Gājēju tiltiņš iepretim Mežotnes pilij ar otro mēģinājumu beidzot guldīts ūdenī. SIA “Vides serviss” strādnieki centās to uzstādīt jau maija beigās, bet tas neizdevās, jo traucēja augstais ūdens līmenis un pārmitrinātais krasts. Pagājušajā piektdienā iesāktie montāžas darbi noslēdzās šotrešdien, 13. jūlijā, un tiltiņš tika nodots lietotājiem.
SIA “Vides serviss” tehniskais direktors Raimonds Bitins informēja, ka nācies nomainīt pa kādai koka brusai no nesošās konstrukcijas, vietām galvenajā klājumā uzlikti arī jauni dēlīši. “Tilts savu laiku ir nokalpojis. Vai tas vēl būs lietojams arī nākamo sezonu, to varēs vērtēt rudenī. Dzelži tam ir ilgmūžīgi, bet pārējā daļa būtu atjaunojama, taču arī tie ir prāvi ieguldījumi. Šobrīd terases dēļi ir sadārdzinājušies, ja pilnībā atjauno visu klājumu, jauna būtu vajadzīga arī nesošā konstrukcija, kā arī pontonu daļa. Domāju, ka labāk šos darbus veikt lietpratējiem, kas jau nodarbojas ar šādu konstrukciju izgatavošanu. Tā tomēr ir nopietna inženierbūve un negribētos to kaut kādā garažiņā klapēt no jauna,” pārdomās dalās R. Bitins.
Tiltiņa uzstādīšanas darbi uzņēmuma dienas kārtībā iekļauti tikai otro gadu. Iepriekš par to atbildēja valsts akciju sabiedrība “Valsts nekustamie īpašumi” (VNĪ), kas arī organizēja tiltiņa uzlikšanu un noņemšanu, rūpi par to turēt tika uzticēts Mežotnes pils nomniekam. Pagājušā gadā VNĪ lauza līgumu ar pils nomnieku, pēc šī soļa tika izskatīti trīs iespējamie nākotnes scenāriji: pārdot īpašumu izsolē, nodot pašvaldībai vai izveidot par Rundāles pils struktūrvienību. VNĪ galavārdu par Mežotnes pils likteni nav paziņojusi, bet tiltiņš jau pērn tika nodots lietošanā pašvaldībai.
Arī pirms gada tas ūdenī ievietots vien jūlija vidū. “Pagājušajā gadā tā mums bija pirmā pieredze, šādus darbus neveicam katru dienu. Augstais ūdens līmenis kā pērn, tā arī šogad, liedza tiltiņu uzstādīt agrāk. Arī ūdens upē nebija iesilis, lai darbinieki varētu komfortabli justies. Nevaru viņus iesūtīt plus 12 grādu ūdenī bez pienācīga hidrotērpa, un likt atrasties tur visu dienu. Turklāt jāveic arī citi darbi, kas saistīti ar labiekārtošanu, ielu un ceļu uzturēšanu, kur arī nepieciešams darbaspēks,” skaidro R. Bitins.
Viņaprāt, ja pašvaldība neizlemj par jaunas, stacionāras būves izbūvi šajā vietā, un izvēlas aizstāt ar līdzīgu konstrukciju, tai vajadzētu būt vieglāk uzstādāmai.
Bauskas apvienības pārvaldes vadītājs Aleksandrs Gurkovskis apliecināja, ka tiltiņš būs arī nākotnē, un šī vieta Lielupē tukša nepaliks. “Protams visu var uzlabot, bet tas noteikti te atradīsies. Tas ir vajadzīgs gan tūristiem, gan iedzīvotājiem abos krastos. Var būt stiprinās nevis zem ūdens, bet virs ūdens, tas ir tehniski apspriežams jautājums. Terases dēļi kalpo piecus līdz septiņus gadus un jārēķinās, ka pēc šāda laika posma tie ir jāatjauno. Var nopirkt nepieciešamos dēļus, tos apstrādāt un pa ziemu saskrūvēt, lai vasarā stellētu augšā. Kā būs šajā gadījumā, lemsim sezonas beigās,” norādīja A. Gurkovskis.
Lielupes labajā krastā sastaptā mežotniece Kristīne pauda gandarījumu, ka beidzot tilts ir uzlikts un būs iespēja nokļūt otrā krastā. Viņasprāt, to vajadzēja paveikt jau maijā, kad sākas tūrisma sezona. Otra sāpe esot par tiltiņa kūkumu (paaugstinājumā izliektā forma, lai ūdenī šo vietu varētu šķērsot peldlīdzekļi), jo tas ir apgrūtinājums veciem cilvēkiem, māmiņām ar mazuļu ratiņiem, kā arī velobraucējiem. Viņasprāt, ja ir doma par jaunu būvi šajā vietā, vajadzētu noteikti ņemt vērā, lai tiltiņš būtu ērts visiem lietotājiem.
A. Gurkovskis paskaidroja, ka ir liels risks tiltiņu uzstādīt ātrāk. “Ilgstoši bija lielūdens periods, būtu visu laiku jāvaktē, lai te nenotiktu kāda nelaime. Kādam jābūt atbildīgam par drošību. Pirms vairākiem gadiem tiltiņš stiprajās lietavās tika pārrauts uz pusēm un aiznests. Tas nav mūsu īpašums, bet ir nodots mums. Kurš tehniski var garantēt, ka viss būs kārtība?! Šobrīd tam garantētājam ir jābūt man,” uzsvēra A. Gurkovskis. Viņš piebilda, ka nav veikti aprēķini, cik izmaksātu stacionāra tilta izbūve šajā vietā. Applūstošajā teritorijā tas būtu jāveido garāks, taču tas ir nopietns būvprojekts, un šobrīd konceptuāls lēmums par šādas būves nepieciešamību nav bijis.