Beidzies Latvijas un arī Eiropas šīgada čempionāts autokrosā. Valsts sacensībās veiksmīgi piedalījušies Bauskas sportisti.
Beidzies Latvijas un arī Eiropas šīgada čempionāts autokrosā. Valsts sacensībās veiksmīgi piedalījušies Bauskas sportisti. Pēdējās sacīkstes Cēsīs risinājās svētdien, 27. septembrī. Informējam, ka Latvijā pirmās sacīkstes autokrosā kravas automašīnām tika rīkotas tieši pirms 40 gadiem – 1958. gadā.
Bauskas zēnu veiksmes
Valsts čempionāta noslēguma posmā 27. septembrī Cēsīs kļuva zināms vietu sadalījums 1. divīzijas (D-1) automobiļu grupā, automobiļiem ar dzinēju tilpumu līdz 2000 cm³ un bagijiem. D-1 par Latvijas čempionu kļuvis Andris Dambis (Ogre), 2. vietā Gints Bujāns (Cēsis) un trešais – Gunvaldis Groskops (Rīga). Bauskas sportisti piedalās bagiju sacīkstēs, čempions šajā sezonā bagiju 7. grupā (uz GAZ-53 bāzes) ir baušķenieks Anatolijs Semešins, Imantam Oborūnam 6. vieta. «Bauskas klēts» komandai kopvērtējumā valstī trešā vieta.
Automobiļiem 1300 cm³ klasē Latvijas čempionāts noslēdzās jau 20. septembrī Ikšķilē. «Raivis Skvireckis uz sezonas beigām sācis braukt aizvien labāk,» atzīst Pēteris Neikšāns, kurš trenē gan savu dēlu Māri, gan Raivi. Jā, Ikšķiles posmā Raivis izcīnīja otro vietu, kopvērtējumā gan viņam 10. rezultāts valstī. Savukārt Māris Neikšāns čempionātu beidzis kā piektais labākais autosportists savā grupā. Abiem zēniem tas ir labs panākums, jo šī bijusi viņu pirmā lielā sporta sezona.
Andris Dambis ieceres neatklāj
Autokluba «Šahs» direktors, autosportists Haralds Šagbazjans pagājušajā nedēļā rīkoja preses konferenci. Kopā ar «Šahs» komandas līderi Andri Dambi, galvenajiem sponsoriem – firmu «Shell Latvia» – tika analizēta autosporta aizvadītā sezona un izrunāti turpmākie plāni. Eiropas čempionātos autokrosā tik augsto vietu – otro – līdz šim neviens sportists no bijušās PSRS vēl nav izcīnījis, pirmajam tas izdevies tieši latvietim Andrim Dambim.
Haralds Šagbazjans (Šahs) zināmā mērā ir Latvijas autosporta leģenda, Cēsīs svētdien bija viņa pēdējās sacensības aktīvajā sportā. Tātad viņu pašu braucam sacīkšu trasēs vairs nevērosim, tomēr Šahs turpinās realizēt savu projektu, kurš varētu saukties arī tā «Latvietis – Eiropas čempions». Šosezon līdz mērķim pietrūka nieka punkta, jo… latvietis ir Eiropas vicečempions. Tātad darāmā priekšdienām netrūks.
Šaha nodomi žurnālistiem un nu lasītājiem skaidri, bet daudz noslēpumaināks ir Andris Dambis. Par nākamo sezonu viņš neko konkrētu nesaka: «Vispirms jāsalabo Madžorā sasistā mašīna, tad nākamgad kāds latviešu sportists varēs ar to braukt. Es ar autosportu nodarbošos, bet, kādās izpausmēs, vēl nezinu…».
Bija arī tradicionālais jautājums – raksturot Eiropas trases, kāda kurā braukšana, kā arī – kad Dambis sajutis, ka var būt čempions. «Bauskas Dzīve» jau rakstījusi, ka Andrim īpaši patīkot Nova Pakā, Čehijā, interesanta trase, kurā turklāt gūta uzvara. «Tomēr katrā trasē ir sava specifika, savas izjūtas un grūtības. Vajadzīga universāla pieeja atšķirīgajiem braukšanas apstākļiem katrā vietā. Taču šogad visemocionālākās sacīkstes man bija Bauskā. Īpašs izjūtu kāpinājums, arī sasniegums vislabākais Bauskas trasē. Čempionāta otrajā posmā (Vācijā) sajutu, ka varu arī uzvarēt, patiesi sportiskā cīņā pārspēt Vildu. Tad arī sapratu, ka varētu būt čempions…» stāsta Andris Dambis.