Rajona Izglītības attīstības komisijas kārtējā sanāksme notiek šodien, 12. janvārī. Komisija izveidota 2000. gadā.
Rajona Izglītības attīstības komisijas kārtējā sanāksme notiek šodien, 12. janvārī.
Komisija izveidota 2000. gadā. Tās darbības mērķis – konceptuālu izglītības jautājumu apspriešana un risināšana, informē komisijas locekle Anita Velmunska.
Dienestiem jāstrādā kopā
Sanāksmes tiek rīkotas reizi mēnesī. Komisijā darbojas pašvaldību pārstāvji, skolu direktori, bērnu vecāki, rajona Padomes un Izglītības pārvaldes speciālisti. Pagājušajā gadā komisija vairākkārt apspriedusi jautājumu par bērnu sagatavošanu skolai. Anita Velmunska stāsta: «Izstrādāti pirmsskolas izglītības kritēriji, taču nepieciešams nodibināt daudz ciešākus pašvaldību, skolu sociālo pedagogu un medicīnas darbinieku sakarus. Nepieciešama vienota pieeja, lai nodrošinātu bērnu sagatavošanu mācību sākšanai.»
Izjūt defektologu trūkumu
Anita Velmunska nosauca galvenās problēmas, kas rosināja Izglītības attīstības komisiju pievērsties pirmsskolas bērniem. Bažas izraisa mazuļu veselība. Daudziem rajona bērniem, sākot mācības 1. klasē, tiek atklāti logopēdiski traucējumi, ko varēja novērst agrīnā vecumā. Pirmsskolas un sākumskolas pedagogu darba metodes ir atšķirīgas, lai gan viņiem vajadzētu strādāt vienotā komandā. Par aktualitāti Bauskas rajonā kļuvis augstākās mācību iestādes beigušu pirmsskolas pedagogu un defektologu trūkums. Defektologs ir speciālists, kura darbības nozare – bērni ar īpašām vajadzībām. Šajā kategorijā iekļaujami mazuļi ar kustību, uztveres, valodas traucējumiem.
Iesaka sistematizēt informāciju
Izglītības attīstības komisija 2000. gada decembrī izstrādāja rīcības programmu bērnu sagatavošanai skolai laikposmam līdz 2003. gadam. Programmā noteikti svarīgākie uzdevumi, kas veicami pašvaldību speciālistiem, sociālajiem darbiniekiem, mediķiem, pirmsskolas un sākumskolas pedagogiem. Rajonā paredzēts apkopot informāciju par pirmsskolas vecuma bērnu veselības stāvokli, kā arī veidot datu bāzi par bērniem ar īpašām vajadzībām. Anita Velmunska teic, ka šāda informācija vēl nav tikusi sistematizēta un analizēta.
Programmā paredzēts organizēt tālākizglītību pirmsskolas iestāžu darbiniekiem, noteikt prioritāti logopēdu un defektologu sagatavošanai. Līdz 2003. gadam rajonā būtu nepieciešams izstrādāt pirmsskolas izglītības iestāžu akreditētas mācību programmas.