Gulbenes novadā 10. februārī noslēdzās tradicionālais ziemas rallijs “Sarma 2024”, kas tika aizvadīts patiesi ziemīgos apstākļos. Arī šogad uzvaru rallija kopvērtējumā izcīnīja citas valsts pārstāvis – igaunis Egons Kaurs. Tādējādi jau četrpadsmit gadus latviešu sportisti nav spējuši sev paturēt šī iemīļotā ziemas rallija galveno uzvaru, portālu informēja rallija “Sarma” preses sekretārs Ģirts Avotiņš.
Latvijas kausa izcīņas otrajā posmā vēsturiskajām rallija automašīnām absolūta dominance bija Kristapa Dzīvīša un Mārtiņa Rudeviča ekipāžai no Bauskas novada. Tuvākos sekotājus viņiem izdevās pārspēt par vairāk kā divām minūtēm.
Jau vēstījām, ka K. Dzīvīša un M. Rudeviča ekipāža Vēsturisko rallija automašīnu kausa izcīņā uzvarēja pagājušajā gadā un arī šo gadu sāka ar uzvaru Alūksnes posmā.
Aizraušanās ar sacensībām Kristapam Dzīvītim sākusies jau pirms laba laika. «Alūksnē savulaik rīkoja ledus sacensības uz ezera. Tiklīdz Rīgā augstskolā beidzās nodarbības, ņēmu mašīnu, braucu uz sacensībām un tur toreiz arī ieguvu kausu šķīvja izskatā,» atceras K. Dzīvītis. Izmēģinājis braukt minirallijā, supersprintā un pļavu trasēs, līdz minirallija sacensībās uz vienu posmu palicis bez stūrmaņa. «Minirallijā ātrumposmi ir divus līdz četrus kilometrus gari, bet citādi tas pats, kas normālā rallijā, tikai mazākā formātā, un ir ierobežojumi – samazināts ātrums, ātruma slāpētāji. Tur būtībā ar jebkuru ielas mašīnu var izbraukt un izjust, kā notiek rallijs. Latvijā sacensības ir populāras – piedalās ap simts dalībniekiem,» stāsta K. Dzīvītis.
Mārtiņam Rudevičam arī ir sava pieredze rallija vidē – sanācis savulaik palīdzēt Mārim Neikšānam. Ar Kristapu abi sastapās jau ap 2006. gadu. «Sapratām, ka esam līdzīgi domājoši cilvēki, abiem bija «Audi». Uzturējām kontaktus,» atceras M. Rudevičs.
Kad uz vienu posmu K. Dzīvītis palika bez stūrmaņa, viņš piedāvāja to izmēģināt Mārtiņam. «Nobraucām kopā un sapratām, ka varam. Es pārliecinājos, ka braukt pie stūres kā pilotam nav mans, bet, sēžot blakus, jūtos labi, un man tas patīk – ir iespēja izbaudīt to, ko kādreiz gribēju. Tā izveidojās ilgtermiņa sadarbība,» stāsta M. Rudevičs.
Vēsturisko autorallija kausa sacensībās pašlaik piedalās trīs «Subaru» uzņēmuma auto un baušķenieku ekipāža ar 1984. gada «Audi-80 Quattro». «Piecu cilindru 20 vārstu dzinējs. Leģendārs «Audi» motors. Jauda ar 34 milimetru restruktoru ir 335 zirgspēki un 670 ņūtonmetri,» parametrus apraksta Kristaps. Par laimi, ar dzinēju pagaidām nav problēmu. Tas nav izjaukts vismaz astoņus gadus – apkopes ir veiktas, bet citādi ļoti uzticams, izturīgs dzinējs.
«Braucam ar mašīnu, kuru esam paši sataisījuši. Esam «garāžas džeki» ar iemaņām. Mārtiņam ir tēvs ar labām tehniskajām zināšanām, un 80 procentus no visa vajadzīgā varam izdarīt paši. Tas, ka par to nav nevienam jāmaksā, ir liels pluss. Rallijā brauc ļoti daudz ekipāžu, kas remonta un pārbūves pakalpojumus pērk,» teic Kristaps.
Viņš ne tikai pilnveido savu auto, bet ikdienā arī būvē dzinējus, pamatā amatieru autosportam un rallijam. Lai arī viņš prot uzbūvēt auto, pats sevi par meistaru vēl pieticīgi nesauc, jo zināšanas par motoriem apguvis pašmācības ceļā. Draugi gan Kristapu nodēvējuši par «Racing Animal», jo viņam ir gan dūša, gan arī pieredze pie stūres jau no bērnības Gulbenes pusē, kur, kā zināms, uz visiem ezeriem ir ziemas trases un treniņu iespējas.
Reklāma