Šī gada 1. decembrī SIA «Lattelekom» sāks Bauskas rajona klientu vietējo telefona sarunu uzskaiti. Informē SIA «Lattelekom» Bauskas klientu apkalpošanas centra vadītāja VALENTĪNA SKUJA.
Šī gada 1. decembrī SIA «Lattelekom» sāks Bauskas rajona klientu vietējo telefona sarunu uzskaiti. Informē SIA «Lattelekom» Bauskas klientu apkalpošanas centra vadītāja VALENTĪNA SKUJA.
– Vietējo sarunu uzskaite tiek ieviesta telekomunikāciju tīkla modernizācijas ietvaros. Tā paredz pakāpenisku pāreju no analogā uz ciparu tīklu un ir nepieciešama, lai novērstu tīkla pārslodzi, nodrošinātu ātrāku un kvalitatīvāku savienojumu ar izsaucamo abonentu. «Lattelekom» jau iepriekš informēja, ka telekomunikāciju tīkla modernizācijas rezultātā tiks uzlabota sakaru kvalitāte. Bauskas rajona iedzīvotāji varēs sazināties ar ārvalstīm bez operatoru starpniecības, kā arī izmantot 900. sērijas informācijas un 909. sērijas izklaides tālruņa pakalpojumus, kā arī «Apollo Internet» pieslēgumu.
Klientiem jāsaprot, ka informācija ir prece un par to ir jāmaksā. Katram santīmam, kas ieguldīts biznesā, jāpelna neatkarīgi no tā, vai uzņēmējs ir «Lattelekom» vai cits. «Lattelekom» ir uzņēmējsabiedrība, tāpēc nav pamata cerēt, ka kaut ko varētu saņemt par velti. Kaut kas par brīvu vienam klientam nozīmētu tikai to, ka par to maksā kāds cits, jo mums nav citu naudas avotu kā klientu maksājumi.
– Kāda būs maksa par vietējām sarunām?
– Par vietējām sarunām klientam būs jāmaksā 1,5 santīmi par minūti, kopā ar PVN tas būs 1,75 santīmi. Būs arī taupības tarifs, kas ir par 30 procentiem zemāks. Tas darbosies no plkst. 20 līdz 7, kā arī sestdienās un svētdienās. Tad par minūti būs jāmaksā 1,1 santīms, kopā ar PVN – 1,3 santīmi. Maksājumos par vietējām sarunām atlaides saņems vientuļie pensionāri, 1. grupas invalīdi un invalīdi, kuri lieto teksta telefona aparātus. Maksa par iekšzemes tālsarunām pagaidām netiek mainīta.
– Vai iedzīvotāji, saņemot telefona rēķinus decembrī, saņems arī izdruku par vietējām sarunām novembrī?
– Ieviešot vietējo sarunu tarifikāciju Rīgā, iedzīvotājiem tika dota iespēja iepazīties ar sarunu analīzi, pirms viņiem bija jāsāk maksāt par vietējām sarunām. Tomēr izrādījās, ka šāda sistēma radīja daudz pārpratumu un neskaidrību. Tāpēc tika pieņemts lēmums sniegt klientiem skaidru un nepārprotamu informāciju par vietējo sarunu apmaksas sākuma datumu.
– Kādas novitātes būs jaunajos rēķinos?
– Papildus iepriekšējā rēķinā iekļautajai informācijai, jaunajā rēķinā tiks uzrādīts vietējo sarunu (kas bijušas garākas par 10 minūtēm) atšifrējums un kopējā summa par īsajām vietējām sarunām (t. i., par tām sarunām, kas bijušas īsākas par 10 minūtēm).
– Vai klienti varēs saņemt pilnīgu vietējo sarunu analīzi?
– Izmaksas, kas saistītas ar garo sarunu analīzes pievienošanu katra abonenta rēķinam, iekļautas pamatpakalpojumu tarifos. Izmaksas, kas saistītas ar īso vietējo sarunu analīzi, pamatpakalpojumu tarifos nav iekļautas. Abonentam, kurš vēlas šādu informāciju saņemt, par to jāmaksā.
Maksa par īso sarunu analīzi ir Ls 0,30 par pirmo A4 formāta lapu, Ls 0,15 par katru nākamo (bez PVN). Lai saņemtu informāciju par īsajām vietējām sarunām, klientam jāierodas Klientu apkalpošanas centrā ar personu apliecinošu dokumentu un jāaizpilda iesniegums. Šīs formalitātes nepieciešamas, lai informācija nonāktu tikai telefona abonentam.
– Kā tiks aprēķināta maksa par vietējām sarunām?
– Maksu par savienojumu aprēķina no tā brīža, kad abonenta gala ierīce saņem atbildes signālu no izsauktā klienta gala ierīces, neatkarīgi no gala ierīces veida. Tātad, ja izsauktā klienta gala ierīce neatbild (aizņemts vai neceļ klausuli), abonentiem nebūs jāmaksā. Tiklīdz izsauktā klienta gala ierīce atbild (un tā var būt persona, autoatbildētājs, numura noteicējs, telefaksa aparāts u.tt.), par sarunu jāmaksā.