Ceturtdien, 20. jūnijā, Bauskā Ceriņu ielas posmā no Dārza ielas līdz Biržu ielai notiks asfaltbetona virskārtas ieklāšana. Darbu laikā Ceriņu ielā satiksme tiks slēgta, jo asfaltbetonu plānots ieklāt uzreiz visā ielas platumā, lai izvairītos no šuvju veidošanas, portālu informēja Bauskas novada pašvaldības sabiedrisko attiecību nodaļas speciālists Artūrs Dulbe.
Saskaņā ar noslēgto līgumu darbus minētajā objektā veic SIA “VIA”. Uzņēmuma darbu vadītājs Andris Zīle pavēstīja, ka šonedēļ pārbūves procesam paredzēts pielikt punktu. “Ceturtdien sāksim sagatavošanas darbus jau no paša rīta, ap pusdesmitiem būs gudronators, kas nogruntēs visu ar emulsiju, lai abas kārtas saliptu kopā. Pēc tam sekos asfaltēšanas darbi, cilvēki pirms tam uz darbu vai citu galamērķi varēs droši aizdoties, bet vakarā jau pa jauno asfaltu atgriezties. Vēl tikai nedaudz jāpaciešas, tā ir pēdējā virskārta. Bauskai vēl priekšā galveno ielu remonti, šīs neērtības uzreiz aizmirsīsies. Tas viss liksies tik sīkumaini, kad sāks frēzēt Kalna ielu un apli taisīt,” nosaka A. Zīle.
Piektdien, 21. jūnijā, vēl paredzēti darbi pie iebrauktuvēm. Ar šo tad process te noslēgsies. “Vēl jau tādi nelieli sīkumiņi, piekopšanas darbi kā melnzemes pielīdzināšana, zāles iesēšana, kur tā nav uzdīgusi. Dokumentācija tiks sakārtota līdz jūlijam un sekos objekta nodošana. Visi termiņi būs ievēroti,” apliecināja A. Zīle.
SIA “VIA” vienlaikus strādā arī Biržu ielā, kur arī atlicis iebrauktuves sakārtot un asfalta virskārtu ieklāt. “Šī pati asfalta brigāde, kas šonedēļ strādā Ceriņu ielā, pēc Jāņiem darbus turpinās Biržu ielā. Tur ir ļoti daudz iebrauktuvju un kāda nedēļa paies, kamēr visu izdarīsim, jo daudz ir roku darbs. Jūlijā domāju, ka arī tur finišēsim,” prognozē A. Zīle.
Jau vēstījām, ka seguma maiņa Ceriņu ielas posmā no Dārza ielas līdz Biržu ielai izmaksās 278 720,66 eiro, ieskaitot pievienotās vērtības nodoklim(PVN), bet Biržu ielas posma no Dārza ielas līdz Biržu ielai 23 remontdarbi – 550 449,23 eiro ar PVN.
Vai ir paredzēts pēc Ceriņu ielas posma remonta savest kārtībā paralēlo ielu (starp daudzstāvu mājām, kura savieno Biržu ielu ar Dārza ielu), kura , “pateicoties” šim remontam ir sabeigta? Visa automašīnu plūsma notika pa šo ielu (smagie, traktori, vieglās automašīnas). Un lai domes darboņi nestāsta, ka šis būtu jārisina daudzstāvu mājas iedzīvotājiem.
Vai tad tā “iela” pieder kādam citam kā māju dzīvokļu īpašniekiem? Nu nē tak, tā kā paši arī remontēs!
Neko neteiktu, ja to ielu izmantotu tikai paši iedzīvotāji. Bet ja to, visu remonta laiku izmanto remontā iesaistītie smagie auto, traktori, u.c. tehnika, tad lai arī sakārto to ielu.
Jāsāk apdomāt, vai nevajadzētu uzlikt barjeru, lai pa šo ielu varētu braukt tikai iedzīvotāji.
Šis ir klasisks būvnieku riska apdrošināšanas gadījums. Sačakarēji, labo par savu naudu vai apdrošinātāja, ja esi apdrošinājies. Turklāt sabojātā labošanas prasībai bija jābūt līgumā. Ja nav, tad ir korupcijas varbūtība. Korupcijas gadījumos ar būvnieku apietas kā ar jēlu olu.
Kā saki “sačakarēšana” ir jāpierāda, bez tam ja nav zīmes, kas kādam ko liedz (svars, transporta veids u.c.) tad tik suņi rej, bet karavānas…
Biržu ielas posmā no Ceriņu ielas līdz Dārza ielai ir transporta līdzekļu masas ierobežojoša zīme, domājiet Ceriņu ielas remonta laikā kāds to ievēroja?! Nē! Ceļu „čakarēja” katru remonta laika dienu!!! Vai šo posmu tagad arī ir paredzēts atjaunot?!
Sačakarēšanu jāuzrauga pasūtītājam. Ja pasūtītājs to nedara, tad ir idiots vai korumpēts.
Te ir spilgts piemērs kā rūdīts būvnieks uzspļauj laikam jau neprofesionālim, laikam jau pasūtītājam. Iemaukti būvniekam jau bija jāuzliek ar līguma palīdzību un regulāru objekta kontroli, fotografēšanu, soda aktu un rēķinu rakstīšanu. Ja nesaprot cilvēcīgu valodu. Tas nav iespējams bez pieredzes un izglītības un korupcijas gadījumā. Lai tas būvnieks kādreiz trāpās par apakšuzņēmēju kaut vai SKONTO, vismaz pieci juristi viņu izgērbs pliku par ākstīšanos!
Vienmēr ir tā bijis, ka pie kārtīga saimnieka būvnieks salabo visu sabojāto, tai skaitā kaimiņiem sabojāto.
Latvijā būvnieks korumpē pasūtītāju un arī būvuzraugus lai varētu uzspļaut likumiem, standartiem, līgumam, laika grafikam, kā rezultātā būvnieks gūst lielāku peļņu. Tā dara lielākā daļa būvnieku, ja viņiem to ļauj pasūtītājs un kāda iestāde.
Kādam skaistuma stulbuma etalonam atbilst tas drausmīgais vēders uz Biržu ielas pie kapiem pretī Cerinu ielai?!
Vēders labi izskatās datora ekrānā un maksā labu naudu.