Bārbeles pamatskolā 23. oktobrī noslēdzās mācību cikls projektā «Bārbeles pagasta sabiedrības un skolas iesaistīšana lēmumu pieņemšanā».
Bārbeles pamatskolā 23. oktobrī noslēdzās mācību cikls projektā «Bārbeles pagasta sabiedrības un skolas iesaistīšana lēmumu pieņemšanā».
«Iedzīvotājiem nevajag gaidīt lēmumus «no augšas», bet pašiem jāmāk aktīvi iesaistīties to pieņemšanā. Tā bija mūsu pamatideja, plānojot mācību ciklu,» stāsta skolas direktore Dace Pen- ķe, projekta vadītāja. Viņa spriež, ka projekta mērķi ir izdevies īstenot. Skola varējusi paplašināt izziņas materiālu klāstu, jaunas zināšanas iemantojuši mācību semināru dalībnieki. Viņi gūtās prasmes varēs lietot darbā ar bērniem un vecākiem. Semināros rasto pieredzi iecerēts likt lietā, lai uzlabotu sadarbības sistēmu skolā un pagas- tā, nodrošinātu kvalitatīvāku informācijas apriti. Ir nodoms semināru programmu izmēģināt arī vecāku skolas nodarbībās.
Mācību noslēgumā katram dalībniekam tika dots uzdevums izstrādāt pagasta vīziju un izplānot tā attīstības stratēģiju kādā no trim virzieniem – labklājība, kultūra vai izglītība. Ar darba rezultātiem un apkopotajām idejām ikviens interesents varēs iepazīties pamatskolas mācību centrā. Projektu darba grupā kopā ar D. Penķi izstrādājuši skolotāji Inese Dāboliņa un Voldemārs Barens, to izdevies īstenot ar Sorosa fonda-Latvija atbalstu.
Bārbeles pamatskolas kolektīvs jau paguvis apliecināt spēju plānot attīstību un pieņemt lēmumus. Šajā mācību gadā noslēdzas skolas attīstības programma, kas tika izstrādāta laikposmam no 1995. līdz 2000. gadam. Šo programmu izdevies īstenot pilnībā, drīz tiks sāk- ta jauna projekta sagatavo- šana.