Valsts autoceļu ikdienas uzturēšana mūspusē 2021. – 2022. gada ziemas sezonā izmaksājusi vairāk nekā 764 tūkstošus eiro, portālu informēja VAS «Latvijas Autoceļu uzturētājs» (LAU) pārstāve Sigita Paula.
Viņa atgādināja, ka valsts autoceļiem ir noteiktas dažādas uzturēšanas klases (A, B, C, D, E) un tie tiek uzturēti, lai atbilstu noteiktajām prasībām. Uzturēšanas klasi nosaka, balstoties uz satiksmes intensitāti – jo lielāka transportlīdzekļu intensitāte, jo attiecīgi augstāka uzturēšanas klase.
S. Paula skaidroja, ka ziemas ceļu uzturēšanas darbi tiek veikti, lai nodrošinātu normatīvajos aktos noteiktos termiņus attiecīgā autoceļa uzturēšanas klases prasībām. Tajos ir noteiktas izpildes prasības darbu veikšanai un pieļaujamais sniega biezums uz brauktuves, ņemot vērā noteikto autoceļa uzturēšanas klasi. Jo augstāka uzturēšanas klase, jo darbu izpildes laiks ir ātrāks un pieļaujamais sniega segas biezums ir mazāks.
Visiem valsts galvenajiem autoceļiem ir noteikta A – augstākā – uzturēšanas klase, piemēram, mūspusē A uzturēšanas klase ir valsts autoceļam A7 Rīga–Bauska–Lietuvas robeža (Grenctāle) 32. km – 65. km un 68. km – 85. km; savukārt B uzturēšanas klase P103 Dobele–Bauska 48. km – 70. km, P87 Bauska–Aizkraukle 1. km – 17. km, V13031 Pilsrundāle–Svitene–Klieņi 0 – 1. km.
S. Paula atklāja, ka LAU Bauskas nodaļā kopējais uzturamais valsts autoceļu garums ir 692 km, no tiem ar A uzturēšanas klasi – 49 kilometri, B – 162 kilometri, C – 464 kilometri, D – 17 kilometri. 2021./2022. gada ziemas sezonā valsts autoceļu uzturēšanā ieguldīti vairāk nekā 764 tūkstoši eiro.
Lai samazinātu brauktuvju slīdamību un nodrošinātu drošākus braukšanas apstākļus autovadītājiem, šajā ziemas sezonā brauktuvju apstrāde ar pretslīdes materiāliem veikta vairāk nekā 11 950 kilometru garumā, autoceļi attīrīti no sniega ar vienlaicīgu pretslīdes materiālu kaisīšanu 10 280 kilometru garumā, autoceļu attīrīšana no sniega veikta vairāk nekā 4500 kilometru garumā. Savukārt rievu izveide uz autoceļiem ar sniega vai ledus kārtu, kas sasniedz vismaz piecus centimetrus, notikusi vairāk nekā 1750 pārgājiena kilometru garumā.
S. Paula skaidro, ka LAU veic apmēram 200 dažādus ikdienas uzturēšanas darbus uz valsts autoceļiem, piemēram, bedru remontu, grants autoceļu greiderēšanu, ūdens atvades sistēmas uzlabošanu (grāvju rakšana, zāles, krūmu pļaušana, nomaļu apauguma noņemšana, caurteku nomaiņa) u. c. darbus.
Pašlaik LAU ir sācis bedru masveida remonta darbus uz asfalta seguma autoceļiem, jo ir iestājušies iedobju labošanas tehnoloģijām atbilstoši laika apstākļi. Bedru remontdarbi tiek veikti prioritārā secībā atbilstoši autoceļu uzturēšanas klasēm – A, B, C, D, E.
Saskaņā ar normatīvajiem aktiem bedru remonts uz A uzturēšanas klases autoceļiem jāveic līdz 1. jūnijam, uz B uzturēšanas klases autoceļiem līdz 15. jūnijam, C un D uzturēšanas klases autoceļiem līdz 1. jūlijam, E uzturēšanas klasei līdz 1. septembrim. Bedres, kuras rodas no jauna, tiek remontētas visa gada garumā.
Reklāma