Sporta kompleksā «Mūsa» svētdien, 2. augustā, noslēdzies gada lielākais autosporta notikums Baltijā – Eiropas čempionāta 7. posms autokrosā.
Sporta kompleksā «Mūsa» svētdien, 2. augustā, noslēdzies gada lielākais autosporta notikums Baltijā – Eiropas čempionāta 7. posms autokrosā.
Vēl priekšā trīs posmi Slovakijā, Čehijā un Itālijā un tad tiks noskaidrots šī gada Eiropas čempions autokrosā.
Sacīkstēs bija pārstāvēta 1. divīzija jeb sērijveidā ražotie vieglie automobiļi, 3. divīzija jeb bagiji ar motora tilpumu līdz 3500 kubikcentimetru un bagiji ar motora tilpumu līdz 1600 kubikcentimetru.
«Šogad pirmā reize, kad tik daudz dalībnieku. Ieradušies gandrīz visi, kas bija pieteikušies. Savulaik sportisti no Krievijas pieteicās vesels pulks, bet neatbrauca. Šogad no kaimiņvalsts pieteicās trīs, katrā divīzijā viens, un visi arī atbrauca,» stāsta sacensību direktors Arvīds Bulāns.
Vislielākā uzmanība – Latvijas autosportistiem
Visvētrainākās ovācijas skatītājos raisīja 1. divīzijas starti, kur 26 braucēju konkurencē cīnījās 17 braucēju no Latvijas. Visvairāk uzmanības un cerību saistīja ogrēnieša Andra Dambja pārliecinošais sniegums, jo pēc cīņas iepriekšējos sešos čempionāta posmos viņš uzrādījis labāko rezultātu, kopsummā iegūstot vislielāko punktu skaitu – 80. A. Dambja sīvākie sāncenši pēc sešiem posmiem bija vācietis Helmuts Vilds (71 punkts) un Aurelijs Simaška (63 punkti).
Dambim – «zelta vidusceļš»
«Automašīnu tehniskajā kontrolē, kas notika dienu pirms sacensībām, problēmas radās vienīgi atsevišķu bagiju īpašniekiem, kuru braucamrīki uzbūvēti padomju laikā un tagad neatbilst Eiropas prasībām,» saka A. Bulāns. «Katru gadu nākas «pievērt acis» uz kādu no šo bagiju trūkumiem. Trūkst, piemēram, noteikumiem atbilstošu trieciendrošu degvielas tvertņu, arī sānu aizsargu, kam, līdzīgi kā tas ir formulai, jāaizpilda telpa starp priekšējo un pakaļējo riteni.»
Īpaša vērība tehniskajā kontrolē tiek veltīta automašīnas svara un jaudas atbilstībai. «Zelta vidusceļš» šajā ziņā ir, piemēram, Dambja «Ford Escort» – divu litru motors bez turbīnas, un līdz ar to automašīnas svars ir nedaudz zem tonnas.
Sporta komisāri sniedz atzinīgu vērtējumu
«Panākumi sportā un it īpaši autokrosā galvenokārt atkarīgi no entuziasma. Redzu, ka šeit, pie jums – «Mūsā» – ir darīts ļoti daudz, lai arī Latvijā varētu notikt Eiropas čempionāts,» saka sporta komisārs, soms Juka Vesterbeks, kurš Latvijā ir pirmo reizi. Vi- ņa kolēģis, komisārs Ričards Stoens no Norvēģijas neslēpj sajūsmu par līdzjutēju kuplo pūli: «Pie jums vērojama liela skatītāju ieinteresētība. Tas ir brīnišķīgi.»
Egs dodas austrumu virzienā
Šveicietis, 1. divīzijas braucējs Marsels Egs sev uzmanību piesaista ar faktu, ka autokrosā piedalās vairākus gadus, bet uz posmu sacensībām bijušajās postkomunisma valstīs līdz šim vēl nav braucis, jo ar «austrumu bloka» sāncenšiem piedzīvojis dažādas konfliktsituācijas. Tā kā punktu skaits čempionātā šogad ļoti blīvs, Egs beidzot ieradies. Tā stāsta A. Bulāns. Pats Egs gan atzīstas, ka līdz šim nav varējis ierasties lielā attāluma un līdzekļu trūkuma dēļ. Kaut gan viņu neatbalsta sponsori, līdzekļus dalībai sacīkstēs sportists nopelna pats. «Pēc profesijas esmu pavārs, mehāniķis ir mans tēvs,» – tā M. Egs.
Šaireram ir labas atmiņas par Mūsas trasi
Vācietis Rolfs Šairers autosportista karjeru uzsācis pirms divdesmit diviem gadiem. 1995. gadā Mūsas trasē viņš ieguva pirmo vietu Eiropas čempionāta kārtējā posmā.
Pagājušogad Šairers sacīkstēs nav piedalījies vispār, jo, kā pats skaidro, bijis pārlieku aizņemts darbā, turklāt neesot bijis, ar ko braukt. Šogad Šairers cīņā dodas ar «Volkswagen Golf», taču tehniskas kļūmes dēļ bija jāatsakās no godalgotas vietas.