Pirmdiena, 8. decembris
Gunārs, Vladimirs, Gunis
weather-icon
+1° C, vējš 0.45 m/s, D-DR vēja virziens
BauskasDzive.lv ikona

Lasītājs jautā, tel. 63922963

Cik ilgi pašā Bauskas centrā pa sūdiem mīcīsimies? Skvērs pie novada domes ēkas nekopts, zariem piemētāts, putni ķēzās, celiņš nekad nav redzējis slotu. Te cilvēki normāli nevar pārvietoties, vairāk šeit pulcējas dzērāji un ļaudis bez noteiktas dzīvesvietas. Cik ilgi tas tā turpināsies?
– Bauskas novada domes priekšsēdētāja vietnieks Voldemārs Čačs paskaidroja, ka zemes Pionieru ielā 2 īpašniecei SIA «Baltrade» ir nosūtīta e-vēstule ar aicinājumu pievērst lielāku uzmanību teritorijas uzkopšanai. Uzdots pašvaldības policijai pastiprināti kontrolēt, lai netiktu lietoti alkoholiskie dzērieni ne tikai šajā skvērā, bet visā novada teritorijā. Ar putniem gan šajā skvērā būšot jāsamierinās, jo diemžēl neesot izdomāta metode, kā tos varētu aizbaidīt.

Savā e-pastā saņēmu vēstuli no «Swedbank» par aizdomīgiem darījumiem manā kontā. Lai piekļūtu kontam, e-pastā atsūtīts
aicinājums pierakstīties. Kā pareizi rīkoties, ja saņemta šāda satura vēstule? Kā banka parasti brīdina savus klientus, ja ir veikti aizdomīgi darījumi? Kur vērsties šādās situācijās?

– «Swedbank» pārstāvis Jānis Krops skaidro, ka šis noteikti ir krāpniecisks e-pasts. Viņš  iedzīvotājiem iesaka šādus e-pastus izdzēst un, galvenais, nekādā gadījumā nespiest uz e-pastos iekļautajām saitēm vai arī nekādā gadījumā neievadīt savus internetbankas pieejas datus logos, kas atveras pēc šādām saitēm. «Krāpnieki izdomā dažādus veidus, kā izvilināt internetbankas pieejas datus no banku klientiem. Tāpēc galvenā ziņa, kas vienmēr jāatceras, – banka nekad nesūtīs e-pastus, kuros lūgs atvērt kādu pielikumu vai saiti, kurai sekojot jāievada internetbankas dati. Ja banka tiešām vēlēsies, lai no klienta puses sekotu kāda rīcība, tad banka nosūtīs aicinājumu klientam pašam sazināties ar banku,» teic J. Krops.

Viņš atzina, ka par šādiem e-pastiem banka ir informēta un sadarbojas ar ekspertiem, kas palīdz bloķēt šādas krāpnieciskas lapas vai e-pastus. Tomēr jāpatur prātā, ka krāpnieki veikli var mainīt e-pastus, no kuriem šādas vēstules tiek sūtītas, vai mājaslapas, kuras imitē īstās banku mājaslapas. Tāpēc, ja klients atcerēsies šādu aicinājumu laikā pats zvanīt vai rakstīt bankai un nesekot nekādiem aicinājumiem to darīt caur krāpnieku atsūtītām saitēm, tad klientu dati būs drošībā un satraukumam nav pamata.

«Swedbank» komunikācijā ar klientiem izmanto arī e-pastus, tomēr tos izsūta no bankas domēna, piemēram, zelta.apkalposana@swedbank.lv, taču svarīgākais, «Swedbank» nekad savos e-pastos neaicina klientus sekot kādai saitei, kas atvērtos kā «Swedbank» internetbanka, kurā jāievada klientu dati. Ja «Swedbank» atsūtīs e-pastu, kurā aicinās klientu pieslēgties savai internetbankai, tad nekad nepievienos saiti, kuru klientam atvērt. Tā vietā banka aicinās klientam pašam sazināties ar kredītiestādi vai arī pašam atvērt internetbankas lapu.

BauskasDzive.lv ikona Komentāri

BauskasDzive.lv aicina interneta lietotājus, rakstot komentārus, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro minētos noteikumus, komentārs var tikt izdzēsts vai autors var tikt bloķēts. Administrācijai ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem. Jūsu IP adrese tiek saglabāta.