Valsts bērnu tiesību aizsardzības inspekcija prezentējusi jaunu bezmaksas uzticības tālruņa aplikāciju, kas paredzēta bērniem un pusaudžiem psiholoģiskās palīdzības saņemšanai. Ar šīs lietotnes palīdzību bērni un pusaudži visu diennakti var bez maksas zvanīt uz uzticības tālruni 116111, saņemt e-konsultāciju krīzes brīdī, kā arī sazināties ar konsultantiem čatā.
Ģimeņu ar bērniem atbalsta departamenta direktore Amanda Vēja stāsta – ikdienas darbā saņemto zvanu daudzums liecina, ka bērniem ir svarīgi saņemt palīdzību, īpaši brīdī, kad ir grūti.
Pie Uzticības tālruņa speciālistiem var vērsties jebkurš bērns vai pusaudzis, kurš saskāries ar grūtībām un nezina, kā tās risināt. Piemēram, kad piedzīvo saskarsmes grūtības ar vecākiem, līdzaudžiem vai citiem, piedzīvo seksuālu, fizisku vai emocionālu vardarbību, jūt apjukumu, dusmas vai citas negatīvas emocijas.
«Ieejot tehnoloģiju gadsimtā, mēs redzam, ka liela daļa bērnu palīdzību labprāt saņemtu arī rakstveidā – gan tādēļ, ka negrib, lai apkārtējie dzird sarunas, gan tādēļ, ka vēlas apdomāt savu vēstījumu vai vienkārši nespēj runāt par savām sāpēm,» skaidro A. Vēja.
Valsts bērnu tiesību aizsardzības inspekcija pielāgojas šīm tendencēm. No 2020. gada sākuma «Bti.gov.lv» pieejams Uzticības tālruņa čats, kur var vērsties darbdienās no pulksten 12 līdz 20. Katru dienu visu diennakti pieejams bezmaksas Uzticības tālrunis, un tagad šajā izveidotajā lietotnē – Uzticības tālruņa aplikācijā – vienkopus iekļautas ne tikai visas atšķirīgās iespējas sazināties ar speciālistiem, bet arī pieejama noderīga un svarīga informācija gan par interneta drošību, gan bērnu tiesībām un pienākumiem. Aplikācija pieejama arī «Google Play» un «App Store» veikalos.