Pēc ārkārtējās situācijas pasludināšanas Latvijā un Eiropā pieprasījums pēc šķidrajiem olu produktiem Latvijā un to ārvalstu realizācijas tirgos krities līdz pat 80%, pēc vārītajiem olu produktiem – līdz 50%, aģentūru LETA informēja «Balticovo» valdes loceklis, komunikācijas un attīstības direktors Toms Auškāps.
«Kopš ārkārtas situācijas pasludināšanas Latvijā un Eiropā esam strauji jutuši «Covid-19» krīzes negatīvo ietekmi uz viesmīlības un sabiedriskās ēdināšanas nozari, kas radikāli veicinājis šķidro un vārīto olu produktu pieprasījuma kritumu,» viņš sacīja.
T. Auškāps piebilda, ka īpaši jūtams šķidro un vārīto olu produktu pieprasījuma kritums eksporta tirgos, kur pēc olām čaumalās uzreiz dominēja augstas pievienotas vērtības šķidrie un vārītie olu produkti, kas ir primārās produktu grupas «HoReCa» segmentā. Tāpat «Co-
vid-19» ietekmējis vispārējo pārtikas distribūciju Eiropā, valstis vairāk nekā jebkad agrāk fokusējas uz vietējo ražotāju produkcijas iegādi.
Viņš atgādināja, ka pēdējo gadu laikā «Balticovo» ir investējusi vairākus miljonus eiro produktu attīstībā un kopš pagājušā gada sākusi pildīt šķidros olu produktus – olu kulteni, baltumu un pankūku mīklu – ilgtspējīgā, kvalitatīvā un modernā bioloģiski noārdāmā «TetraPak» iepakojumā ar jaunu zīmolu «EVA», ar ko plānots attīstīt un stiprināt «Balticovo» produkcijas piegādi Eiropas mazumtirdzniecības tīklos.
Uzņēmums turpina ieguldīt līdzekļus, audzējot vistas ārpus sprosta, jo Skandināvijas un Rietumeiropas tirgos joprojām aug pieprasījums pēc šķidrajiem un vārītajiem olu produktiem, kas tapuši tieši no šādām olām.
Komentējot izejvielu cenu tendences, viņš sacīja, ka graudu cenas pavasarim raksturīgi kāpj un šogad nedaudz straujāk kā citus gadus. «Pagaidām grūti spriest, vai kāpuma straujums saistīts ar krīzi. Katrā ziņā SIA «Balticovo» ir sevi nodrošinājusi ar graudu krājumiem līdz nākamajai graudu sezonai rudenī,» sacīja T. Auškāps.
«Balticovo» ir lielākais olu un olu produktu ražotājs Ziemeļeiropā ar vairāk nekā 45 gadu pieredzi. Tā ražotne un filiāles atrodas Iecavā, Madonā un Daugavpilī. 70% saražotās produkcijas eksportē uz vairāk nekā 20 valstīm. Uzņēmuma lielākā īpašniece ir SIA «BCO», kam pieder 95,42% akciju.
Jau ziņots, ka «Covid-19» pandēmijas dēļ Latvijā no 13. marta līdz 12. maijam izsludināta ārkārtējā situācija un noteikta virkne aizliegumu un ierobežojumu, kas atstāj negatīvu ietekmi uz daudzām uzņēmējdarbības nozarēm. Ņemot vērā sarežģīto situāciju, valdība un Saeima lēmusi par dažādām atbalsta formām uzņēmējiem un krīzes iespaidā bez darba un ienākumiem palikušajiem cilvēkiem.