Eiropas valstīs medus pārdošanai nav nekādu ierobežojumu, to pārdod un pērk pēc brīvā tirgus noteikumiem.
Eiropas valstīs medus pārdošanai nav nekādu ierobežojumu, to pārdod un pērk pēc brīvā tirgus noteikumiem. Šim tirgum gatavojas arī Latvijas biškopji.
Tiekoties ar Bauskas rajona dravniekiem, Valmieras rajona Biškopības biedrības vadītājs Valdis Biļinskis raksturoja medus tirgus īpatnības. Eiropas valstīs pavisam maz – tikai 10 procentu – šī veselīgā produkta pārdod tīrā veidā. Pārējais tiek sagatavots kopā ar dažādām, neskaitāmi daudz piedevām.
Beļģijā, piemēram, viens no pieprasītākajiem ir medus kopā ar sinepēm. Iespējamas visdaudzveidīgākās kombinācijas. Medus ar anīsa vai citu aromātisku vielu piejaukumu ir katra gaumes lieta. Arī no Krievijas un Ukrainas Latvijā sāk ievest fasētu medu ar piedevām. Vietējie biškopji izmēģina savus variantus, pagaidām gan nesteidzīgi un piesardzīgi. Veikalu plauktos redzamas burciņas, kurās medus ir kopā ar riekstiem. Kā jau tirgū, visu noteiks pieprasījums. Valmieras rajonā «Rūjienas piensaimnieks» izmēģinājis saldējuma ražošanu ar ziedputekšņu piedevu.
V. Biļinskis pēc iepazīšanās ar Somijas dravnieku ikdienu secinājis vienu – preci jāprot piedāvāt. Somu bitenieki neatkarīgi no dravas lieluma cenšas iekārtot veikaliņus, kuros prasmīgi izvietots medus un bišu produkti. Aizvien lielāku popularitāti iegūst arī dažādu formu un izmēru vaska svecītes.
Latvijas biteniekiem jāmeklē un jāveido savs tirgus. Arī tālab šogad Siguldā tiks rīkotas medus dienas. Šī vieta izraudzīta tādēļ, ka Siguldu apmeklē daudz tūristu. Uzaicinās piedalīties ārstniecības augu audzētājus un kopā ar viņiem skaidros medus vērtīgās īpašības. V. Biļinskis uzskata, ka plašai auditorijai ieteicams izdevums ir «Medus avīze», jo tajā sniegts apskats par produkta daudzveidīgajām īpašībām. Visbiežāk medu iegādājas tad, kad cilvēks ir saaukstējies. Dziedniecībā tas izmantojams daudz plašāk, tāpat arī lietojams kulinārijā.