CSDD Bauskas nodaļas priekšnieks Mintauts Lasmanis uzsvēra, ka rajonā reģistrēto transporta vienību skaits – 17953 – neatspoguļo patieso ainu, jo tikai 50,97 procenti no šiem braucamrīkiem ir satiksmes dalībnieki.
CSDD Bauskas nodaļas priekšnieks Mintauts Lasmanis uzsvēra, ka rajonā reģistrēto transporta vienību skaits – 17953 – neatspoguļo patieso ainu, jo tikai 50,97 procenti no šiem braucamrīkiem ir satiksmes dalībnieki. Tas nozīmē, ka tehniskajai apskatei uzrādīti tikai 9695 transporta līdzekļi.
Inspektori uz «randiņu» vēlreiz aicina sievietes
CSDD Bauskas nodaļas tehniskās apskates un sertifikācijas kontroles punkta galvenais tehniskās kontroles inspektors Juris Spalis «Bauskas Dzīvi» informēja, ka 1998. gadā apskatītas 13787 transporta vienības, no tām pamatpārbaude veikta 9900 transporta līdzekļiem. Saspringtā- kie mēneši bijuši jūlijs (apskatīti 1268 braucamie), augusts, septembris. Kopš tehniskās apskates dokumentos minēts konkrēts datums, kad apskate jāveic, sastrēgumu vairs nav. Protams, daudziem autoīpašniekiem pirmajā piegājienā neizdodas pārliecināt inspektorus par transporta līdzekļa tehnisko kārtību, tāpēc vēlreiz uz apskates vietu tiek lūgti atbraukt apmēram 32 procenti autoīpašnieku. Kā smējās inspektori Vladimirs Bobovičs un Jons Liepa, cits braucot pat trešo un ceturto reizi.
«Visbiežāk mēs vēlreiz vēlamies redzēt sievietes,» sacīja Juris Spalis. «Tas tāpēc, ka viņas pirms došanās uz tehnisko apskati, iegriežas servisā un vēlas, lai meistari sagatavo auto. Viņi saķīlē ar’, bet autoīpašniece taču nezina, ko taisīt, savukārt servisa darbiniekiem grūti konstatēt vainu,» piebilda V. Bobovičs. J. Spalis apgalvoja, ka, novērtējot automobiļu tehnisko kārtību, visgrūtāk ar vainu konstatēšanu sokas Berdigana servisa vīriem Iecavā.
1999. gada janvārī pamatpārbaude veikta 802, bet atkārtota pārbaude 155 transporta līdzekļiem. Janvārī pirmajā reizē par braukšanai izmantojamām atzīti 65 procenti transporta vienību, februārī – 66,7 procenti.
Naudas dēļ vai drošībai?
Automobiļa tehniskā kārtība raksturo tā īpašnieka attieksmi pret satiksmes drošību. Inspektori ir sastapuši 70. gados ražotu braucamo, kam nevainojamā kārtībā ir stūres mehānisms, bremžu iekārta, apgaismojums u. c. Viņiem ir nācies redzēt arī pāris gadu desmitu jaunāku auto, kam apskates uzlīmes vietā nākas vien izrakstīt «slimības lapu». Nereti, arī pēc mēneša atbraucis, autoīpašnieks nav novērsis inspektoru konstatētās vainas.
Mintauts Lasmanis atcerējās viesošanos Čehijā, kur 8. klases skolniecēm tika uzdots jautājums: «Kāpēc ir vajadzīga transporta līdzekļu tehniskā apskate?» Meitenes pārsteigtas atbildējušas: «Mūsu drošībai, protams!» «Zinot iedzīvotāju attieksmi pret satiksmes drošību mūsu valstī, toreiz nodomāju, ka daudzu ģimeņu atvases Latvijā noteikti atbildētu šādi – lai CSDD iekasētu sev naudu… Kaut es, tā prātodams, būtu kļūdījies!» sacīja CSDD Bauskas nodaļas priekšnieks Mintauts Lasmanis.