Sestdiena, 6. decembris
Nikolajs, Niklāvs, Niks, Nikola
weather-icon
+3° C, vējš 0.45 m/s, D-DR vēja virziens
BauskasDzive.lv ikona

LVC: Atkusnī pasliktināsies grants autoceļu stāvoklis (11)

Pēc sniegotās nedēļas nogales visā valsts teritorijā iestājies atkusnis, gaidāmi arī nokrišņi lietus un slapja sniega veidā, vietām austrumu daļā iespējama atkala, tādēļ var ievērojami pasliktināties grants autoceļu stāvoklis, aģentūru LETA informēja VSIA “Latvijas valsts ceļi” (LVC) pārstāvji.

Ziemā grants autoceļi tiek uzturēti ar piebraukta sniega kārtu un atkusnī tie var būt ļoti slideni, brīdina LVC. Patlaban šāda situācija veidojas valsts ziemeļu un austrumu reģionos. Grants ceļiem ziemā bīstamās vietas kaisa ar pretslīdes materiāliem un rievo, taču atkusnī uzturēšanas darbi nav efektīvi, jo kūstošais sniegs un lietus noskalo smiltis no ceļa, bet rievojums izkūst.

Mainīgajos laikapstākļos grants segumā pastiprināti veidojas bedres, nokrišņu un pārmitrināta seguma dēļ bedres nav iespējams operatīvi nolīdzināt un ir jāgaida, kamēr ceļi nožūs. LVC informē, ka šī problēma patreiz ir aktuāla Kurzemē un dienvidu reģionos, kur sniega kārta nokūst ātrāk.

Temperatūras svārstības un nokrišņi veicina pastiprinātu bedru veidošanos uz autoceļiem ar novecojušu asfalta segumu. LVC aicina informēt par bedrēm uz valsts autoceļiem, zvanot uz diennakts bezmaksas tālruni 80005555. Ziemā atkušņa laikā un starpsezonā uz valsts autoceļiem tiek labotas tikai satiksmei bīstamās jeb avārijas bedres. Avārijas bedres tiek aizpildītas, pielietojot aukstā asfalta tehnoloģiju, kas izmantojama darbu veikšanai neatkarīgi no laika apstākļiem, tostarp lietus laikā un pie negatīvas gaisa temperatūras.

LVC aicina autovadītājus rēķināties ar laikapstākļiem un to ietekmi uz autoceļu stāvokli, plānot papildu laiku ceļam un izvēlēties piemērotu braukšanas ātrumu.

Ilgstoša atkušņa rezultātā uz grants ceļiem var iestāties arī šķīdonis, tādā gadījumā tiks ieviesti masas ierobežojumi, norāda LVC.

Foto autors: Ivars Bogdanovs

BauskasDzive.lv ikona Komentāri (11)

ha
09:02 15.01.2025
Lauku ceļi,kā mīnu lauks.Var palikt bez zobiem, bez mašīnas)))))
Braucējs
11:35 15.01.2025
Ko var muldēt LVC, grants ceļi nav izbraucami, nevis pasliktinās to stāvoklis. Šajā ziemā vispār netiek uzturēti un tīrīti !
Celiņš laukos
12:56 15.01.2025
Tak samierinieties. Nauda ceļiem būs tikai mazāk.
Eksperts
13:58 15.01.2025
Visa tā grants ceļu uzturēšana ir naudas izniekošana. Pirms ziemassvētkiem manā galā trīs smagās mašīnas bēra mazus akmentiņus, troksnis liels, bet jēga maza. Tagad viss bedrēs un nevar pateikt, ka kaut kas vispār darīts - nauda/darbs vējā. Tajā pašā laikā ceļmalas vietām nav šķūrētas, viss ūdens guļ uz ceļa, grāvju nav. Jāber kārtīgas biezas šķembas un jātaisa grāvji gar ceļmalām, savādāk labāk vispār neko nedarīt. Tad jau labāk kaut pa metram asfaltu liet katru gadu.
Senais
14:42 15.01.2025
Kā braukt uz Skaistkalni, Kurmeni? Vienīgi caur Biržiem LT vai caur Iecavu aplīts sanāk pamatīgs tāpat uz Bārbeli, Valli, Vecumniekiem! Brunava, Tunkūni izvēles nav visur tikai vecie škembu ceļi! Un skumjākais ka nekas nav mainijies jau kā minimums 70gadus!!! Skumji, ļoti skumji!!! Miljardi pazuda railibaltik un visiem labi.
Disidis
15:12 15.01.2025
Kāda tauta,tāda valdība,tāda valsts un tādi ceļi.
DDD
15:22 15.01.2025
Un lieljaudas autotransports mierigi brauc par šiem izšķīdusajiem ceļiem zem ierobežojošām zīmem bez problēmām. Kam vispār šis zīmes vajadzīgas? Kuru sodīs un kuram pakratīs ar pirkstu? Pēc maka biezuma?
SM
17:06 15.01.2025
Vienā citā diskusijā par ceļiem bija viedokļi par 2+2 buvēšanu uz visām pilsētām un es norādīju uz nesamērīgi garajiem ceļiem attiecībā pret cilvēku skaitu. Diemžēl nevienā variantā ar ceļiem labi risinājumi nesanāk - vai nu dabūt jaunus cilvēkus valstij, celt daudzkārtīgi produktivitāti vai tomēr urbanizēties un atteikties no kkādiem ceļiem, vismaz tādā izpratnē ka uzturēt. Ja iet pēdējo variantu, kas ir ātrākais risinājums tad jādomā kurus ceļus marķēt ar pašu zemāko uzturēšanas klasi (lasīt - neuzturēt), iedzīvotājiem dot kompensācijas un atpirkt viensētas, lai tie pārceltos pie ceļiem, kuri iezīmēti kā paliekošie. Ja nebūs tāda pieeja, tad ilgstošākā periodā cilvēki bez kompensācijām un zaudējumiem paši pārcelsies apstākļu spiesti, tikai tas būs sāpīgi un ilgi un ar zaudējumiem. Rādās, ka uz šo variantu pašvaldības arī liek kārti. Tāpēc ja meklējiet dzīvesvietu, nekādā gadījumā nemeklējiet to pie zemas intensitātes ceļiem.
Pilsonis
17:16 15.01.2025
LVC un LVM,valsts iestādes vai tad nevarētu vienoties ka škidonī neved kokmaterialus
Rudīte
21:59 15.01.2025
Sākās! Visa bēda ir ka nav grāvju! Un ceļš ir kā vanna!
bazara ekonomika
19:33 17.01.2025
Daudz karjeru ir LVM. Tikai nezin kāpēc šo karjeru produkcijai priekš valsts un pašvaldību ceļiem ir tirgus cena. Ar Latvijas smilšu, grants, šķembu tirgus cenu nav nekādu cerību salabot ceļus.

BauskasDzive.lv aicina interneta lietotājus, rakstot komentārus, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro minētos noteikumus, komentārs var tikt izdzēsts vai autors var tikt bloķēts. Administrācijai ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem. Jūsu IP adrese tiek saglabāta.