Izglītības un zinātnes ministrs Kārlis Šadurskis ar valsts izglītības inspektoriem tikās ceturtdien, 7. augustā, Bauskas 1. vidusskolā.
Izglītības un zinātnes ministrs Kārlis Šadurskis ar valsts izglītības inspektoriem tikās ceturtdien, 7. augustā, Bauskas 1. vidusskolā.
Visu pagājušo nedēļu Bauskā notika valsts izglītības inspektoru kursi, ko organizēja Valsts izglītības inspekcija.
Viss pašu rokās
Ministrs sarunā pauda savu viedokli par vairākiem inspektorus interesējošiem jautājumiem. Viņš atbalstīja prasību paaugstināšanu privātajām, arī valsts augstskolām, mudinot inspektorus vairāk strādāt, veicot augstskolu pārbaudes. Ministrs izteica savu kluso sapni par profesionālās izglītības nākotni – tuvākajos gados visas profesionālās izglītības iestādes sakārtot un nodot pašvaldību pārziņā. K. Šadurskis uzskata, ka nav lielas nozīmes skolu direktoru atestācijai, bet par atbalstāmu nosauca pedagogu atestāciju. To gan nevajadzētu noteikt par stingri obligātu. Svarīgi panākt, lai katrs skolotājs pats cenšas sasniegt augstāku kvalifikāciju, jo no tā būs atkarīgs viņa atalgojums.
Runājot par administratīvi teritoriālo reformu, ministrs sacīja, ka viņš atbalsta 40 novadu izveides projektu, problēmas izglītības darba reorganizēšanai neradīšot arī 80 novadu modeļa ieviešana.
Neaizmirst dzīves pabērnus
Valsts izglītības inspektoru kursos piedalījās arī pārstāves no Krievijas – Maskavas pilsētas Izglītības departamenta izglītības inspekcijas speciālistes Ludmila Markuševa un Olga Moisejeva. Viņas klāstīja par savu darba pieredzi, problēmām, to risinājumu, uzklausīja Latvijas kolēģu atzinumus.
«Mums ir prieks redzēt, ka jūsu valsts izglītības inspektori ir tik augstas raudzes speciālisti, ka viņu statuss valsts izglītības sistēmā ir tik nozīmīgs,» apliecināja L. Markuševa. Runājot par Latvijas un Krievijas kopējo pagātni un padomju laika izglītības sistēmu, Maskavas ierēdnes uzsvēra, ka svarīgi ir nepazaudēt jau tolaik izstrādāto sistēmu rūpēties par bērniem un skolēnu augsto zināšanu līmeni. Ieviešot jaunas izglītības formas, dibinot licejus, koledžas, skolēniem ir iespējams gūt daudz vispusīgāku izglītību.
Maskavietes klāstīja, ka pašlaik Krievijā valdība arvien vairāk domā par palīdzību dažādu sociālo slāņu – īpaši trūcīgo audzēkņu un bāreņu – bērnu izglītošanai. Tāpēc ar interesi viešņas iepazina Īslīces SOS bērnu ciemata darbu un dzīvi tajā.
Izglītības iespējas atšķiras
Problēmu izglītības jomā netrūkst arī Krievijā. Augstākas varētu būt pedagogu algas, joprojām ir nepietiekams jaunu cilvēku pieplūdums skolās, maz ir pedagogu vīriešu. Lai arī mācību iestādēs ievieš modernas tehnoloģijas, tomēr informātikas līmenis varētu būt krietni augstāks. Viešņas uzsvēra, ka ir jānošķir izglītības līmenis, iespējas Maskavā un pārējā Krievijā. Tas tomēr ir ļoti atšķirīgs.