Valsts policijā aizvien biežāk tiek saņemta informācija no iedzīvotājiem par to, ka nezināmas personas zvana un mēģina izvilināt viņu internetbankas un maksājuma karšu pieejas datus. Ir daļa iedzīvotāju, kuri nav iekrituši krāpnieku lamatās, bet ir informējuši likumsargus par šādu krāpniecības veidu, taču ir cilvēki, kuri diemžēl tikuši apkrāpti.
Lielākoties krāpnieki uzdevušies par «Swedbank» darbiniekiem, taču var būt arī situācijas, kad viņi stādās priekšā kā citu banku pārstāvji. Valsts policija atgādina iedzīvotājiem būt uzmanīgiem un neiesaistīties apšaubāmos darījumos, uzsver Ance Rozīte, Valsts policijas Sabiedrisko attiecību nodaļas vecākā speciāliste.
Viltvārži zvana laikā informē personu par it kā aizdomīgu darījumu bankas kontā un, lai to anulētu, lūdz nosaukt kartes numuru, PIN kodu un citu sensitīvu informāciju. Krāpnieku mērķis ir iegūt citas personas piekļuves rīkus – lietotāja vārdu, paroles, maksājumu karšu datus, «SmartID» pin kodus, lai vēlāk iegūtu piekļuvi konkrētās personas elektroniskajiem finanšu līdzekļiem un pārskaitītu tos uz ārzemju kontiem, kurus izsekot ir ļoti grūti.
Valsts policija atgādina, ka bankas darbinieki nekad attālināti neprasīs veikt tādas darbības, proti, telefonsarunas laikā sniegt iepriekšminētos datus. Ja tiek saņemts aizdomīgs zvans, e-pasts vai jebkāda cita informācija, uzreiz jāsazinās ar banku. Tāpat gadījumos, ja tiek zvanīts ar līdzīgu pieprasījumu, par to noteikti jāinformē policija, fiksējot tālruņa numuru, no kura saņemts zvans.
Valsts policija aicina iedzīvotājus būt uzmanīgiem un nekādā gadījumā neuzticēt savus personas datus citiem cilvēkiem. Likumsargi aicina nevienam neatklāt savu interneta bankas paroli un pieejas kodus, kā arī šādus datus nesūtīt elektroniskajās vēstulēs. Visbiežāk šādi gadījumi notiek cilvēku pārlieku lielas uzticēšanās un neuzmanības dēļ. Valsts policija atgādina iedzīvotājiem būt uzmanīgiem un neiesaistīties apšaubāmos darījumos.