Svētdiena, 7. decembris
Antonija, Anta, Dzirkstīte
weather-icon
+1° C, vējš 0.45 m/s, D-DA vēja virziens
BauskasDzive.lv ikona

Nodošanu plāno septembrī

Mēmeles ielas remontdarbos pasludināts tehnoloģiskais pārtraukums

Iestājoties autoceļu būvdarbiem nepiemērotiem laika apstākļiem, pagājušajā nedēļā sācies tehnoloģiskais pārtraukums Mēmeles ielas remontā Bauskā.

Pirms tehniskās pauzes ielu apsekoja Bauskas pašvaldības pārstāvji, kas vēlreiz pārliecinājās, ka drīz pilsētā būs par vienu labiekārtotu teritoriju vairāk.

Gaidīti 30 gadi

Bauskas novada domes attīstības un plānošanas nodaļas vadītāja Ilze Tijone skaidroja, ka Mēmeles ielas pārbūve bija iespējama, jo tās apkārtnē esošie uzņēmēji apņēmušies radīt jaunas darbavietas. Lielākās cerības viešot SIA «HQ Chipper Parts», kas iekārtojusies bijušajās ATU telpās. Uzņēmums specializējies kok-snes šķeldotāju rezerves daļu ražošanā, to remontā un restaurācijā. Ja īpašums nebūtu te iegādāts un firma nebūtu solījusi ražotni pārcelt uz Bausku, pašvaldībai ielas atjaunošana būtu gājusi secen.  
I. Tijone atzīmēja, ka teritorijas sakārtošana gaidīta vairāk nekā 30 gadus. SIA «BM-projekts» izstrādātajā projektā ietverta arī vides sakārtošana un labiekārtošana. Izbūvējot kvalitatīvu virsūdeņu atvadīšanas sistēmu, novērsta piesārņotu ūdeņu nokļūšana Mēmelē. 

Kopš 2008. gada Bauskas pilsētā tika plānots Mēmeles ielas apļveida krustojums ar vietējo autoceļu V1005, arī šis satiksmes mezgls turpmāk uzlabos satiksmes drošību, pārliecināta I. Tijone.

Bez aizrādījumiem
Pašvaldības pārstāve atgādina, ka projekta īstenošana sākta 2019. gada 11. decembrī pēc līguma parakstīšanas ar Centrālo finanšu un līgumu aģentūru (CFLA). Ielas pārbūvi veic SIA «VIA», nepilna gada laikā te bijuši četri auditi – trīs no Būvniecības valsts kontroles biroja un viens no finansētājas – CFLA. «Būvniekam nav fiksēti aizrādījumi, un tas tik bieži praksē negadās,» secina I. Tijone. Viņa neslēpj, ka arī iepriekš pašvaldībai bijusi sadarbība ar priekšzīmīgiem būvniekiem, bet SIA «VIA» izceļoties ar savu sniegumu.

I. Tijone precizē, ka nākamajam gadam atlikuši 700 tūkstoši, ko būvniekam apgūt. Jāizbūvē ceļa virsma, jāuzliek ceļa zīmes, vajadzīgs horizontālais marķējums, izbūvētās konstrukcijas pie upes jāaprīko ar koka virsmām. «Ļoti daudz no tā, kas būvniekam paredzēts grafikā, jau ir paveikts. Atbilstoši līgumam nākamajā gadā SIA «VIA» vēl var sešus mēnešus strādāt, bet domāju, ka ilgāk par diviem mēnešiem te neko nedarīs,» teic I. Tijone. Viņa atzīmē, ka visu laiku ir strādāts budžeta ietvaros, grozījumi bijuši astoņu procentu apmērā. Taču izmaiņas, kas ieplānotas vien iedzīvotāju ērtību labad, īstenotas.

Siltā ziema ļauj darbus turpināt
Pagājušajā gadā ielas būvniecei SIA «VIA» tehnoloģiskais pārtraukums bijis vien uz īsu brīdi, siltā ziema nodrošinājusi darbu nepārtrauktību. «Tie pārsvarā bija apakšzemes darbi, ko varēja īstenot arī aukstajā sezonā zemā temperatūrā, tagad jāpaveic tas, kam nepieciešami plus desmit un vairāk grādu,» skaidro SIA «VIA» darbu vadītājs Artūrs Puķe. Viņš lēš, ka objektu atvērs vien nākamā gada aprīlī, 86 – 90 % darbu ir paveikti. Darbi finišēs jūnija vidū, bet objekta nodošana, visticamāk, būšot septembrī, kad ielu pilnībā varēs sākt ekspluatēt abos virzienos. Tagad satiksme atjaunota tādā pašā kārtībā kā pirms remontdarbu sākuma – divvirzienu kustība atļauta vien līdz va/s «Latvijas Autoceļu uzturētājs» Bauskas rajona bāzei, tālāk paredzēts tikai viens virziens.

No iedzīvotāju puses būvnieki ik pa laikam kritizēti. «Katrs būvniecības process nozīmē, ka traucēta cilvēku ierastā ikdiena, tāpēc bieži sūdzas. Taču pie šādām situācijām esam pieraduši, tā ir ceļu būvnieku ikdiena,» situāciju raksturo SIA «VIA» projektu vadītājs Mārtiņš Miķelsons.

Viņš atklāj, ka pēc objekta ieziemošanas ik nedēļu kāds atbrauks un apsekos, vai kaut kas nav sagandēts, vai uzmanība jāpievērš kādiem apgrūtinājumiem, kas iespējami, piemēram, no izbūvētajām lietusūdens uztvērēj-akām. Tām ir pielietota jauna tehnoloģija, kas populāra rietumos, bet Latvijā izmantota retāk, jo sadārdzina projektu un sarežģī būvniecības darbus. Situācija ar «Covid-19» uzņēmumam šajā objektā nav traucējusi.

Uztrauc bērnu drošība
Gan Codes, gan Vecsaules pagasta, gan Bauskas pilsētas iedzīvotāji jau izmanto izremontēto posmu nokļūšanai Bauskā vai kā pastaigu maršrutu. «Tagad ir labi, bet sākumā gan bija traki, īpaši ielas galā, kur izbūvēts aplis. Ar ratiņiem nevarēja pabraukt, gājām uz domi un arī citu māmiņu vārdā runājām, lai šo situāciju novērš. Pēc sūdzībām šķembas tika noblietētas un apstākļi nedaudz uzlabojās. Dzīvojam netālu no «Argo» veikala. Nenoliedzami, tagad Mēmeles ielu izmantojam daudz biežāk, gan pastaigājoties, gan ejot uz centru. Iepriekš jau te reti savu kāju spērām un pārsvarā uz pilsētu gājām pār Mēmeles gājēju tiltiņu,» stāsta sastaptā Iveta Krūmiņa.

Viņa atklāj, ka trūkst kāda rotaļu elementa pašiem mazākajiem, kā arī vecāka gadagājuma ļaudīm jau tagad prasās pēc soliņa, kur piesēst un atpūsties.

Par Mēmeles ielas izskatu priecājas tās iedzīvotājs Juris Rozenbergs. Viņš gan bažījas par bērnu drošību, kuri pieraduši, ka automašīnu kustība te minimāla. «Kad atļaus abu virzienu kustību, te jau būs maģistrāle. Lūdzu pašvaldībai, lai ierīko «gulošos policistus», bet mans lūgums laikam palicis nesadzirdēts,» spriež Juris Rozenbergs.

Bauskas novada domes sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāja Ieva Šomina paskaidroja, ka Mēmeles iela ir valsts reģionālā autoceļa P87 Bauska–Aizkraukle posms, pa kuru notiek tranzīta satiksme. Saskaņā ar normatīvo regulējumu ātrumvaļņus neierīko uz maģistrālajām ielām, kur ir tranzīta satiksme. Tāpat te nav paredzēta arī barjeru ierīkošana, kas atdalītu ietvi no brauktuves.
 Projekta kopējās plānotās izmaksas ir 3 230 463,44 eiro.

BauskasDzive.lv ikona Komentāri

BauskasDzive.lv aicina interneta lietotājus, rakstot komentārus, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro minētos noteikumus, komentārs var tikt izdzēsts vai autors var tikt bloķēts. Administrācijai ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem. Jūsu IP adrese tiek saglabāta.