
Jūlija beigās pēc satiksmes organizācijas maiņas projekta izstrādes Kalna ielai varētu sākt šī projekta īstenošanu, samazinot braukšanas joslas Kalnā ielā, informēja Bauskas novada domes priekšsēdētājs Aivars Okmanis (NA).
Šobrīd noslēgts līgums ar projektētāju par satiksmes organizācijas maiņas projekta izstrādi, kas būšot gatavs jūlija beigās. Pēc tā varēšot sākt ielas joslu samazināšanu. Okmanis skaidro, ka Mēmeles ielas rotācijas apli vēl neizbūvēs, bet veidos pagaidu rotācijas apli. Plānots, ka tiks samazinātas braukšanas joslas taisnā virzienā. Kreisais pagrieziens būtu iespējams.
Okmanis uzskata, ka sastrēgums neveidosies liels, kā piemēru ņemot Iecavu, kur jau ir izveidota viena braukšanas josla ar iespēju nogriezties pa kreisi no atsevišķas joslas.
“Mērķis ir padarīt iedzīvotājiem drošu pilsētu. Smagās automašīnas pilsētai cauri izbrauks lēnāk nekā līdz šim. Gribam novērst to, ka automašīnas caur vecpilsētu uzņem ātrumu,” skaidro Okmanis.
Slēgto joslu vietā pagaidām neesot plānots ierīkot autostāvvietas, jo tas paredzētu barjeru pārkārtošanu, un pasažieriem, kas automašīnas novietotu stāvvietā, nebūtu iespējams no automašīnas izkāpt.
Bauskas apvienības pārvaldes vadītājs Aleksandrs Gurkovskis skaidro, ka satiksmes organizācijas maiņas mērķis ir uzlabot drošību iedzīvotājiem un padarīt ielu pieejamāku gājējiem.
Plānots samazināt joslu skaitu uz Mēmeles tilta, jo arī VSIA “Latvijas Valsts ceļi” (LVC) plāno sašaurināt joslu skaitu no krustojuma ar Kalna, Draudzības un Mežotnes ielu līdz krustojumam ar Mēmeles ielu, skaidro Gurkovskis. Draudzības, Kalna un Mežotnes ielas krustojumā, braucot no un uz Rīgas pusi, katrā pusē Kalna ielai būšot joslas ar iespēju tikai nogriezties pa kreisi, attiecīgi uz Draudzības vai Mežotnes ielu.
Gurkovskis pauž, ka LVC plānojot to realizēt šogad, un ar pašvaldību saskaņota satiksmes organizācijas maiņa. “Aplis Mēmeles tilta galā tiek veidots, lai mierinātu satiksmi,” saka Gurkovskis.
Jau ziņots, ka Bauskas novada pašvaldība organizēja konferenci “Kā (iz)dzīvosim līdz Bauskas apvedceļam?”, lai aktualizētu ar Bauskas un Iecavas apvedceļa izbūvi saistīto jautājumu virzību, kā arī diskutētu par iespējamiem īstermiņa risinājumiem A7 tranzīta ietekmes mazināšanai abās pilsētās.
Valsts galvenā autoceļa A7 satiksmes intensitāte ir trīs reizes lielāka par projektēto transporta vienību optimālo skaitu, būtiski pārsniedzot esošā ceļa caurlaides spēju.
Bauskas novada pašvaldībā skaidroja, ka pētījumos ir pierādīta maģistrāles pārlieku negatīvā ietekme uz pilsētas iedzīvotāju dzīves kvalitāti, īpaši veselību, un pilsētvidi kopumā. Gaisa piesārņojums un trokšņu līmenis pilsētā pārsniedz normatīvajos aktos noteiktos robežlielumus.