Otrdienas vakarā daudzi kurzemnieki devās skatīties Liepājas ostas vēsturē smagākās kravas – 384 tonnas sveroša sinhronā kompensatora un tā transporta – nokļūšanu līdz Grobiņas pagastam, ziņo TV Kurzeme.
Kravu pavadīja gan to pārraugošie speciālisti, gan Valsts policija, krustojumos apturot satiksmi.
Iekārtas ražotājs “Siemens” izvēlējās tās pārvešanai Liepājas kompāniju SIA “Ultima”.
Līdz šim smagākās no Liepājas pārvestās kravas bijušas ap 180 tonnām. Latvijā – 370 tonnas, arī šo kravu veda “Ultima”, pastāsta uzņēmuma pārstāve, šī projekta vadītāja Anna Manninena.
Visi iesaistītie šim pārvadājumam gatavojas gadu, kopā ar kompānijas un “Latvijas valsts ceļu” ceļu inženieriem tika izstrādāts maršruts, veikta risku analīze, pārbaudīts, lai tas būtu droši un slodzes nebūtu kritiskas ceļiem.
Kravu atveda kuģis ar saviem celtņiem, izkrāva piestātnē, to glabāja uz speciāliem paliktņiem. Uz tehnikas tā nedrīkst stāvēt, jo pārāk smaga.
Latvijā nav tehnikas, kas varētu vest šādas masas kravu, tā ieradās no Igaunijas.
“Tas ir 22 asu modulārais treileris. Tas ar hidrauliskām iekārtām izlīdzina svara spiedienu, 270 tonnas faktiski stāv uz astoņām asīm, bet svars izlīdzinās uz visām asīm,” pastāsta “Ultimas” pārstāve.
Pēc kravas pārvešanas veiks ceļu pārbaudi, vai nav nodarīta kāda skāde.
Trešdien iekārtu novietoja tur uzceltajā elektrības stacijā, lai pēc testu veikšanas ieslēgtu nākamā gada februārī, kad visas trīs Baltijas valstis vienlaikus atslēgsies no tā sauktā BRELL elektrotīkla, kas tās tagad savieno ar agresorvalstīm – Krieviju un Baltkrieviju.
Foto:lieajniekiem.lv
Reklāma