(Papildināta ar VIASAT viedokli.) Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) uzlicis par pienākumu kompānijai «Viasat» nekavējoties izbeigt negodīgu komercpraksi un pārtraukt sniegt maldinošu informāciju par piedāvātajiem televīzijas kanāliem, ziņo aģentūra LETA.PTAC arī nosūtījis centra veiktās «Viasat» pārbaudes lietas materiālus izvērtēšanai policijai, aģentūru LETA informēja PTAC pārstāve Ilze Žunde. Pēc viņas teiktā, PTAC secinājis, ka, veicot vienpusējas izmaiņas ar patērētājiem noslēgtajos līgumos, «Viasat» nav rīkojies atbilstoši profesionālās rūpības prasībām, proti, ir īstenojis negodīgu komercpraksi, jo atbilstoši Elektronisko sakaru likuma noteikumiem nav sniedzis patērētājiem informāciju par vienpusēji veiktajām izmaiņām noslēgtajos elektronisko sakaru pakalpojumu līgumos. Kompānija to nav sniegusi ne vēlāk kā vienu mēnesi pirms līguma nosacījumu grozījumu spēkā stāšanās dienas, kā arī nav sniegusi patērētājiem informāciju par tiesībām izbeigt līgumu bez līgumsoda piemērošanas un nav nodrošinājusi patērētājiem šādas tiesības. PTAC vērš patērētāju uzmanību uz to, ka gadījumā, kad «Viasat» nenodrošināja daļu no programmām, bet vēlāk to darbību atjaunoja, patērētājiem ir tiesības lūgt cenas samazinājumu saskaņā ar Patērētāju tiesību aizsardzības likuma 29. panta pirmās daļas 1. punktu atbilstoši laika periodam, kurā pakalpojums – attiecīgās programmas – netika nodrošināts. PTAC arī konstatējis, ka «Viasat» interneta vietnes sadaļā «TV kanāli» publicētā un reklāmas materiālos izmantotā informācija par piedāvātajiem televīzijas kanāliem tās vispārējā pasniegšanas ziņā, vērtējot no vidusmēra patērētāja uztveres viedokļa, maldina vai var maldināt patērētāju par «Viasat» piedāvāto pakalpojumu saturu un tās ietekmē var tikt negatīvi ietekmēta patērētāja ekonomiskā rīcība, jo viņš var pieņemt tādu lēmumu par līguma slēgšanu, kādu citādi nepieņemtu. Pēc «Viasat» īstenotās komercprakses izvērtēšanas un konstatējot, ka gada laikā «Viasat» par negodīgu komercpraksi jau tikusi piemērota administratīvā atbildība, kā arī ir konstatēta noziedzīga nodarījuma sastāva pazīme, PTAC lietas materiālus nosūtījis Valsts policijas Ekonomikas policijas pārvaldei tālākai izskatīšanai kriminālprocesa ietvaros. «Viasat» pārstāve Ilze Gabrāne portālam norādīja, ka uzņēmums respektē PTAC pieņemto lēmumu. Vienlaicīgi viņā vēlējās uzsvērt, ka «Viasat» ir informējis klientus par problēmām ar kanālu RTR, PBK un REN-TV izplatīšanu, visiem piedāvājot kompensācijas. Tāpat šogad veikti virkne uzlabojumi sadarbībā ar klientiem. «Līdz ko minēto kanālu izplatītājs pieprasīja tirgus situācijai neatbilstošu samaksu un piespiedu kārtā «Viasat» lika pieņemt lēmumu par īslaicīgu atteikšanos no kanālu RTR un PBK raidīšanas, klienti par to tika informēti. Būtiski, ka visi klienti kopš aprīļa, kad kanāli tika izslēgti, ir saņēmuši un joprojām var saņemt kādu no piedāvātajām kanālu kompensācijas iespējām – sporta kanālu paketi vai ekskluzīvu filmu kanālu TV 1000 Premium. Tiem, kuri sadarbību vēlas pārtraukt, pēc PTAC rekomendācijas ļaujam to darīt bez līgumsodiem. Tāpat kanālu trūkumu automātiski ir papildinājuši jauni kanāli krievu valodā, kopskaitā kopš aprīļa klientiem piedāvājot četrus jaunus kanālus (TVCI, VIASAT Nature, Euronews, Nick Jr.), savukārt septembrī pievienosies vēl viens (Diva Universal – līdz šim zināms kā Hallmark). Vienlaikus Viasat cer, ka RTR, PBK un REN-TV kanālu pazušana no ekrāniem ir īslaicīga, un uzņēmumam izdosies panākt vienošanos ar kanāla izplatītāju,» skaidroja I. Gabrāne. «Esam darījuši un darām visu, lai klienti pēc iespējas mazāk izjustu mūsu nesaskaņas ar kanālu RTR un PBK izplatītājiem, par to regulāri informējot arī PTAC. Uzskatu, ja «Viasat »būtu piekritis kanālu izplatītāju nosacījumiem, mēs būtu spiesti paaugstināt mēneša maksu, kas, visticamāk, būtu atkal cits patērētāju tiesību pārkāpums, kas daudz smagāk atsauktos uz mūsu klientiem. Aicinu vērst uzmanību uz to, ka šobrīd PTAC lēmums un izteiktie apgalvojumi, kamēr nav attiecīga tiesas sprieduma, ir tikai minējumi, līdz ar to aicinām atturēties no uzņēmuma iespējamās vainas iztirzāšanas,» portālam norādīja Valts Ermansons, «Viasat Latvija»vadītājs.
papildināta – PTAC atzīst par negodīgu «Viasat» īstenoto komercpraksi
13:11
09.09.2010