Valsts meža dienests, apkopojot darbiniekus un sabiedrību interesējošos jautājumus par iestādes plānotajām strukturālajām pārmaiņām, kā arī ieklausoties izteiktajos aicinājumos nesasteigt šīs pārmaiņas, lēmis palēnināt struktūras izmaiņu ieviešanas gaitu. Pārmaiņas ieviesīs pakāpeniski, sākot ar šī gada 2. maiju. Šo pārmaiņu mērķis ir izveidot dienestu par mūsdienīgu, efektīvu valsts pārvaldes iestādi, kas palīdz klientiem īstenot viņu likumīgās intereses, ilgtspējīgi saimniekojot savā mežā, informē Vineta Vilcāne, Valsts meža dienesta sabiedrisko attiecību speciāliste.
Valsts meža dienesta (VMD) jaunā struktūra paredz izveidot sešas tematiskās pārvaldes līdzšinējo desmit virsmežniecību jeb reģionālo struktūrvienību un iestādes Centrālās administrācijas vietā. Tiek veidota Mežsaimniecības pārvalde, Medību pārvalde, Attīstības pārvalde, Nodrošinājuma pārvalde, Juridiskā pārvalde un Meža ugunsapsardzības pārvalde, kā arī Iekšējās uzraudzības daļa. Tās darbu sāks 2. maijā.
«Bauskas Dzīve» interesējās, kas mainīsies Bauskas novadā, vai paliks Bauskas mežniecība. «Pēc 2. maija visi līdzšinējie klientu apkalpošanas centri jeb mežniecības darbosies un sniegs klientiem pakalpojumus, arī Bauskas mežniecība. Arī visi VMD darbinieki strādās no tiem pašiem birojiem jeb darbavietām, no kurām līdz šim,» skaidro V. Vilcāne.
Jaunā struktūra risina vairākas identificētās problēmas, uz kurām norādījuši dienesta darbinieki, klienti un arī sadarbības partneri, piemēram, objektīvas un vienādas attieksmes trūkums pret klientiem visās struktūrvienībās, amatpersonu lēmuma ietekmējamība, nevienmērīga darbinieku noslodze u. c. Šīs problēmas nevar atrisināt esošajā pārvaldības struktūrā, pauž VMD.
«VMD ilgstoši sastopas ar grūtībām īstenot uzdotās funkcijas apmierinošā līmenī bez diezgan ievērojama finanšu palielinājuma. Ik gadu pieprasām papildu valsts budžeta finansējumu 4 miljonu eiro apmērā, tomēr šo finansējumu nekad nepiešķir. Pārmaiņas ir vērstas uz to, lai, darbu darot citādi, varētu izpildīt uzdoto un vienlaikus iekļauties esošajā finansējumā,» uzsver VMD ģenerāldirektore Aina Stašāne.
Jaunās struktūras ieviešanai prognozēta pozitīva ietekme uz VMD pakalpojumu saņemšanu. Klientu apkalpošana klātienē turpmāk notiks visos līdzšinējos klientu apkalpošanas centros (mežniecībās), turklāt līdz ar strukturālajām pārmaiņām VMD attīstīs klientu servisu un e-pakalpojumus, tādējādi uzlabojot sniegto pakalpojumu kvalitāti.
VMD pārmaiņas ir balstītas iestādes darbības stratēģijā 2021. – 2027. gadam izvirzīto mērķu sasniegšanai. Darbības stratēģiju apstiprinājis zemkopības ministrs, un tās izstrādē piedalījušies visi VMD vadošie darbinieki. Turpmākajiem gadiem kā prioritātes dienests izvirzījis radīt izcilu klientu pieredzi, saņemot pakalpojumu, stiprināt dienesta kapacitāti, uzlabojot procesu un resursu pārvaldību, kā arī veicināt darbinieku profesionalitāti un motivāciju, pauž VMD.
Tā mēs palēnām pārejam uz e-pakalpojumu VMD, kurš tad uzraudzīs reālo situāciju, no Rīgas būūūs tā pagrūti!!!!