Bauskas autoostā no 1. februāra iepriekšpārdošanā kasē vairs nevarēs iegādāties biļetes uz Rīgu. Tā informē autoostas pasažieru pārvadājumu daļas vadītājs Jānis Kļaviņš. «Bauskas Dzīves» rīcībā ir informācija, ka SIA «Sabiedriskais autobuss» (SA) nolēmusi ar 1. februāri atteikties no biļešu iegādes iespējas autoostās Rīgā un Bauskā. Uzņēmuma vadītājs Vitālijs Komars paskaidroja, ka, visticamāk, tā arī būs. Ir vien vēl dažas nianses līdz galīgā lēmuma pieņemšanai. Šādi rīkoties viņš nolēmis, lai taupītu līdzekļus. V. Komars neatzīst, ka šāda kārtība varētu radīt neērtības pasažieriem: «Primārās ērtības – siltumu autobusā, sēdvietas vai stāvvietas – mēs nodrošinām un piedāvājam pat labākā līmenī nekā iepriekšējais pārvadātājs. Iespēja iegādāties biļetes iepriekš, tādējādi rezervējot sev sēdvietu, ir papildu ērtība, kuru mums konkursa nolikumā neprasīja nodrošināt.» Pārvadātājs sola, ka biļešu pārdošana autobusos neaizkavēs reisus. «Ir pārbaudīts – šoferis 50 biļetes var pārdot desmit minūtēs. Tas nav nekas sarežģīts, Rīgā gandrīz visas biļetes ir par vienu cenu – līdz Bauskai,» pārliecināts V. Komars. Autobusi piebrauks pieturvietā desmit minūtes pirms noteiktā laika un reisā dosies, kā paredzēts. J. Kļaviņš apgalvojumu, ka biļešu tirdzniecība autobusā neaizkavēs reisus, uzskata par nenopietnu. Veicot pētījumu, viņš konstatējis, ka vienas biļetes pārdošanai šoferis vidēji tērē 40 sekundes. Lai apkalpotu 30 pasažierus, būs nepieciešams ap 20 minūtēm. Šoferim papildu neērtības rada arī biļetes cena līdz Rīgai – Ls 2,15. Darbošanās ar sīknaudu ir laikietilpīga. «Tā ir klaja necieņa pret pasažieriem,» tā SA ieceri vērtē SIA «Bauskas autoosta» valdes priekšsēdētājs Uldis Kolužs. Liedzot biļešu tirdzniecību autoostā, Bauskā no darba nāksies atbrīvot kasieres. Likums paredz, ka algu kasierēm autoostās var izmaksāt no naudas, kas iegūta par biļešu tirdzniecību. «Atbilstīgi noteikumiem, no katras pārdotās biļetes autoostai pienākas desmit procentu. No Rīgas maršruta mēnesī mēs iegūstam ap 1000 latu. Tā ir alga divām kasierēm, kā arī viņu darba tehniskajam nodrošinājumam. No rajona maršrutiem šādu summu mēs neiekasēsim, līdz ar to kasieres nāksies atbrīvot no darba,» skaidro U. Kolužs. «Uzņēmējam, kurš nav vietējais un kuru investē ārzemēs, vietējās problēmas nav saistošas,» vērtējot SA rīcību kā sociāli bezatbildīgu, secina U. Kolužs. Viņš arī piebilst, ka par SA ieceri lūgs skaidrojumu Autotransporta direkcijai (ATD). Arī «Bauskas Dzīve» nosūtījusi vēstuli ATD, kurā lūdz skaidrot, vai šāda rīcība nav pretrunā ar Ministru kabineta 2012. gada 28. augusta noteikumiem Nr. 599 «Sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanas un izmantošanas kārtība». Cita vidū tajos noteikts, ka «pasažieris tiesīgs rezervēt vietu reģionālā starppilsētu nozīmes maršruta sabiedriskajā transportlīdzeklī. Vietu rezervē klātienē biļešu tirdzniecības vietā, elektroniski vai pa tālruni vismaz piecas diennaktis pirms sabiedriskā transportlīdzekļa atiešanas». «Bauskas Dzīve» jautā arī par invalīdu tiesībām, iegādājoties sev kasē biļetes ar 1. un 2. numuru, rezervēt sēdvietu autobusā. Līdzko tiks saņemta ATD atbilde, iepazīstināsim ar to lasītājus.
«Sabiedriskais autobuss» nevēlas pārdot biļetes autoostu kasēs
17:38
22.01.2013