
Reģionālajā sabiedriskajā transportā no nākamā gada 15.janvāra pieaugs biļešu cenas, pagājušajā nedēļā nolēma Sabiedriskā transporta padome, norādot, ka tarifu izmaiņas ir sabalansētas, lai saglabātu pakalpojumu kvalitāti, garantētu finansiālu ilgtspēju un sinhronizētu cenas ar Baltijas reģiona līmeni. Tarifu korekcijas ir orientētas uz pārvadājumu attālumiem, ņemot vērā reģionu pieejamību.
Padomē atzīmēja, ka Latvijā ir vienas no zemākajām reģionālā sabiedriskā transporta biļešu cenām Eiropā, kā arī izmaiņas bija nepieciešamas, lai saglabātu pieejamu un kvalitatīvu sabiedriskā transporta pakalpojumu visā Latvijas teritorijā.
Tarifi tiek pārskatīti regulāri ne retāk kā reizi gadā, ņemot vērā uzkrāto inflācijas līmeni un vidējās darba samaksas izmaiņas salīdzinājumā ar iepriekšējo periodu.
Autotransporta direkcijas (ATD) pārstāve Sanita Heinsberga informēja, ka no 2026. gada janvāra sabiedriskā transporta biļešu cenas paaugstināsies par 30 centiem (Pierīgā) un 20 centiem (pārējā Latvijā), tātad sagaidāmais pieaugums braucieniem arī Bauskas maršrutos būs 20 eirocentu apmērā.
Braukšanas maksas atvieglojumi pasažieriem, kuriem tādi ir jau šobrīd (piemēram, daudzbērnu ģimenēm, bērniem ar invaliditāti utt.), nemainīsies arī pēc tarifu maiņas. Savukārt abonementa biļetes aprēķināšanas “formula” būs jaunā cena starp gala pieturām x 20.
Dotētais reģionālās nozīmes autobusu maršruta tīkls nākamgad Latvijā plānots 56,145 miljonu kilometru apmērā, kas ir par 11,06 miljoniem kilometru jeb 16% mazāk nekā prognozēts 2025.gadā. Paredzēts, ka katrā maršruta tīkla daļā tiks samazināti reisi vai reisu daļas ar zemu rentabilitātes un pārvadāto pasažieru rādītāju.
S. Heinsberga norādīja, ka arī Bauskas novadā plānotas izmaiņas. Informācija par konkrētiem maršrutiem un reisiem, uz kuriem attieksies izmaiņas (kuri tiks slēgti utt.), ATD sola sniegt tuvākajā laikā.
“Izmaiņas maršrutos un reisos tiks ieviestas pakāpeniski, informējot par to arī sabiedrību. Reģionālais sabiedriskā transporta tīkls ir pastāvīgi mainīgs saistībā ar pasažieru vajadzībām, neatkarīgi no tarifu celšanas,” atzīmēja S. Heinsberga.
Viņa apliecināja, ka plānots ieviest arī sabiedrisko transportu pēc pieprasījuma. Paredzēts, ka sabiedriskais transports pēc pieprasījuma izpildīs attālākos reģionos ar M1 kategorijas automobiļiem, kuros ir četras līdz astoņas sēdvietas. Patlaban notiek sagatavošanās darbi, tostarp plānots izstrādāt speciālu lietotni un zvanu centru, lai pakalpojumu pielāgotu cilvēku vajadzībām.
“Šobrīd ar Eiropas Komisiju tiek saskaņots pakalpojuma sabiedriskais transports pēc pieprasījuma finansēšanas avots, tāpēc precīzāka informācija gaidāma vēlāk – pakalpojumu Latvijā plānots ieviest 2026. gada beigās vai 2027. gadā,” tā S. Heinsberga.