nezinu uz kuru pusi laist, skatos, ka citi pa apmalēm, bez seguma brauc:)), vismaz zobi mutē paliek un riteņi vietā!