Redakcijas telefonakcijā 22. septembrī uz klientu jautājumiem atbildēja Valsts privatizējamās akciju sabiedrības «Latvenergo» Dienvidu elektrisko tīklu amatpersonas.
Redakcijas telefonakcijā 22. septembrī uz klientu jautājumiem atbildēja Valsts privatizējamās akciju sabiedrības «Latvenergo» Dienvidu elektrisko tīklu amatpersonas. Iedzīvotāju tālruņa zvanus uzklausīja Dienvidu elektrisko tīklu direktora vietnieks Mārtiņš Kalējs, Bauskas tīklu rajona vadītājs Aivars Ievenieks, viņa vietnieks Raitis Ignatjevs un Bārbeles tīklu rajona vadītāja vietnieks Jānis Stienis.
Gateris traucē skatīties televīzijas pārraides
Vairākus jautājumus klienti uzdeva par traucējumiem elektroenerģijas piegādē. Īslīces pagasta Adžūnu iedzīvotājs informēja, ka dažās attālās lauku mājās spriegums nepieļaujami mainās pēc ledusskapja vai televizora ieslēgšanas. Aivars Ievenieks apsolīja, ka visdrīzākajā laikā pēc norādītās adreses ieradīsies speciālisti, lai noskaidrotu traucējumu cēloņus. Līdzīga situācija radusies arī Iecavas iedzīvotājam no Rīgas ielas 1. Viņš stāstīja, ka augustā četras reizes dzīvoklī elektrība nodzisusi uz vairākām stundām. Klients apgalvoja, ka zvanījis Bauskas tīklu rajona dispečerdienestam. Telefonakcijas laikā kļuva zināms, ka dispečerdienests šādu informāciju nav saņēmis. Bauskas tīklu rajona speciālisti Iecavā, Rīgas ielā 1, pārbaudīs elektrosadales sistēmu un par situāciju ziņos mājas īpašniekam.
Vecumnieku centra iedzīvotāja apgalvoja, ka elektropiegādes traucējumus tuvākajā apkaimē radot gatera darbība. Šādas situācijas, kā atzina Jānis Stienis, neesot retums. Traucējumus var novērst, ierīkojot papildu transformatoru. Uz minēto objektu dosies Bārbeles tīklu rajona vadība.
Informācijas trūkums rada pārpratumus
Pasūtīt jaunas norēķinu grāmatiņas vai saņemt dažādu informāciju Bauskas tīklu rajona klienti var, piezvanot pa tālruni 22131 vai 27154. Bārbeles tīklu rajona klientiem jāzvana pa telefonu 37285 vai 37282. Norēķinos par patērēto elektrību nevajadzīgi pārpratumi rodas informācijas trūkuma dēļ. Piemēram, ja klients nolēmis ilgstoši neuzturēties savā dzīvoklī un nelietot elektrību vai nolēmis pārtraukt līgumattiecības ar elektropiegādātāju, par to iepriekš vajadzētu informēt elektropiegādes dienestu. Jāiegaumē, ka visiem klientiem par patērēto elektrību jāmaksā katru mēnesi. Aizmāršības sekas acīmredzamas – no šī gada aprīļa līdz jūnijam Bauskas tīklu rajona apkalpes zonā elektroenerģijas piegāde pārtraukta 300 patērētājiem. Par pieslēguma atjaunošanu jāmaksā apmēram Ls 4. Personām, kuras jaunā dzīvesvietā (pēc dzīvokļa maiņas vai pirkšanas) vēlas saņemt strāvu, jāierodas attiecīgajā Tīklu rajonā, lai noslēgtu līgumu par elektrības piegādi.
Gādājot par klientu ērtībām, no 1. septembra Bauskā darbojas jauns pilsētas sabiedriskā transporta maršruts. Katru dienu no Bauskas autoostas uz Codes pagasta «Spriegumiem» (Bauskas tīklu rajona administrācijas ēka) kursē autobuss. Pensionāriem ļoti izdevīgs varētu būt reiss plkst. 8.35 (no Autoostas). No «Spriegumiem» atpakaļ uz pilsētu autobuss atiet plkst. 9.40. Jaunā maršruta atklāšanu veicināja sadarbība ar SIA «AIPS».
Energodienests jābrīdina par darbiem cirsmās
Elektropiegādes traucējumus, kas rodas bojātu līniju dēļ, nereti izraisa meža cirtēji. Vairāk tas izjūtams Bārbeles tīklu rajonā. Šāda rīcība rada lielus zaudējumus un pastiprina riska faktorus. Bārbeles tīklu rajona vadītāja vietnieks Jānis Stienis atgādināja uzņēmējiem un privātpersonām, ka ciršanas darbu norise konkrētā meža iecirknī elektrolīniju tuvumā noteikti jāsaskaņo ar energodienestu. Savukārt Bauskas tīklu rajona vadītājs Aivars Ievenieks uzsvēra, ka speciālisti īpaši lielu uzmanību velta elektrotraumu profilaksei, uzsverot izglītojošā darba nozīmi skolās. Viņš aicināja iedzīvotājus būt vērīgākiem un ziņot par sarautiem vadiem, nogāztiem balstiem, kā arī par nenoslēgtām elektroietaisēm pa tālruni 05 vai 23420. Bārbeles zonas iedzīvotāji var izmantot tālruni 37284.