SIA «Aips», kas rajonā nodrošina pasažieru pārvadāšanu, nule kā saņēmusi četrus jaunus Polijā ražotus autobusus «Autosan».
SIA «Aips», kas rajonā nodrošina pasažieru pārvadāšanu, nule kā saņēmusi četrus jaunus Polijā ražotus autobusus «Autosan». Trim no tiem ir 39 sēdvietas, vienam, modernākam modelim – 47.
Pērn «Aips» autoparks jau papildinājās ar trijiem «Autosan» firmas autobusiem (32 sēdvietas). Jūnija sākumā ir jāsaņem vēl trīs transporta vienības.
SIA «Aips» ir nodibinājusi kontaktus ar «Autosan» rūpnīcu. Tajā bijusi iespēja pārliecināties, kā top šie autobusi, kā tos apstrādā pret koroziju. Pēc divām nedēļām uz Poliju dosies pāris atslēdznieku, lai gūtu apmācību «Autosan» autobusu tehniskajā apkopē. Rudens pusē iecerēts sākt «Autosan» tehniskās apkopes tepat Bauskā.
Ar Polijā ražotajiem autobusiem papildinājušies autobusu parki arī Jēkabpilī, Daugavpilī un Saldū.
Mašīnu vadīs arī šoferis miljonārs
Būtiski, ka «Autosan» autobusam, atšķirībā no vecajiem «LAZ» braucamajiem, pamatā ir rāmis. Tāpēc autobuss ir mehāniski daudz izturīgāks, piemērots mūsu ceļiem, atzīmē SIA «Aips» tehniskais direktors Aivars Pundurs. Jaunie autobusi patērē nedaudz vairāk par divdesmit litriem dīzeļdegvielas uz 100 kilometriem, ko A. Pundurs vērtē kā ļoti labu rādītāju.
«Mašīnu ir mazāk nekā labu cilvēku, kuru rīcībā tās nodot,» saka tehniskais direktors.
Šoferīši, kuriem uzsmaidījusi laime sēsties pie jauna braucamā stūres, pārmaiņas uztver ar dalītām jūtām. Autovadītājs Ziedonis Petrovskis spriež, ka paies laiks, kamēr pieradīs pie jaunā braucamā. Savukārt «miljonārs» Jānis Laiškonis, kura «kontā» ir apmēram trīs miljoni nobrauktu kilometru, neslēpj prieku par to, ka jaunajā autobusā nebūs jāsalst pašam, ne jāsaldē pasažieri. Turklāt šo braucamrīku vadīt esot daudz vieglāk.
«Autosan» brauks visos maršrutos
Trīs jaunie autobusi kursēs uz Rīgu, vienu norīkos kādā rajona maršrutā. Divi autobusi, ko «Aips» saņems jūnija sākumā, brauks lauku maršrutos, bet ar trešo, 43-vietīgo, ir iecere sākt tūrisma pakalpojumu sniegšanu, jo ir pieprasījumi, bet nav bijis atbilstošas tehnikas braucieniem pa Eiropu, stāsta SIA «Aips» direktors Uldis Kolužs.
«Esam izvēlējušies «Autosan» marku, kas ar laiku droši vien būs visos maršrutos. Tiks slēgts līgums par rezerves daļu iegādi no rūpnīcas,» saka U. Kolužs. «Autobusus esam iegādājušies uz nomaksu. Ja būtu vairāk naudas, nomainītu visu autoparku uzreiz. Tas ekonomiski būtu izdevīgāk – jaunam autobusam vajadzīga tikai tehniskā apkope. Rietumos nevienā autoparkā nenodarbojas, piemēram, ar metināšanas darbiem, kā tas vēl joprojām ir pie mums.»