Par Iecavas vidusskolas 9.a, b un c klasi varējāt lasīt «Bauskas Dzīves» 15. janvāra numurā. Šoreiz stāstām par 9.d, e, f un g klasi.
Par Iecavas vidusskolas 9.a, b un c klasi varējāt lasīt “Bauskas Dzīves” 15. janvāra numurā. Šoreiz stāstām par 9.d, e, f un g klasi.
Apjauš iespējas
Iecavas vidusskolas 9.d klasē izglītojas 20 pusaudžu, viņi tieši pēdējā mācību pusgadā kļuvuši apzinīgāki, cītīgāki. Šo audzinātājas Zandas Zīvārtes apgalvojumu apstiprina arī paši skolēni. “Esmu sapratusi, ka daudz, daudz vairāk jāmācās svešvalodas, jo bez tām dzīvē nekur tālu netikšu,” secina Elīna Cigankova. Savukārt Mārtiņš Mežiņš izlēmis, ka daudzās dzīves jomās būs nepieciešama matemātika, tāpēc vēl cītīgāk apgūs tieši šo priekšmetu. “Esmu sapratis, ka mācos tomēr sev, tāpēc tas jādara nopietni,” tāda ir Mārtiņa Penava atziņa.
“Man patīk, ka skolēni sāk apjaust, kādas iespējas viņiem ir dotas, tāpēc mācībās kļūst arvien nopietnāki. Turklāt tieši pēdējā mācību gadā klasē izveidojies kolektīvs, kur cits pret citu bērni ir draudzīgi un izpalīdzīgi. Esam daudz ceļojuši, kopā bijuši Igaunijā, Lietuvā. Ar lepnumu varu atzīt, man nav kauns ar šiem bērniem kaut kur doties, viņi ir ieinteresēti daudz redzēt, visu izzināt. Tāpēc arī klases ekskursijās iekļaujam ne tikai izklaides objektus, bet arī ko izglītojošu,” stāsta klases audzinātāja.
Ar šiem audzēkņiem skolotāja ir kopā kopš 5. klases, tāpēc topošās personības veidojušās viņas acu priekšā. Sportiski puiši, aktīvas meitenes, kuras nebaidās citiem atklāt savus talantus. Labi diplomāti, kuri vienmēr ar smaidu prot nogludināt tīši vai netīši izraisītus konfliktus. “Varbūt kādreiz vēl žagariņi vajadzīgi, tomēr bērni ar katru dienu kļūst lielāki, patstāvīgāki un atbildīgāki,” teic Z. Zīvārte.
Apzinoties, ka šis pavasaris būs citādāks nekā iepriekšējie, 9.d klases audzēkņi paši sev, eksāmenu laikam tuvojoties, vēl daudz veiksmes, spēju saglabāt vēsu prātu atbildīgos brīžos.
Būs īsti darbarūķi
Iecavas vidusskolas 9.g klasē izglītojas tikai četri audzēkņi. “Viņi visi ir sirsnīgi, saprotoši un līdzjūtīgi,” tā savus četrīšus raksturo klases audzinātāja Anžela Zikrataja.
Arī tālākais audzēkņu īpašību uzskaitījums ir vairāk pozitīvs – lai arī jūtīgāki par pārējiem, skolēni tomēr ir izpalīdzīgi, draudzīgi. Viņi paši nenoliedz, ka labāk jūtas savējo, klases biedru vidū, kaut gan kopumā skolā ne ar ko īpaši neizceļas.
Nenoliedzami, audzēkņiem grūtāk padodas atsevišķi mācību priekšmeti, un tos viņiem palīdz apgūt atbalsta pedagogi.
“Maniem skolēniem ir citādāks dzīves uzstādījums, tomēr es viņiem ticu. Viņi būs tie cilvēki, kuru panākumi dzīvē varbūt nebūs tik atkarīgi no labas izglītības. Tomēr skolā viņi būs iemācījušies daudz ko pozitīvu, dienās būs čakli darbarūķi, cilvēki, uz kuriem var paļauties,” optimisma pilna par saviem audzēkņiem ir skolotāja A. Zikrataja.